zaplecze seo

Zaplecze SEO – co to jest i jak z tym żyć?

Jednym z ważnych elementów procesu pozycjonowania jest linkowanie. Strategia linkowania jest tworzona na początku współpracy i bazuje na audycie dotychczasowych linków, jakie zebrała dana strona internetowa. Oczywiście strategia linkowania może ulegać w toku działań zmianom. Linkowanie jest w końcu podzielone na etapy, a po każdym z nich można zaobserwować jak dany typ linków wpłynął na pozycje. No właśnie… typ linków. Strona internetowa nie powinna być linkowana jednym typem. Ważna jest tez dywersyfikacja źródeł linków. Jednym z jego źródeł są zaplecza firmy pozycjonerskiej i o nich chcielibyśmy opowiedzieć coś więcej. Nasi klienci, także ci potencjalni, relatywnie często pytają o nasze zaplecza. Przedstawmy więc najczęściej przewijające się pytania w formie linkowo-zapleczowego FAQ.

1. Czy macie swoje zaplecze seo?

Tak, Verseo dysponuje swoimi zapleczami i stale je rozwija i zwiększa ich liczbę.

2. Czy są to zaplecza tematyczne?

Tak, nasze zaplecza są podzielone w zależności od branży, której mają posłużyć. Wykorzystujemy je do linkowania stron tematycznie z nimi związanych.

3. Czy mogę zobaczyć linki i zaplecza, które wykorzystujecie do pozycjonowania mojej strony internetowej?

Nie. Nie udostępniamy adresów naszych zapleczy w trosce o bezpieczeństwo naszych klientów, poufność podpisanych umów i skuteczność procesu pozycjonowania. Upublicznione zaplecze traci na swojej skuteczności. Więcej informacji na temat powodów nieudostępniania zapleczy można znaleźć w jednej z 40 lekcji SEO. Zachęcamy do zapisania się na kurs SEO przygotowany przez specjalistów z Verseo. To 40 bezpłatnych lekcji seo, które można znaleźć tutaj. Wyjątkiem od reguły nieudostępniania są zaplecza dedykowane.

4. Co to są zaplecza dedykowane?

Są to zaplecza seo przygotowane z myślą o jednym konkretnym kliencie i zawierające linki prowadzące tylko do jego strony internetowej. Adresy takich zapleczy przesyłamy naszym klientom do wglądu. Są one elementem składowym części oferowanych przez nad pakietów na usługę pozycjonowania.

5. Czy po zakończeniu umowy linki prowadzące do mojej strony internetowej pozostaną na zapleczach Verseo?

Nie. Wiąże się to z faktem, że zaplecza mają swoje koszty utrzymania i dlatego usuwamy z nich linki prowadzące do stron internetowych z umów, które już się zakończyły. Nie usuwamy natomiast optymalizacji ze strony internetowej, którą wykonaliśmy w ramach usługi pozycjonowania.

6. Czy zawsze dodajecie tyle samo linków?

Nie. Ilość dodanych linków zależy od indywidualnych i aktualnych potrzeb danej strony internetowej. Zmieniają się one w przeciągu trwania umowy. Wiążą się też np. ze zmianami w algorytmie Google.

7. Czy można zapisać w umowie, że miesięcznie dodacie do mojej strony np. 50 linków?

Nie praktykujemy tego typu działań. W trakcie trwania umowy może zmieniać się zapotrzebowanie trony na linki. Do tego dochodzi także kwestia wypracowania indywidualnego rytmu linkowania (skąd niezachwiana pewność na starcie, że strona potrzebuje aż lub tylko 50 linków i to co miesiąc?). Zdarzają się też przypadki stron internetowych, które paradoksalnie potrzebują nie dodawania, a odejmowania linków.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

2 comments

  1. Zgred

    „Wiąże się to z faktem, że zaplecza mają swoje koszty utrzymania i dlatego usuwamy z nich linki prowadzące do stron internetowych z umów, które już się zakończyły.” i to jest podstawa w sądzie do zwrotu całości kwoty jaką klient wpłacił za pozycjonowanie. Oczywiscie kwestia konstrukcji i zapisów w umowie. Ale jest to jeden z twardszych dowodów w sądzie, że usługa została nienależycie wykonana 🙂

    • Maciej Popiołek

      Maciej Popiołek

      Ponieważ temat „co się dzieje z linkami po zakończeniu umowy” wzbudził emocje, to warto go choćby w komentarzu rozwinąć, tak by nie było niedomówień i nieporozumień.

      Stawiamy przed naszymi klientami sprawę jasno – linki, w przeciwieństwie do optymalizacji, nie są czymś co zostaje na stałe (warto to podkreślić: optymalizacji strony nie kasujemy). Nie usuwamy ich od razu; linki znikają wtedy gdy np. musimy ponieść koszt ich przedłużania – przecież nie będziemy np opłacać hostingów i domen dla klientów których umowy się zakończyły. Linki służą do konkretnego celu, który ma zostać osiągnięty w określonym w umowie okresie (lub przed wypowiedzeniem, gdy umowa przeszła już na czas nieokreślony). Analogicznie, nie miałoby sensu gdybyśmy po zakończeniu umowy monitorowali pozycje naszych ex-klientów i przesyłali im faktury za wzrosty pozycji, które przydarzyły się po zakończeniu umowy.
      Z doświadczenia wiemy, że informacja o tym, że po zakończeniu umowy optymalizacja zostaje, a linki nie, nie wzbudza u naszych klientów negatywnej reakcji i jest przyjmowana ze zrozumieniem. Czasem pada stwierdzenie, że ich poprzedni pozycjoner obiecał, że linki zostaną, a praktyka okazywała się być zgoła odmienna i to budziło niezadowolenie.

      Pewnego rodzaju wyjątkiem są zaplecza dedykowane – przygotowane z myślą o konkretnym kliencie. Po zakończeniu umowy na pozycjonowanie takie zaplecza mogą przejść w ręce klienta i w tej sytuacji kwestie związane z utrzymaniem tego zaplecza spadają na niego. Dzieje się to jednak dopiero po zakończeniu umowy i wtedy z takich zapleczy linków nie usuwamy. W tej sytuacji należy skontaktować się ze swoim opiekunem klienta przed zakończeniem umowy.

      Uważamy, że postawienie sprawy jasno od samego początku (nie tylko w dziedzinie linków), to przejaw szacunku wobec naszych Klientów – obecnych i tych potencjalnych. Brak niedomówień i niejasności sprawia, że nie ma potrzeby wyjaśniania sobie niedomówień na sali sądowej. 😉

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies