Tworzenie list re-marketingowych za pomocą Google Analytics

Co zrobić aby trafić ponownie z komunikatem do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową? Google Analytics daje możliwość ponownego zaangażowania użytkowników za pomocą zbierania list odbiorców. Włączając funkcję remarketingu możemy gromadzić dane i dalej wyświetlać reklamy osobom, które już wcześniej odwiedziły witrynę.
Tworząc odpowiednie listy możemy doprecyzować np. okres członkostwa tzn. jak długo użytkownicy będą znajdować się na danej liście. Po upływie wyznaczonego okresu członkostwa użytkownicy zostaną usunięci. W kampaniach na sieć reklamową maksymalny okres przypisania do danej listy wynosi 540 dni, natomiast w wyszukiwarce Google 180 dni. Możemy stosować różne okresy członkostwa i kierować odpowiedni przekaz reklamowy do wybranej grypy użytkowników. Aby kampania na sieć reklamową ruszyła należy zebrać 100 aktywnych użytkowników (100 ciasteczek cookie), natomiast w kampaniach na wyszukiwarkę listy muszą liczyć 1000 aktywnych odbiorców.

Dzięki listom remarketingowym możemy np. poinformować potencjalnych klientów o aktualnym rabacie, wyprzedaży, nowościach itd.

Aby utworzyć pierwszą listę odbiorców należy zalogować się do konta Google Analytics, przejść do zakładki Administracja i tam kliknąć w Definicja List Odbiorców, dalej wybieramy opcję Odbiorcy.

1

Google Analytics powinnyśmy połączyć z odpowiednim kontem Google AdWords na którym będziemy tworzyć kampanię.

odbiorcy

3

4

Jeżeli tworzymy następną listę odbiorców należy nacisnąć +nowi odbiorcy. Każdą grupę użytkowników dobrze opisać i przypisać jej odpowiedni okres członkostwa, możemy też podzielić odbiorców np. na tych, którzy są nowi jak i na tych powracających.

56

Google Analytics podpowiada nam następujące typy list remarketingowych:

  • Lista inteligentna – tutaj na podstawie danych historycznych o konwersjach danej firmy szacuje, którzy użytkownicy mogą dokonać konwersji podczas następnych wizyt.
  • Wszyscy użytkownicy – to wszystkie osoby, które odwiedziły stronę w danym okresie czasu.
  • Nowi użytkownicy – reklamy w takim przypadku będą kierowane do osób, które mają jedną sesję w witrynie firmy.
  • Powracający użytkownicy – to użytkownicy, którzy wracają na stronę
  • Użytkownicy, którzy odwiedzili określoną sekcję – możemy dla przykładu zbierać listy z osobami, które były w zakładce kontakt, dodały produkt do koszyka.
  • Użytkownicy, którzy zrealizowali transakcję – kiedy mamy sklep możemy też zbierać użytkowników na podstawie danych transakcji z e-commerce.

Możemy też utworzyć indywidualne listy z określonymi przez nas regułami np. zbieramy listy z osobami w danym wieku, z konkretnego województwa, na podstawie urządzeń z jakich korzystają, na podstawie źródeł wejść itd. Warto utworzyć sobie kilka list remarketingowych aby móc w przyszłości sprawdzić, które najlepiej konwertują.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies