Słowo kluczowe ma siłę!

    Opublikowana na blogu Verseo.pl notka poświęcona wykluczającym słowom kluczowym powinna mieć swoje uzupełnienie we wpisie o tym jak dobierać słowa kluczowe na potrzeby prowadzonych kampanii. Nie istnieje jeden uniwersalny przepis na idealną listę słów kluczowych, jednak tworząc ją warto brać pod uwagę kilka wskazówek.

    Słowa kluczowe odpowiadające celom biznesowym

    Decydując się na przeprowadzenie kampanii Google AdWords z pewnością masz określony cel, który za jej pośrednictwem chcesz osiągnąć. Może to być np. wzrost sprzedaży określonego produktu lub usługi, poinformowanie klientów o nowym produkcie w ofercie Twojej firmy, popularyzacja marki i inne. Kładąc np. nacisk na promocję firmy czy marki nie można zapomnieć o słowach kluczowych je zawierających. Jeśli oferujesz w swoim sklepie internetowym np. narzędzia ogrodnicze, które nie są sygnowane przez żadną powszechnie rozpoznawalną markę, to szkoda tracić pieniądze na reklamę zawierającą nieznaną i nierozpoznawalną nazwę producenta. W tym przypadku lepiej skupić się na innych atutach tego produktu.

    Słowo kluczowe dopasowane do oferty

    Choć funkcją reklamy jest kuszenie i roztaczanie wspaniałych wizji związanych z danym produktem lub usługą, to dobierając słowa kluczowe nie dajmy się nadmiernie ponieść fantazji. Słowa kluczowe powinny odpowiadać ofercie firmy lub sklepu oraz charakterystyce produktów i usług. Nie przedstawiajmy skromnego pensjonatu jako luksusowego ośrodka SPA ani nie promujmy czegoś, co nie występuje w ofercie naszego sklepu.

    Jak potencjalni klienci nazywają Twój produkt i go wyszukują?

    Często dany produkt niejedno ma imię. Jakie hasło wpisze Twój potencjalny klient szukający sklepu internetowego mającego w swojej ofercie wygodne obuwie, które można wykorzystać do aktywności fizycznej: adidasy, buty (obuwie) sportowe czy sneakersy? Chcąc skutecznie trafić z reklamą do grupy docelowej, warto wiedzieć jakim językiem się ona posługuje.

    Słowa kluczowe powinny odzwierciedlać ofertę

    Jakie produkty oferujesz w największej ilości, są Twoją specjalnością, a co stanowi margines działalności Twojej firmy lub sklepu internetowego? Słowa kluczowe w kampanii powinny oddawać te proporcje. Oczywiście możesz za pomocą kampanii zmieniać wizerunek swojej firmy i kreować jej „nową specjalność” i skojarzenia z innymi niż dotychczas produktami lub usługami. W tym przypadku cel kampanii nie jest jednak czysto sprzedażowy i to należy brać pod uwagę określając cele kampanii.

    Pamiętaj o zyskownych niszach

    Ile wydasz na reklamę, a ile dzięki niej możesz zarobić? Odpowiedź na to pytanie to sugestia czy warto dane słowo zamieszczać wśród słów kluczowych. Nie należy skreślać automatycznie fraz o niskiej ilości wyszukiwań. Zdarzają się przecież niszowe i drogie produkty, które ze względu na swój charakter nie są często szukane, a w przypadku których wystarczy sprzedać tylko jeden egzemplarz, a kampania promocyjna zwróci się z nawiązką.

    Czy używać nazw marek w reklamach?

    Odpowiedź na to pytanie brzmi „to zależy”. Nazwa marki może być niezbędnym identyfikatorem dla produktu (nikt raczej nie kupuje po prostu samochodu, ale samochód określonej marki), elementem wskazującym na preferencje konsumenckie (dres: Adidas czy Nike?), sygnałem, ze klient jest skłonny wydać więcej na markowy produkt, a czasem też zupełnie zbędną informacją (nie każda marka jest rozpoznawalna).

    Powiązane wpisy

    Dodaj komentarz

    Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

    Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies