Skuteczna reklama na Facebooku

author
skuteczna reklama na facebooku

Facebook to fenomen – uniwersytecki portalik założony w 2004 roku na Harvardzie przez Marka Zuckerberga przerodził się przez lata w prawdziwego internetowego hegemona. W Polsce ten portal społecznościowy ma aż 16 milionów aktywnych użytkowników i służy nie tylko do wklejania śmiesznych kotów i zdjęć z wakacji, ale także do skutecznego reklamowania swojego biznesu. Czy współczesna firma może sobie pozwolić na niestosowanie tej formy marketingu? Czy skuteczna reklama na Facebooku jest dla Ciebie?

Portale społecznościowe są niesamowicie żywiołowe – pewne tendencje, hashtagi, challenge, mody mogą trwać zaledwie chwilę, aby potem bezpowrotnie zniknąć. Ten stan rzeczy może być zgubą i błogosławieństwem dla osób, które prowadzą swoje konto firmowe na Facebooku. Jeśli potrafisz szybko reagować i podpinać się pod światowe czy krajowe trendy, aby uszczknąć kawałek promocyjnego tortu dla siebie, to nie problem. Jeśli jednak związek z portalem Zuckerberga jest dla Ciebie przykrą koniecznością, musisz się przemóc i postawić na klasyczne czy też nowatorskie sposoby promowania się na Facebooku.

Punkt pierwszy skutecznej reklamy na Facebooku – ciekawy, często aktualizowany fanpage

Truizmem jest przypominanie o tym, że promocja swojego biznesu na Facebooku jest możliwa tylko wtedy, gdy posiada się firmowy fanpage. Oczywistości czasem jednak warto powtarzać, aby uświadomić sobie, jak ważna jest estetyczna, ciekawa i często aktualizowana strona firmowa, na której powinny pojawiać się nie tylko materiały stricte marketingowe, ale także zabawne, merytoryczne czy interesujące treści, które angażują społeczność.

Content marketing opiera się na tego rodzaju działaniach, których podstawą jest nawiązanie relacji z odbiorcą, rozmowa z nim i podsuwanie mu gotowych rozwiązań. I właśnie w ten sposób powinien być prowadzony fanpage – z szacunkiem do odbiorcy, z dużą ilością ciekawych materiałów, zwrotów bezpośrednich i promocji dla najbardziej zaangażowanych fanów (co łatwo zmierzyć, biorąc pod uwagę ilość polubień, udostępnień czy komentarzy).

Fanpage tak jak Twoje strona internetowa powinien być estetyczny i merytoryczny. Jeśli nie masz zbyt wiele czasu na prowadzenie swojego konta i przygotowywanie odpowiednich postów, grafik i filmów, warto skorzystać z pomocy agencji interaktywnych, które w specjalistyczny i skuteczny sposób mogą prowadzić Twój fanpage. Nie ma nic bardziej odstraszającego niż rzadkie aktualizacje, niechlujne grafiki i nieangażujące posty z błędami, co może się przydarzyć, gdy prowadzi się swoje konto z doskoku. Warto jednak dokładnie przyjrzeć się danej agencji przed podjęciem decyzji o współpracy, aby przypadkiem nie wejść na minę, jak miało to miejsce w przypadku kooperacji producenta napojów energetycznych Tiger z jedną z firm zajmujących się obsługą ich kont na portalach społecznościowych.

Skuteczna reklama na Facebooku to narzędzia Audience Insights i Ads Manager

Facebook daje duże możliwości kierowania swoich treści marketingowych do określonych grup docelowych. Wykorzystując takie narzędzie jak Facebook Ads Manager i Audience Insights można stargetować swoje posty reklamowe, biorąc pod uwagę:

  • płeć odbiorców,
  • wiek,
  • miejsce zamieszkania,
  • wykształcenie,
  • stan cywilny,
  • zainteresowania,
  • polubione strony.

Dzięki określeniu grupy targetowej skuteczna reklama na facebooku jest bardziej prawdopodobna, ponieważ nie przeznacza się środków na nietrafione kampanie, kierowane do szerokiej rzeszy osób, które kompletnie nie będą zainteresowane Twoimi usługami albo produktami. Jeśli jako grupa odbiorcza Twoich treści reklamowych interesują Cię zamężne kobiety pomiędzy 40-55 rokiem życia, którym bliski jest ogród, możesz właśnie do nich skierować swoje posty sponsorowane. Jednak jak każdy algorytm także narzędzia reklamowe Facebooka nie są idealne. Istnieje szansa na to, że Twoje materiały reklamowe mogą pojawić się na tablicach osób, które nie będą zainteresowane Twoją ofertą lub nawet wrogo potraktują podobną formę promocji.

Wielu, szczególnie młodych użytkowników portali społecznościowych podchodzi do materiałów sponsorowanych z pewną dozą nieufności czy nawet cynizmu. Stąd warto stosować merytoryczne i ciekawe formy reklamowe, na przykład w postaci video content marketingu, które nie pozostawią za dużo miejsca na docinki i negatywne komentarze. Jeśli jednak post zostanie wyświetlony na tablicach osób, które szybko podzielą się cierpką i niepozytywną opinią, warto zareagować spokojnie, nie odpowiadać emocjonalnie czy sztampowo. Umiejętność zderzenia się z, nawet nieuzasadnioną, krytyką to ważny element budowania wizerunku firmy. Odbiorcy doceniają marki, które potrafią z klasą wyjść nawet z najgorszych opresji, spowodowanych na przykład przez szajkę internetowych trolli.

Ciągły kontakt z odbiorcami i linkowanie do swojej strony

Twoje działania promocyjne nie mogą zamknąć się tylko w ramach Facebooka. Warto wykorzystywać także sprzężony z portalem Zuckerberga Instagram, Youtube czy oczywiście swoją stronę internetową. W postach na Facebooku warto stosować linkowanie do swojej strony internetowej, aby część zasięgu przekierować właśnie na nią. Marketing internetowy powinien być jak najbardziej zdywersyfikowany, ale to właśnie Facebook, dzięki wypracowanej przez siebie pozycji prawie monopolisty, trzeba wybrać jako centrum swoich działań reklamowych. Można wykorzystać do tego poza ciekawymi postami sponsorowanymi czy rzetelnie prowadzonym fanpagem, także tzw. market place, który pozwala na bezpośrednią sprzedaż swoich produktów na portalu.

Facebook na poważnie włączył się w walkę z takimi portalami jak OLX czy Gumtree, chcąc stać się dzięki opcji market place specem także w dziale ogłoszeń drobnych. Wielu z odbiorców może dotrzeć tylko na Twoje konto firmowe, nie wchodząc już na stronę, stąd dobrze dać im możliwość kupienia Twoich produktów bezpośrednio na Facebooku.

Warto także utrzymywać stały kontakt z osobami, które polubiły Twoją stronę firmową. Niedopuszczalne jest nieodpowiadanie na wiadomości prywatne czy komentarze. Każdy klient chce się czuć wyjątkowo, dlatego trzeba go tak traktować, spełniając jego potrzeby i odpowiadając na nawet najbardziej schematyczne wiadomości i pytania.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies