Reklama sklepu internetowego na Facebooku – czy warto?

author
reklama sklepu internetowego na facebooku

Czy wiesz, że Facebook w tym roku skończył okrągłe 15 lat? Być może to właśnie dlatego coraz większej grupie osób trudno wyobrazić sobie Internet bez tego portalu. Na koniec ubiegłego roku korzystało z niego już ponad 2,27 mld użytkowników na świecie, a w Polsce – 47% społeczeństwa, czyli ponad 18 mln osób. Już same te dane pokazują, jak ogromny potencjał marketingowy drzemie w tym social medium. Pytanie jednak, czy reklama sklepu internetowego na Facebooku to rzeczywiście dobre rozwiązanie?

Reklama sklepu internetowego na Facebooku

Na postawione powyżej pytanie warto odpowiedzieć od razu: tak, reklama sklepu internetowego na Facebooku to dobre rozwiązanie. Pod warunkiem, że… Twoja kampania będzie dobrze zaplanowana i przeprowadzona.

Reklama sklepu internetowego na Facebooku – jakie narzędzia daje ten portal?

Choć Facebook rozpoczynał swoją obecność w Sieci jako portal łączący znajomych, dziś jest dla internautów nie tylko źródłem wiadomości z życia przyjaciół, ale i wiedzy o tym, co dzieje się na świecie czy rozrywki. Z perspektywy firm serwis stworzony przez Marka Zuckerberga to doskonałe narzędzie do:

  • prowadzenia komunikacji wizerunkowej z odbiorcami – m.in. w celu budowania i podtrzymania długofalowych relacji,
  • pozyskiwania leadów,
  • reklamowania swoich produktów i usług.

Jak zatem widzisz, możesz tu promować swoją markę na wiele różnorodnych sposobów – także wykorzystując narzędzia dostępne bez dodatkowych opłat. Sam portal daje też szeroką gamę możliwości korzystania z płatnej promocji, idealnie sprawdzających się zwłaszcza, gdy prowadzisz działalność o charakterze e-commerce.

Twoja reklama może:

zostać umieszczona w wielu miejscach portalu

Możesz zdecydować się np. na mobilny MarketPlace, news feed (aktualności) czy prawą kolumnę serwisu, gdzie mogą się pojawić np. banery remarketingowe. Coraz popularniejsze stają się też reklamy w Facebook Stories czy na Messengerze.

przybrać różnorodną formę

Jeżeli decydujesz się na reklamę, która trafi do głównej sekcji Facebooka, może ona przybrać różnorodne kształty, m.in.: obrazu (pojedyncza grafika) czy materiału video. Reklama sklepu internetowego na Facebooku często przybiera też postać tzw. kolekcji czy karuzeli – pozwalają one zaprezentować klientowi konkretne produkty, również te, których sam poszukiwał wcześniej.

Tak duża dowolność pozwala planować kampanie o różnym charakterze – sam portal daje możliwość ustalenia celu. W przypadku branży e-commerce kampanie są prowadzone najczęściej albo z myślą o zwiększeniu zasięgu i rozpoznawalności marki, albo o osiągnięciu określonej konwersji.

Dlaczego reklama e-sklepu w social mediach się opłaca?

Ogromna liczba użytkowników Facebooka oraz szerokie pole do popisu przy tworzeniu materiałów reklamowych, jakie daje portal, to nie jedyne zalety korzystania z tej formy promocji w Sieci. Twój e-sklep może na niej zyskać również, ponieważ:

możesz precyzyjnie zakreślić, do kogo będzie kierowana kampania – serwis daje możliwość wyboru odbiorców, którym zostanie wyświetlona reklama, np. ze względu na lokalizację, płeć, grupę wiekową czy zainteresowania. Oczywiście, aby osiągnąć w tym zakresie określone efekty, trzeba koniecznie przygotować wcześniej założenia kampanii i jej konkretną strategię;

możesz kontrolować rezultaty, jakie przynosi reklama sklepu internetowego na Facebooku – sam serwis dostarcza bogatych informacji o tym, jak odbierana jest Twoja reklama i jakie akcje podejmują wobec niej odbiorcy;

masz możliwość prowadzenia efektywnych działań remarketingowych – instalacja piksela Facebooka i wykorzystanie tzw. zdarzeń sprawia, że możesz skutecznie i w zautomatyzowany sposób budować grupę remarketingową, co sprawi, że w reklamach na FB użytkownikom wyświetlą się informacje powiązane z ich odwiedzinami w Twoim serwisie. Facebook przy realizacji kampanii remakretingowych korzysta również z innych narzędzi, m.in. informacji z ciasteczek, aby wzmocnić konwersję,

zyskujesz dobrą kontrolę nad budżetem – możesz go ustalić w trybie dziennym lub „dożywotnim”, tj. do końca trwania kampanii.

Jak zatem widać, korzyści płynących z korzystania z promocji na tym portalu społecznościowym mogą być ogromne.

Jak wycisnąć z reklamy na FB maksimum?

Reklama sklepu internetowego na Facebooku niesie za sobą ogromny potencjał. Musisz jednak pamiętać, że w świecie e-commerce panuje coraz większa konkurencja. A skoro tak, coraz trudniej jest się przebić do klienta. Dlatego samodzielne przygotowywanie i konfigurowanie kampanii promocyjnych na FB może być dość ryzykownym zagraniem. Nieumiejętne ustawienie jej parametrów czy wybranie komunikatów o małym potencjale na konwersję sprawi, że… wyrzucisz pieniądze w błoto i nie osiągniesz zamierzonych celów.

Właśnie z tego powodu coraz większe grono przedsiębiorców prowadzących e-sklepy decyduje się na podjęcie współpracy ze specjalistami z branży. Warto, ponieważ eksperci:

  • przeanalizują potencjał reklamowy Twojego sklepu,
  • wspólnie z Tobą określą konkretne, mierzalne i realne cele prowadzenia promocji,
  • pomogą doprecyzować grupy docelowe klientów oraz zakreślić persony, do których kierowane będą konkretne komunikaty,
  • zajmą się konfiguracją kampanii reklamowej Twojego e-sklepu od strony technicznej – pomogą również przy działaniach remarketingowych,
  • dobiorą odpowiednie kanały komunikacji i formy kontaktu z odbiorcami,
  • pomogą ustalić budżet kampanii, który z jednej strony wpisze się w Twoje możliwości finansowe, a z drugiej pozwoli osiągnąć mierzalne korzyści,
  • będą na bieżąco monitorować przebieg kampanii i jej efektywność – w razie potrzeby dokonają w niej zmian, aby poziom konwersji stale się zwiększał.

Chcesz wypromować swój sklep, korzystając z możliwości, jakie daje Facebook? Skontaktuj się z ekspertami Verseo i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić. Pomożemy Ci w pełni wykorzystać potencjał reklamy w social mediach. 🙂

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies