Promowanie sklepu internetowego – 3 przykłady

author
promowanie sklepu internetowego

Promowanie sklepu internetowego – 3 przykłady reklamy  

Zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy? Oczywistym jest, że powinieneś to zrobić właśnie w Sieci. Pytanie jednak: gdzie i jak? Promocja w Internecie, rzeczywiście, niejedno ma imię. Dlatego możesz mieć wątpliwości, jaką formę komunikacji z potencjalnymi klientami wybrać. Aby pokazać Ci, jakie możliwości są dostępne, przedstawiamy 3 popularne i efektywne sposoby na to, jak reklamować się w Internecie. Zobacz, które sprawdzą się dla Twojego e-sklepu.

Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?

Zgodnie z ogólną zasadą marketingu – powinieneś być tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Co to oznacza? Tyle, że z uwagi na tak ogromną przestrzeń reklamową w sieci, dobranie odpowiedniego narzędzia, które dotrze do potencjalnego klienta, jest niesłychanie istotne. W obecnych czasach, kiedy najprężniej działającym i rozwijającym się medium jest sieć internetowa, wybór odpowiedniej reklamy nie jest łatwy. 

Dobra wiadomość jest taka, że internet daje możliwość dobrania odpowiedniego segmentu rynku, do którego chcesz kierować reklamy. Masz szansę trafić właśnie tam, gdzie chcesz i do tego, do kogo chcesz. A jeśli uda Ci się odpowiednio dobrać grupę docelową, a do niej dopasować skuteczną formę reklamową, sukces gwarantowany. 

No dobrze, ale konkretnie gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy? Duże możliwości daje Ci samo Google.

Dlaczego właśnie tam? Google to wyszukiwarka, której nie trzeba przedstawiać nikomu. Korzystasz z niej zapewne codziennie, i to niejeden raz. Nie tylko na komputerze, ale również (a może nawet przede wszystkim?) na telefonie. To „wujka Google” pytasz, jak dojechać w określone miejsce, gdzie zjeść czy co kupić. A skoro robisz to Ty, robią to też miliardy (!) osób na całym świecie.

To jednak nie jedyny powód, dla którego promocja sklepu internetowego powinna uwzględniać narzędzia udostępniane przez Google. Pamiętaj, że promowanie sklepu internetowego w tej wyszukiwarce:

  • jest łatwe – poradzisz sobie z nim nawet na własną rękę, z uwagi na prostotę obsługi narzędzi Google (zwłaszcza w podstawowym zakresie),
  • jest łatwo dostępne – aby przygotować odpowiednią reklamę sklepu z wykorzystaniem Google, musisz właściwie tylko wejść na swoje konto w serwisie i dotrzeć do odpowiednich opcji,
  • przynosi mierzalne efekty – choć nie jest to reklama w internecie za darmo, płacisz za realne dotarcie do swojej grupy docelowej. Nie tracisz więc pieniędzy, bo komunikat jest dobrze „stargetowany”.

W Google promocja sklepu internetowego może wyglądać różnorodnie. Poniżej przedstawiamy Ci 3 przykłady promowanie sklepu internetowego, które sprawdzą się w reklamowaniu Twoich produktów. Z nimi promowanie sklepu internetowego będzie wyjątkowo przyjemne i skuteczne!  

Kampania Google AdWords – Sieć Wyszukiwania

Sieć wyszukiwania w kampanii Google AdWords daje możliwość wyświetlania reklam tekstowych dla wybranych w kampanii słów kluczowych, zaraz pod wynikiem wyszukiwania Google. Jest to kanał, który daje możliwość natychmiastowego dotarcia do klienta, gdyż odpowiada na bezpośrednie zapytanie użytkownika i stanowi jednocześnie jedną z podstawowych manifestacji promowania sklepu internetowego. 

Co daje reklama sklepu internetowego za pomocą AdWords?

Kampania w sieci wyszukiwania daje możliwość nie tylko określenia odpowiednich słów kluczowych, ale także precyzyjnego określenia lokalizacji. Można wyświetlać reklamy zarówno w małych miejscowościach, generując konwersję, jak i w całym kraju. 

Ponadto sam decydujesz, co znajdzie się w tekście reklamowym. Reklam można dobrać kilka i testować ich skuteczność w kampanii. Tak samo dzieje się ze słowami kluczowymi, których atrakcyjność i skuteczność również masz szansę przetestować. 

Do reklam możesz także dobrać odpowiednią podstronę, do której reklama ma być kierowana. Pozwala to na jeszcze dokładniejsze dotarcie z przekazem reklamowym do poszukującego klienta. Sam także dopasowujesz budżety, maksymalne kwoty, jakie chcesz przeznaczyć na kliknięcie w słowa kluczowe, a także harmonogramy wyświetlania się Twoich reklam. Warto jest zadbać szczególnie o tekst reklamowy, gdyż jest on ważnym czynnikiem, który może wyróżnić nas na tle konkurencji. Dzięki przemyślanej kompozycji, promowanie sklepu internetowego będzie jeszcze skuteczniejsze!  

Jak rozreklamować sklep internetowy w ten sposób?

Reklamy AdWords rządzą się swoimi prawami. Przygotowując treści do wyświetlania w linkach sponsorowanych:

  • wykorzystaj wszystkie możliwe znaki dostępne w treściach AdWords – zrób to sprytnie i efektywnie, 
  • stosuj CTA, czyli wezwania do podjęcia konkretne akcji, które zwiększą prawdopodobieństwo konwersji, 
  • pokaż swoje atuty, np. darmową dostawę, konsultacje za darmo, etc. 

Istotne są także rozszerzenia reklam, jakie daje kampania w sieci wyszukiwania. Dzięki nim zwiększysz atrakcyjność swojej kampanii, która zdecydowanie bardziej rzuci się w oczy potencjalnemu klientowi. 

Pamiętaj: jeżeli masz wątpliwości, jak rozreklamować sklep przez odpowiednie treści w linkach sponsorowanych – możesz się zgłosić po pomoc do profesjonalistów. Przygotują teksty do linów sponsorowanych i zadbają o ich optymalizację. W końcu ważne jest też to, aby linki sponsorowane wyświetlały się w odpowiednim kontekście. Tylko wówczas reklama sklepu internetowego będzie efektywna.

Poniżej przykład kampanii w sieci wyszukiwania: 

promowanie sklepu internetowego

Sieć reklamowa Google AdWords – Reklamy Banerowe 

Sieć reklamowa Google obejmuje ponad 2 miliony witryn, które docierają do ponad 90% użytkowników internetu na świecie. Czy zatem reklamy banerowe to dobra promocja w Internecie? Odpowiedź jest oczywista nie tylko z uwagi na potencjalny zasięg, jaki osiągają takie formy reklamowania.

W kampaniach w sieci reklamowej możesz precyzyjnie określić do kogo, będą kierowane Twoje reklamy e-sklepu. Możesz wskazać np.:

  • konteksty (słowa kluczowe), 
  • odbiorców o podobnych zainteresowaniach, tematykach, 
  • miejsca docelowe – lokalnie i globalnie,
  • cechy demograficzne odbiorców (ich wiek, płeć, a nawet zawód czy stan cywilny)
  • na jakich urządzeniach ma się pojawiać Twoja reklama sklepu – np. na smartfonach czy na komputerach stacjonarnych.

Warto wiedzieć, że kampanie w sieci reklamowej to także remarketing, czyli reklamy śledzące. To one dzięki zbudowanym listom w Google AdWords, lub Google Analytics zbierają ciasteczka użytkowników, którzy odwiedzili stronę. 

Dzięki temu możesz wracać do osób, które odwiedziły wcześniej Twoją stronę, a także selekcjonować ich poprzez bardzo różne warunki. I tak reklama sklepu może objąć np. osoby porzucające koszyk, klientów, którzy odwiedzili daną zakładkę, czy zostawiły adres e-mail, aby otrzymać newsletter. Dla każdej z tych grup komunikat może być inny – dopasowany do miejsca lejka marketingowego, w której oni się znajdują.

Główną zaletą sieci reklamowej Google jest szybkie zwiększenie zasięgów, budowanie świadomości marki oraz docieranie do nowych klientów. Promowanie sklepu internetowego? Na pewno warto w tym temacie przemyśleć kampanie banerowe! 

Jak rozreklamować sklep przez kampanie banerowe?

Zadbaj przede wszystkim o dwa elementy. Po pierwsze – o precyzyjne określenie grupy docelowej. Im trafniej tego dokonasz, tym większa szansa na taką konwersję, jakiej oczekujesz. A po drugi – o właściwą formę i treść reklam. Tu liczy się zarówno grafika (może – jak w przypadku remarketingu – będą to zdjęcia prezentujące produkt oglądany wcześniej przez klienta?), jak i skuteczne CTA. Określ też dobrze budżet na tę formę kampanii. Z pomocą, ponownie, przyjdą Ci specjaliści. 

Poniżej przykłady kampanii w sieci reklamowej: 

promocja sklepu internetowego

Kampania Gmail Sponsored Promotion – Newsletter na Gmail’u

Kampania Google Adwords oferuje możliwość dotarcia do wszystkich użytkowników korzystających z poczty Gmail. Warto wspomnieć, że około 56% użytkowników poczty internetowej wybiera właśnie skrzynkę Google. Dlatego w przypadku promowania sklepu internetowego jest to kanał godny przemyślenia! 

promowanie sklepu internetowego

Reklamy Gmail Sponsored Promotion pojawiają się w zakładce „oferty” na poczcie Gmail. Dużą przewagą reklamy GSP nad standardowym mailingiem są możliwości kierowania. Standardowy mailing wykorzystuje jedynie bazy kontaktów, natomiast kampanię GSP można kierować podobnie jak kampanię w sieci reklamowej. Przypomnijmy, są to:

  • słowa kluczowe, 
  • zainteresowania, 
  • tematy, 
  • geografia, 
  • demografia. 
  • urządzenia, 
  • język, 
  • domeny.  

Co za tym idzie, docierasz z ofertą do klientów, o których wiesz, że są zainteresowani daną dziedziną, co zdecydowanie zwiększa szanse na konwersję. 

To oczywiście nie koniec. W naszym artykule przedstawiliśmy jedynie 3 narzędzia do promowania sklepu internetowego. Należy jednak pamiętać, że Internet daje Ci szerokie spektrum możliwości reklamowych, dzięki którym możemy dotrzeć do poszukiwanego klienta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie w internecie – np. o tym, jak promować skle internetowy na Facebooku, bądź z nami na bieżąco. Czytaj blog Verseo! 

W przypadku sklepów internetowych, doskonałym narzędziem wspierającym sprzedaż będzie Google Merchant Center, który opisujemy w tym wpisie

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies