Promowanie sklepu internetowego – 3 przykłady

author
promowanie sklepu internetowego

Promowanie sklepu internetowego – 3 przykłady reklamy  

Promowanie sklepu internetowego ma największe uzasadnienie w sieci wyszukiwania Google. Właśnie z uwagi na tak ogromną przestrzeń reklamową w sieci, dobranie odpowiedniego narzędzia, które dotrze do potencjalnego klienta jest niesłychanie istotne. W obecnych czasach gdzie najprężniej działającym i rozwijającym się medium jest sieć internetowa wybór odpowiedniej reklamy nie jest łatwy. Wielkie możliwości doboru grupy docelowej sprawiają, że internet daje możliwość dobrania odpowiedniego segmentu rynku, do którego chcemy kierować reklamy. Jeśli uda nam się odpowiednio dobrać grupę docelową, a do niej dopasować skuteczną formę reklamową, sukces gwarantowany. Poniżej przedstawiamy Wam 3 przykłady promowanie sklepu internetowego, które sprawdzą się w reklamowaniu Twoich produktów. Z nimi, promowanie sklepu internetowego będzie wyjątkowo przyjemne i skuteczne! 

Kampania Google AdWords – Sieć Wyszukiwania

Sieć wyszukiwania w kampanii Google AdWords daje możliwość wyświetlania reklam tekstowych dla wybranych w kampanii słów kluczowych, zaraz pod wynikiem wyszukiwania Google. Jest to kanał, który daje możliwość natychmiastowego dotarcia do klienta, gdyż odpowiada na bezpośrednie zapytanie użytkownika i stanowi jednocześnie jedną z podstawowych manifestacji promowania sklepu internetowego.

Kampania w sieci wyszukiwania daje możliwość nie tylko określenia odpowiednich słów kluczowych, ale także precyzyjnego określenia lokalizacji. Możemy wyświetlać reklamy zarówno w małych miejscowościach generując konwersje, jak i w całym kraju.

Ponadto sami decydujemy co znajdzie się w tekście reklamowym. Reklam możemy dobrać kilka i testować ich skuteczność w kampanii. Tak samo dzieje się ze słowami kluczowymi, których atrakcyjność i skuteczność również testujemy.

Do reklam możemy także dobrać odpowiednią podstronę, do której reklama ma być kierowana. Pozwala to na jeszcze dokładniejsze dotarcie z przekazem reklamowym do poszukującego klienta. Sami także dopasowujemy budżety, maksymalne kwoty jakie chcemy przeznaczyć na kliknięcie w słowa kluczowe, a także harmonogramy wyświetlania się naszych reklam. Warto jest zadbać szczególnie o tekst reklamowy, gdyż jest on ważnym czynnikiem, który może wyróżnić nas na tle konkurencji. Dzięki przemyślanej kompozycji, promowanie sklepu internetowego, będzie jeszcze skuteczniejsze! 

Wykorzystaj więc wszystkie możliwe znaki, zachęcić odbiorcę wezwaniem do działania, pokaż swoje atuty, np. darmową dostawę, konsultacje za darmo, etc. Istotne są także rozszerzenia reklam jakie daje kampania w sieci wyszukiwania. Dzięki nim zwiększysz atrakcyjność swojej kampanii, która zdecydowanie bardziej rzuci się w oczy potencjalnemu klientowi.

Poniżej przykład kampanii w sieci wyszukiwania:

promowanie sklepu internetowego

Sieć reklamowa Google AdWords – Reklamy Banerowe

Sieć reklamowa Google to ponad 2 miliony witryn, które docierają do ponad 90% użytkowników internetu na świecie. W kampaniach w sieci reklamowej możesz precyzyjnie określić kierowanie swoich reklam, np. konteksty (słowa kluczowe), odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, tematykach, miejsca docelowe, demografia geografia, a także określić na jakich urządzeniach mają się pojawić Twoje reklamy. Kampanie w sieci reklamowej to także remarketing, czyli reklamy śledzące, które dzięki zbudowanym listom w Google AdWords, lub Google Analytics zbierają ciasteczka użytkowników, którzy odwiedzili stronę.

Dzięki temu możemy wracać do osób, które odwiedziły wcześniej naszą stronę, a także selekcjonować ich poprzez bardzo różne warunki, np. osoby porzucające koszyk, klienci, którzy odwiedzili daną zakładkę, czy zostawiły adres e-mail, aby otrzymać newsletter.

Główną zaletą sieci reklamowej Google jest szybkie zwiększenie zasięgów, budowanie świadomości marki, oraz docieranie do nowych klientów. Promowanie sklepu internetowego? Na pewno warto w tym temacie przemyśleć kampanie banerowe! 

Poniżej przykłady kampanii w sieci reklamowej:

promocja sklepu internetowego

Kampania Gmail Sponsored Promotion – Newsletter na Gmail’u

Kampania Google Adwords oferuje możliwość dotarcia do wszystkich użytkowników korzystających z poczty Gmail. Warto wspomnieć, że około 56% użytkowników poczty internetowej wybiera właśnie skrzynkę Google. Dlatego w przypadku promowania sklepu internetowego jest to kanał godny przemyślenia! 

promowanie sklepu internetowego

Reklamy Gmail Sponsored Promotion pojawiają się w zakładce “oferty” na poczcie Gmail. Dużą przewagą reklamy GSP nad standardowym mailingiem są możliwości kierowania. Standardowy mailing wykorzystuje jedynie bazy kontaktów, natomiast kampanię GSP można kierować podobnie jak kampanię w sieci reklamowej. Przypomnijmy są to słowa kluczowe, zainteresowania, tematy, geografia, demografia. urządzenia, język, domeny.  Co za tym idzie docieramy z ofertą do klientów, o których wiemy, że są zainteresowani daną dziedziną, co zdecydowanie zwiększa szanse na konwersję.

W naszym artykule przedstawiliśmy jedynie 3 narzędzia do promowania sklepu internetowego. Należy jednak pamiętać, że Internet daje nam szerokie spektrum możliwości reklamowych, dzięki którym możemy dotrzeć do poszukiwanego klienta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie w internecie, bądź z nami na bieżąco. Czytaj blog Verseo!

W przypadku sklepów internetowych, doskonałym narzędziem wspierającym sprzedaż będzie Google Merchant Center, który opisujemy w tym wpisie. 

 

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies