Pozycjonowanie stron – 10 rzeczy, które musisz wiedzieć.

author
pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron – 10 podstawowych kwestii

Pozycjonowanie stron – rozpoczynając korzystanie z takiej usługi warto poznać ją choćby w podstawowym wymiarze. Pozwoli to uniknąć wszelkich nieporozumień, które mogą pojawić się w trakcie jej trwania. Przedstawiamy 10 ważnych informacji odnośnie pozycjonowania stron, które przybliżą jego specyfikę.
1. Co to jest pozycjonowanie stron? Najprościej rzecz ujmując pozycjonowanie to zespół zaplanowanych działań podejmowanych w celu zapewnienia stronie internetowej widoczności w wyszukiwarce. Zamiennie do terminu „pozycjonowanie” używa się skrótu SEO (od angielskiego Search Engine Optimization).
2. Co można pozycjonować? Pozycjonuje się przede wszystkim strony internetowe i sklepy internetowe (można także mówić o pozycjonowaniu blogów). usługa pozycjonowania nie odnosi się do wizytówek firm widocznych np. na mapkach Google czy reklam z rodziny Google Adwords.
3. Czym się różni SEO od SEM? Mianem SEM (Search Engine Marketing) określa się marketing w wynikach wyszukiwania. Jest to zagadnienie zdecydowanie obszerniejsze niż tylko pozycjonowanie i obejmuje np. usługi Google AdWords. SEO jest jednym z elementów wchodzących w skład SEM.
4. Czy pozycjonowanie dotyczy tylko Google? Pozycjonowanie dotyczy zwiększania widoczności witryny w wybranej wyszukiwarce i niekoniecznie musi być to Google (w wybranej wersji językowej i narodowej). Można pozycjonować stronę internetową w wyszukiwarkach takich jak Bing autorstwa Microsoftu, rosyjskojęzyczny Yandex, chińskie Baidu czy czeski Seznam. W przeszłości swoje własne wyszukiwarki miały Wirtualna Polska i Onet.
5. Od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce Google? Kolejność, w jakiej widoczne są wyniki w wyszukiwarce, nie jest przypadkowa – jest uzależniona od algorytmu wyszukiwarki Google. Dokładny sposób działania tego algorytmu nie jest upubliczniony. Ocenia się, że ok. 200 czynników jest branych pod uwagę w trakcie ustalania pozycji w wyszukiwarce. Algorytm jest stale rozwijany przez Google, a jego duże aktualizacje noszą „odzwierzęce” nazwy takie jak Panda, Pingwin czy Koliber. Pozycjoner poprzez swoje działania może sprawić, że dana strona internetowa będzie lepiej oceniana przez Google i w efekcie będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce.
6. Czy pozycjoner może gwarantować osiągnięcie pozycji w wyszukiwarce? Nie, ponieważ nie jest on właścicielem wyszukiwarki i nie tworzy jej algorytmu. Pozycjoner, bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu, ocenia możliwość osiągnięcia rezultatu i dobiera adekwatne do niego rozwiązania.
7. Co wchodzi w skład usługi pozycjonowania? Działania specjalisty SEO podzielić można na te związane z optymalizacją strony lub sklepu internetowego (np. wprowadzenie odpowiednich meta tagów, zmiany w treści, przebudowa kodu strony, umożliwienie robotom sieciowym indeksowania witryny) i dostarczeniem wartościowych linków. Zakres prac pozycjonerskich jest ustalany indywidualnie dla każdej strony. Odpowiedź na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie strony znajdziesz pod tym linkiem. 
8. Dlaczego nie proponujemy 1-miesięcznych „testowych” umów na pozycjonowanie? Związane jest to ze specyfiką usługi pozycjonowania. Plan pozycjonowania uwzględnia kilka etapów, które są rozłożone w czasie. Przyjmuje się, że 6 miesięcy to minimalny okres potrzebny na przekonanie się czy pozycjonowanie działa i w jakim kierunku należy prowadzić prace.
9. Czy osiągnięte pozycje są zdobyte „na zawsze”? Niestety nie. Utrzymanie wysokich pozycji wymaga stałej pracy pozycjonera związanej z dodawaniem linków, wprowadzaniem nowych treści, dopasowaniem optymalizacji do aktualnego algorytmu wyszukiwarki.
10. Czy każda strona internetowa w równym stopniu nadaje się do pozycjonowania? Nie. Są strony, których budowa stanowi dobry punkt wyjścia do prac pozycjonerskich i są też takie, które wymagają przebudowy i wprowadzania zmian (w mniejszym lub w większym zakresie). Jeśli strona wymaga takich zmian, to pozycjoner informuje o tym klienta.
W ramach pozycjonowania stron, możesz sporo pracy wykonać we własnym zakresie. W tym wpisie dowiesz się, jak to zrobić.
darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

1 comment

  1. Słowo Daję Białystok

    Świetny poradnik dla początkujących i tych, którzy chcieliby zlecić pozycjonowanie i działania SEO firmie zewnętrznej i od razu nastawiają się na sukces. Niestety osiągniecie pozycji w wyszukiwarce wymaga czasu i nie jest łatwą sztuką. Ten tekst powinien czytać każdy klient zanim rozpocznie współpracę z firmą pozycjonującą.

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies