jak pozycjonować stronę

5 podstawowych kwestii przy pozycjonowaniu strony.

Ważnym sprzymierzeńcem pozycjonera w walce o pozycje w top 10 wyszukiwarki może być właściciel strony (lub oddelegowana przez niego osoba, która zajmuje się witryną). Chcąc osiągnąć jak najlepsze wyniki racjonalnie pytają „jak możemy wspomóc proces pozycjonowania”. Specjaliści SEO bardzo lubią takie pytania! Z myślą o naszych klientach przygotowaliśmy zestawienie 5 dobrych praktyk, które wspierają proces pozycjonowania stron.

1. Teksty na stronie – dużo, ciekawie i unikalnie

Puste podstrony, powielone teksty, tymczasowe rozwiązania typu Lorem ipsum, które zostają ‚”na stałe”, treści wpisane w grafikę – to tylko kilka częstych grzechów, które niekorzystnie wpływają na proces pozycjonowania. Pozycjonerzy w trakcie audytu wychwytują te problemy i proponują rozwiązania (np. dodanie nowych treści, zmiana tekstów na unikalne, przekierowania działających podstron). Można ich jednak wspierać i od początku zwracać uwagę na to jak pozycjonować stronę. W razie wątpliwości zawsze można skonsultować się z pozycjonerem.

Dobre teksty na stronę są:
·        unikalne – przygotowane z myślą o tej witrynie, niepowielone z innych źródeł (nawet jeśli są to źródła związane z klientem np. jego aukcje na portalach, wizytówki w katalogach, materiały od producenta czy dystrybutora),
·        odpowiedniej długości – na stronie głównej powinno znaleźć się minimum 1000 znaków (zawsze jest to liczone ze spacjami), a teksty na podstronach powinny mieć długość przynajmniej 750 znaków; jeśli będzie ich więcej – to tym lepiej dla witryny,
·        ciekawe, poprawne pod względem językowym, dostarczające ważnych i przydatnych informacji dla czytelnika.

Dlaczego teksty są tak ważne w odpowiedzi na pytanie jak pozycjonować stronę?
·        Google to wyszukiwarka tekstowa – im więcej unikalnych treści na danej stronie znajdzie, tym lepiej będzie ją postrzegać i chętniej indeksować.
·        W przypadku rozbudowanych serwisów pozycjonerzy nie są w stanie zlecić przygotowania tekstów na każdą podstronę. Zazwyczaj robią to dla podstron kluczowych dla procesu pozycjonowania. Jesli więc klient ma taką możliwość, to warto by tworzył takie treści np. na podstrony produktowe czy pozostałe (niepozycjonowane) kategorie.
·        Dodawane co jakiś czas treści (nie muszą to być publikacje regularne z aptekarską dokładnością) skłaniają roboty sieciowe do ponownego zaindeksowania witryny.

Uwaga: Jeśli jakaś podstrona jest aktualnie pusta, a klient z jakiegoś powodu nie chce uzupełniać jej o treści, to należy ją wyłączyć i przekierować np. na stronę główną lub podstronę tematycznie związaną z tą pustą.

2. Prowadzenie bloga, działu aktualności, poradnika

jak pozycjonować stronę samodzielnie

Tego typu rozwiązanie to prosty sposób na systematyczne dostarczanie witrynie nowych treści i doskonała odpowiedź na pytanie jak pozycjonować stronę. Rozwijanie swojej strony internetowej poprzez dodawanie nowych treści zachęca roboty sieciowe do częstszego indeksowania witryny, co może korzystnie wpływać na wzrosty pozycji. Nowe treści są też atrakcyjne dla odwiedzających stronę. Takie wpisy powinny być:

·        unikalne,
·        odpowiedniej długości – minimum 750 znaków (liczone ze spacjami), oczywiście nie każdy wpis musi być tej samej długości, co jakiś czas może trafić się krótszy (jeśli np. w aktualnościach informujemy o jakiejś zmianie terminu, to trudno robić z tego elaborat),
·        mieć pogrubione niewielkie partie tekstu, zdania lub słowa – najważniejsze dla odbiorcy,
·        nie stanowić monolitu – korzystajmy ze śródtytułów (w kodzie warto oznaczyć je jako H2, H3 – w zależności od struktury wpisu),
·        z grafikami, wykresami itp. (co pasuje do koncepcji i tematyki wpisu),
·        warto uzupełnić taki wpis o link do produktu lub kategorii związanej z tematyką wpisu.

3. Dbanie o bezpieczeństwo strony

Bezpieczna witryna, bez przerw w działaniu, bez problemów z indeksowaniem, bez kłopotów z dostępnością dla robotów sieciowych, bez historii z włamaniami – taka strona jest lepiej postrzegana przez Google i ma większe szanse na uzyskanie lepszych pozycji w top 10. Dbając o bezpieczeństwo swojej strony warto zwrócić uwagę m.in. na:
·        hasła dostępu – niech będą skomplikowane i udostępniane tylko nielicznym zaufanym osobom, co jakiś czas zmieniane (wtedy należy nowe dostępy niezwłocznie przesłać do pozycjonera),
·        wprowadzenie https (i prawidłowe go skonfigurowanie) – aktualnie sięgnięcie po https zalecamy w przypadku sklepów internetowych; strony internetowe prezentujące usługi, informacyjne, bez panelu do logowania klienta itp. nie muszą go (jeszcze) obligatoryjnie wprowadzać,
·        dbanie o aktualną wersję swojego CMS-a (jeśli strona oczywiście go posiada),
·        umieszczenie strony na stabilnie działającym serwerze – strona internetowa, która ma kłopot z możliwością wejścia na nią (dotyczy to użytkowników i robotów sieciowych), może mieć problemy ze wzrostami pozycji.

Więcej o bezpieczeństwie stron opartych na WordPressie znaleźć można w naszym wpisie.

4. Informowanie pozycjonera o zmianach wprowadzonych na stronie lub planach zmiany strony na nową

Zdecydowanie lepiej jest informować przed niż po fakcie. 🙂

Wiedząc, że strona ulegnie przebudowie lub gruntownej zmianie pozycjoner może się lepiej do tego przygotować. Dużym ułatwieniem w takiej sytuacji jest też udostępnienie specjaliście SEO wersji roboczej witryny. Pozycjoner może wtedy wychwycić ewentualne problemy, zasugerować ich rozwiązanie już na etapie budowy strony, wskazać na co warto zwrócić uwagę itp.  W efekcie można złagodzić spadki pozycji będące rezultatem zmiany. Zmiana strony na nową czy jej większa przebudowa niosą ze sobą każdorazowo ryzyko spadków pozycji. Oczywiście nie dzieje się tak za każdym razem, warto mieć jednak świadomość tego ryzyka.
Pozycjonerzy zdają sobie sprawę z tego, że witryny, którymi się zajmują podlegają zmianom. Nie oczekują, ze przez cały czas trwania umowy strona internetowa będzie taka sama. Warto ich jednak uprzedzać o zmianach. Nie każdy potrafi ocenić (i nie ma w tym żadnej ujmy) czy wprowadzane przez niego zmiany na stronie są ważne z punktu widzenia SEO czy nie mają wpływu na pozycjonowanie. Dlatego lepiej jest zasypywać pozycjonera informacjami o zmianach niż milczeć.
Warto za pewną regułę przyjąć stwierdzenie, że dodawanie jest bezpieczniejsze niż odejmowanie. Dodawanie (nie zmiana) nowych treści, kategorii, produktów, stron informacyjnych, wpisów, tekstów itp. to działania, które rozbudowują dotychczasową wersję witryny, a nie jej ujmują. O takich działaniach nie trzeba bezwzględnie informować  pozycjonera – choć warto, bo dzięki takiemu powiadomieniu szybko zareaguje np. zoptymalizuje nowe podstrony lub zgłosi je do indeksowania przez Google, co ma znaczenie przy tym jak pozycjonować stronę.
Jeśli w planach jest usunięcie czegoś ze strony, to należy poinformować o  tym pozycjonera. Rzecz dotyczy zwłaszcza elementów strony głównej, całych kategorii, itp. Podobnie ma się rzecz w przypadku zmian w obrębie witryny (nowe teksty czy nowy układ menu). Oczywiście trzeba podejść do tego zdroworozsądkowo – zmiany na podstronie „nasz zespół” nie maja takiego znaczenia jak zmiana adresu firmy.

5. Wprowadzanie zmian sugerowanych przez pozycjonera

Zdarza się, że części zmian, które są ważne z punktu widzenia SEO, pozycjoner nie może sam wprowadzić. Na przeszkodzie stawać może kwestia dostępów, zapisy gwarancyjne dla strony, kwestie bezpieczeństwa itp. W takiej sytuacji pozycjoner przesyła listę zmian do wprowadzenia lub gotowe zmiany do zaimplementowania. Dużym usprawnieniem w takiej sytuacji jest ich niezwłoczne wdrażanie i informowanie pozycjonera, że zostały one wprowadzone. Jeśli występują problemy z ich wprowadzeniem lub nie jest to możliwe, to także należy dać o tym znać. To ułatwi pozycjonerowi pracę.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Co to jest SEO?

Co to jest SEO?

Co to jest SEO Wystartowałeś z własnym biznesem, masz stronę… i nagle wszyscy wokół zaczynają mówić - ...
CZYTAJ WIĘCEJ

Dodaj komentarz

2 comments

  1. RobertK

    Świetne porady, zwłaszcza 2 ostatnie we wpisie „Jak pozycjonować stronę we własnym zakresie?”

    • Maciej Popiołek

      Maciej Popiołek

      Aaaa słusznie – wjechały poprawki już. 🙂

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies