Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Jeden komentarz

Google Analytics a WordPress – dlaczego warto?

Google Analytics a WordPress – dlaczego warto? - zdjęcie nr 1

Google Analytics a WordPress – dlaczego warto? - zdjęcie nr 2

Google Analytics a WordPress – dlaczego warto? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Google Analytics a WordPress – dlaczego warto?

Zamknij

Google Analytics a WordPress – nie czekaj!

WordPress jest to oprogramowanie służące do tworzenia witryn, blogów i aplikacji – inaczej do zarządzania treścią na stronie. Na WordPress’ie można budować całe strony www, jednak najczęściej kojarzy się on z blogami. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Wierni użytkownicy WordPress’a wymienią jego niewątpliwe plusy:

  • WordPress jest łatwy w zarządzaniu. Jest to oprogramowanie dość intuicyjne, z którym poradzi sobie nawet mało zaawansowany użytkownik CMS. Jego działanie oparte jest na modułach, tzw. wtyczkach, które nie są skomplikowane, a do każdej z nich jest stworzona instrukcja,
  • jest to środowisko darmowe, tzn. samo korzystanie z oprogramowania jest darmowe. Również dużą część wtyczek można zainstalować za darmo. Za część opcji trzeba zapłacić, jednak wybór jest ogromny, a ceny konkurencyjne,
  • wokół WordPress’a istnieje duża międzynarodowa społeczność, która wypełnia Internet, przez co możemy liczyć na wsparcie przy problemowych sytuacjach.

To wszystko wpływa na ogromną popularność tego oprogramowania, oraz fakt, że jest ono daleko z przodu przed konkurencją w benchmarku podobnych produktów. Badania z kwietnia 2018 r. znanego serwisu W3Techs, specjalizującego się w badaniach internetowych pokazują, że 59.9% stron internetowych, których system zarządzania treścią znamy, stanowi WordPress. To 31.3% wszystkich stron internetowych.

W panelu administracyjnym WordPressa nie znajdziemy niestety informacji statystycznych takich jak liczba użytkowników, kliknięcia itp., czyli wszystkiego tego, co możemy sprawdzić w panelu Ads bądź Analytics. Zatem jedną z opcji śledzenia tych miar jest połączenie naszego WordPressa z Google Analytics. Jak to zrobić przedstawiamy tutaj. 

Wtyczki do Google Analytics

Jak to z wtyczkami bywa, każda ma inny zakres możliwości. Poniżej podajemy najpopularniejsze obecnie wtyczki do Analyticsa:

  • Google Analytics Dashboard for WP by ExactMetrics (formerly GADWP) –  wtyczka, która umożliwia także wyświetlanie wyników z Analytics na poziomie panelu WordPress, bez konieczności logowania się do Analyticsa,
  • Google Analytics For WordPress by MonsterInsights – łatwa w instalacji wtyczka, która jest podobna do wtyczki ExactMetrics,
  • Header Footer Code Manager – wtyczka, która umożliwia wklejenie kodu Analyticsa i nie tylko, do tagu <head> na każdą podstronę strony www. Jest ona wyjątkowo prosta w obsłudze, nie ma jednak możliwości przeglądania wyników z poziomu WordPress’a.

Co dalej?

Podczas prowadzenia strony internetowej pojawiają się statystyki, które powinien sprawdzać każdy właściciel. Chyba chcesz wiedzieć ile użytkowników odwiedza Twoją stronę, czy ten użytkownik wraca, ile wyświetleń ma strona itp.? Omówimy teraz kilka wartości, które powinien przeglądać każdy właściciel strony:

  • liczba użytkowników strony – jest to wskaźnik, który pozwala określić popularność strony internetowej. Warto śledzić go na przestrzeni miesięcy. Jeżeli rośnie, oznacza to, że popularność Twojej strony również rośnie, 
  • liczba sesji – jest to częstotliwość wizyt jednego użytkownika na stronie w danym okresie czasu. Miara ta mówi o tym, czy użytkownicy powracają na stronę internetową,
  • źródła ruchu – jest to o tyle istotny wskaźnik, że pokazuje skąd pochodzi ruch na stronie internetowej, tzn. czy użytkownicy strony weszli na nią poprzez fanpag’e na facebook’u, wyniki organiczne w wyszukiwarce Google, czy też reklamy Google Ads, itd.,
  • dane geograficzne – w jakich częściach świata użytkownicy przeglądają Twoją stronę? Tego dowiesz z raportów geograficznych. Poza mapą, zobaczysz również jakimi językami posługują się osoby odwiedzające Twoją stronę (a dokładniej, jaki język mają ustawiony w swojej przeglądarce),
  • urządzenia – warto również znać podział w wejściach na stronę ze względu na urządzenia. Dzięki temu wiadomo, jaki odsetek użytkowników pochodzi z urządzeń mobilnych i możemy ocenić potrzebę sprawnej strony mobilnej.
  • zachowanie, strony – dane te pokazują jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie internetowej, pomogą także ocenić to, jaka strona Twojej witryny jest najczęściej stroną wyjścia, co oznacza, że nie potrafi zatrzymać użytkownika na stronie i należy jej się przyjrzeć, bo być może skłania użytkownika.

Podsumowanie

Tak więc, śledzenie pewnych wskaźników na stronie jest niezbędne do prawidłowego zarządzania stroną internetową działającą pod WordPress’em i aby to osiągnąć trzeba zainstalować wtyczkę Analytics. Współczesny efektywny marketing opiera się na danych, aby więc skutecznie prowadzić działania marketingowe należy zapewnić sobie dostęp do jak największej liczby danych.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Google Analytics a WordPress – dlaczego warto? - zdjęcie nr 5

    tymon

    04 lip 2023, 16:39

    Statystyka monitorowania jest dostępna tylko dla każdego właściciela strony internetowej. Dzięki temu, że można znaleźć witrynę, można zrozumieć zachowanie użytkowników i działanie działania. Liczba użytkowników pozwala zwiększyć wzrost strony, a liczba przypadków aktywności o częstotliwości wizyt. Analiza źródeł ruchu pozwala zlokalizować źródła pozyskiwania użytkowników. Dane geograficzne i informacje o systemie operacyjnym witryny dla potrzeb odbiorcy. Badanie zachowania na stronie pomaga pomóc pomóc i zwiększyć skuteczność. Monitorowanie tych statystyk jest kluczowe dla sukcesu i rozwoju strony internetowej.