audytor google adwords

Audyt Google AdWords (Google Ads) – co warto wiedzieć?

Coraz więcej agencji zajmujących się prowadzeniem kampanii reklamowych w sieci wprowadza do swojej oferty audyty reklam Google Ads. Owe audyty oferowane są w postaci najczęściej darmowych lub rzadziej, płatnych przeglądów kont reklamowych, zakończonych przesłaniem potencjalnemu klientowi raportu zawierającego dobre i złe strony kampanii, uwagi, wskazówki lub inne komentarze. Wraz z raportem odbiorca najczęściej otrzymuje też kontrofertę na prowadzenie kampanii.

W ramach audytów, firmy najczęściej oferują:

    • analizę podstawowych ustawień konta reklamowego – sprawdzenie typów kampanii, budżetu, lokalizacji, harmonogramu reklam, strategii ustalania stawek, ograniczenia liczby wyświetleń reklam, dostosowania stawek w oparciu o różne urządzenia,
    • analizę szkieletu kampanii – skontrolowanie systemu rozbicia konta na poszczególne kampanie, grupy reklam i dopasowania słów kluczowych,
    • kontrolę reklam – ich treści, liczby wersji, wyniku jakości, rozszerzeń,
    • sprawdzenie wydatków konta, dopasowania stawek za kliknięcie,
    • analizę konwersji oraz celów,
    • kontrolę stanu połączeń konta Google Ads z innymi usługami (np. Google Analytics, YT, Merchant Center, itd.),
    • kontrolę wykluczających słów kluczowych,
    • wykaz ewentualnych błędów w kampanii lub przykładowe propozycje do wdrożenia.

Chcąc zlecić taki audyt, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google hasło “audyt Google Ads”. W odpowiedzi na niniejsze zapytanie wyświetli nam się całe mnóstwo ofert.

Audyt jest bowiem obecnie reklamowany jako doskonały sposób na skontrolowanie kampanii prowadzonej czy to przez siebie, czy też agencję, której zleciliśmy obsługę konta reklamowego. Dodatkowo – dzięki ocenie niezależnego eksperta – ma on wnieść powiew świeżości do kampanii, która od dłuższego czasu może działać na tych samych ustawieniach.

Grzechem byłoby nie skorzystać, prawda?

Prawda, ale…. audyt audytowi nie równy i o tym koniecznie należy pamiętać.

Bezpłatny, automatyczny audyt kampanii

Najpopularniejszym i najczęściej wybieranym przez klientów jest darmowy audyt kampanii Google Ads. W Verseo również rozwinęliśmy tego typu narzędzie, które można znaleźć tutaj.

Takie audyty są warte polecenia i wykorzystania – gdyż często zawierają przydatne wskazówki – ale zawsze przygotowane są w bardzo ogólny sposób. W tym wpisie znajduje się opis tego, jak działa nasz audyt Google Ads.

Tak, jak już pisaliśmy w artykule porównującym darmowe i płatne audyty SEO, bezpłatny audyt najczęściej tworzony jest przez “automat”. Automat bada podstawowe ustawienia konta i ocenia je w oparciu o wcześniej przygotowane, uśrednione algorytmy. W efekcie końcowym generuje raport z oceną konta/kampanii i wysyła do klienta. Nawet jeżeli darmowy audyt robiony jest ręcznie, nie należy spodziewać się po nim zbyt wielu szczegółów oraz dokładnego przeanalizowania konta, ani tym bardziej raportu przedstawiającego wszystkie błędy lub propozycje do wdrożenia. Mało która agencja pozwoliłaby sobie na przesłanie darmowych, dokładnych wskazówek mających poprawić działanie kampanii, wszak to właśnie na optymalizacji kampanii zarabiają firmy z naszej branży. 🙂

Bezpłatny przegląd kampanii może być doskonałym wstępem do wprowadzenia dobrych zmian w kampanii. Na pewno pozwoli na kontrolę podstawowych ustawień, niezbędnych do właściwego działania konta reklamowego, być może zachęci do regularnej optymalizacji, a także podsunie kilka dobry praktyk, czy nowych pomysłów do wykorzystania. Niestety ani automat, ani specjalista, dla którego jedyną zapłatą za wykonanie audytu będzie możliwość wysłania kontroferty, nie skupi się w tym przypadku na charakterystyce branży, jej sezonowości, konkurencji. Nie zbada mikro konwersji, ani innych małych, ale bardzo ważnych szczegółów, które mają wpływ na kampanię jako całość.

Tak, jak producenci tkanin za darmo wysyłają jedynie małe próbki materiałów, tak samo agencje interaktywne w bezpłatnych audytach ograniczają ilość przekazywanych informacji.

Zalety darmowych audytów:

    • cena 0 zł,
    • szybkość wykonania,
    • możliwość sprawdzenia podstawowych ustawień kampanii,
    • szansa na zdobycie wskazówek dotyczących optymalizacji kampanii.

Wady darmowych audytów:

    • brak szczegółów,
    • możliwość wyolbrzymienia błędów celem przejęcia klienta.

Ręczny audyt kampanii w cenie 500 – 1000 zł

Alternatywą dla bezpłatnego audytu kampanii, jest odpłatny przegląd konta. Takie zlecenie wykonywane jest już nie przez maszynę, ale przez specjalistę Google Ads, który osobiście zajmuje się analizą konta reklamowego oraz przygotowuje raport w oparciu o pozyskane dane na temat działania kampanii. Poza przeglądem konta Google Ads, specjalista zapoznaje się też ze statystykami dotyczącymi ruchu na stronie pochodzącymi z konta Google Analytics.

Cena takiego audytu waha się głównie ze względu na rozmiar kampanii oraz reklamowanej strony. Mniejsze kampanie usługowe wymagają bowiem zdecydowanie mniej czasu i “grzebania” w szczegółach, niż jest to konieczne w przypadku sklepów online z bogatym asortymentem, kampanią tekstową, produktową i reklamami wideo w sieci YouTube.

Po takim płatnym audycie można spodziewać się już nie tylko wylistowania kilku podstawowych  błędów, ale bardziej szczegółowego raportu podsumowującego, zawierającego listę błędów do naprawienia oraz proponowanych rozwiązań mających za zadanie usprawnienie kampanii. Będzie to swego rodzaju drogowskaz, który pokaże w którym kierunku się poruszać, ale nie zawsze ujawni alternatywną drogę, gdyby na głównej akurat zrobił się korek.

Zalety:

    • stosunkowo niska cena audytu,
    • wykonanie audytu przez specjalistę, a nie automat,
    • otrzymanie raportu z większą liczbą szczegółów, niż w przypadku darmowego przeglądu konta,
    • szansa na realne zwiększenie efektów kampanii.

Ręczny audyt kampanii w cenie 2000 – 10000 zł wraz z indywidualną strategią do wdrożenia

Najlepszym i najkorzystniejszym rozwiązaniem w przypadku audytu, jest opcja premium, czyli audyt przygotowany przez certyfikowanego specjalistę, zakończony szczegółowym raportem, na podstawie którego przygotowywana zostaje także indywidualna strategia reklamowa do wdrożenia. Taki audyt opiera się zarówno o wyniki konta Google Ads, jak i Analytics oraz zawiera opis dobrych i słabszych stron obecnej kampanii. Zostają w nim uwzględnione wszystkie elementy mające wpływ na wyniki prowadzonych działań reklamowych:

    • struktura konta – podział na kampanie oraz grupy reklam,
    • połączenia wszelkich usług Google niezbędnych do prawidłowego działania kampanii oraz mierzenia danych,
    • konfiguracja konwersji,
    • listy remarketingowe,
    • remarketing w sieci reklamowej oraz sieci wyszukiwania,
    • dobór, a także podział słów kluczowych,
    • odpowiednia liczba reklam oraz ich treści i rozszerzenia,
    • wynik jakości,
    • ustawienia lokalizacji oraz harmonogramu,
    • stawki za kliknięcie/obejrzenie reklam oraz ich dostosowanie do słów kluczowych, typów kierowania, lokalizacji, harmonogramu oraz urządzeń,
    • konwersje, ich liczba, typy oraz wartości,
    • wykluczenia,
    • zachowanie internautów na stronie,
    • sezonowość branży oraz sezonowe wyniki kampanii,
    • konkurencja,
    • budżet.

W oparciu o w/w elementy, specjalista odpowiedzialny za audyt, przygotowuje także indywidualną strategię prowadzenia konta. Przekazuje klientowi informacje na temat zmian, jakie należałoby wprowadzić – proponuje konkretne rozwiązania mające na celu poprawienie efektów kampanii, np. przygotowuje nowy szkielet kampanii, propozycje słów kluczowych, czy zaleca zwiększenie stawek za kliknięcie dla miast, z których pochodzi najwięcej konwersji. Wszystko to oczywiście okrasza odpowiednim komentarzem, aby klient wiedział czemu mają służyć dane zmiany i czego można się po nich spodziewać.

Taki zaawansowany audyt jest niczym pilot w rajdzie samochodowym – dyktuje trasę i zawsze wie, co czeka kierowcę za kolejnym zakrętem. Z racji kosztu polecany jest oczywiście stronom i sklepom, które zbierają, lub docelowo chcą zbierać duży ruch z sieci.

Zalety:

    • bardzo szczegółowa analiza konta reklamowego,
    • wykonanie audytu przez specjalistę lub cały zespół,
    • strategia marketingowa dopasowana do potrzeb klienta,
    • plan naprawczy dla kampanii,
    • jednorazowa opłata zamiast zatrudniania sztabu specjalistów.

Jeżeli zainteresował Cię audyt i myślisz o zleceniu przeglądu swojej kampanii certyfikowanemu specjaliście Google Ads, skontaktuj się z nami!

W odpowiedzi na Twoje zapytanie, dobierzemy audyt skrojony na miarę Twoich potrzeb, przygotujemy raport, a w razie potrzeby zaplanujemy nową strategię w oparciu o statystyki kampanii oraz cele, jakie chcesz osiągnąć. Wycena i propozycje działań u nas są zawsze bezpłatne! 

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies