Zmierzch reklam flashowych

author

Przed 1 września 2015 firmy prowadzące kampanie AdWords w sieci reklamowej czeka wielki przegląd swoich reklam. Google zapowiedziało, że od początku września reklamy AdWords wykonane w technologii Flash nie będą się już wyświetlać na przeglądarce Chrome. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce (i nie tylko) Google Chrome dzierży tytuł najpopularniejszej przeglądarki, warto ten przegląd wykonać wyjątkowo solidnie.

Choć o odejściu od Flasha słychać było od kilku miesięcy, to bliskość jego definitywnego końca w reklamach wyświetlanych na Chrome sprawia, że temat ten znów nabiera atrakcyjności i aktualności. Kampanie w sieci reklamowej nie należą już do rzadkości, o korzyściach z remarketingu przekonała się niejedna firma, warto więc zadbać by początek roku szkolnego nie oznaczał końca dobrych wyników kampanii.

Czy oznacza to zmierzch kolorowych, atrakcyjnych wizualnie reklam? Na szczęście nie. Jeśli nie Flash to zatem co? Google proponuje dokonanie konwersji dotychczasowych reklam wykonanych w technologii Flash na reklamy HTML5. Można dokonać tego za pomocą narzędzia Swiffy dostępnego pod adresem https://developers.google.com/swiffy/. Rozwiązaniem na przyszłość jest tworzenie nowych reklam, przyjaznych dla Chrome’a, przy wykorzystaniu Google Web Designera udostępnionego pod adresem https://www.google.com/webdesigner/.

Decyzja o odejściu od reklam wykonanych we Flashu to dowód na to, że coraz ważniejsza staje się reklama na urządzenia mobilne, które nie wyświetlają Flasha. To kolejna w ostatnich tygodniach zmiana będąca ukłonem w stronę użytkowników tabletów i smartonów. Wystarczy wspomnieć tu choćby o pojawieniu się w Google Webmaster Tools oceny witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Samo Adobe w nowej wersji pakietu Creative Suite 5 umożliwiło dokonanie konwersji animacji we Flashu do HTML5.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies