Zmiana wymagań Google dotycząca Google Zakupy

Ważna informacja dla osób korzystających z reklamy w Google Zakupy!

Od 14 lutego 2017 r. Google zacznie wymagać podawania numerów GTIN od sprzedawców, którzy przesyłają pliki danych o produktach kierowanych na wszystkie rynki, gdzie Zakupy Google są dostępne. Jest to drugi etap wprowadzania tego wymogu – od maja 2016 r. podawanie numerów GTIN jest już obowiązkowe w przypadku reklamodawców kierujących reklamy na Australię, Brazylię, Czechy, Francję, Hiszpanię, Holandię, Japonię, Niemcy, Stany Zjednoczone, Szwajcarię, Wielką Brytanię i Włochy. To istotna zmiana w środowisku Google Zakupy!

Dlaczego Google zaczyna wymagać GTIN?

Podawanie numerów GTIN jest niezbędne do rozpoznania Twoich produktów przez Google i zapewnienia jak największej wygody konsumentom. Google Zaobserwowało, że podawanie numerów GTIN może zwiększyć skuteczność i poprawić wyniki reklam poprzez:

  • Zwiększenie widoczności: dzięki prawidłowym numerom GTIN większa liczba potencjalnych klientów zobaczy Twoje produkty. Oferty dopasowane do katalogu produktów Zakupów Google mogą uzyskać do 40% więcej kliknięć niż oferty, które nie są do niego dopasowane.
  • Poprawienie kierowania: prawidłowe numery GTIN umożliwiają wyświetlanie reklam produktów odpowiednim konsumentom zainteresowanym ofertą, a to z kolei wpływa na zwiększenie współczynnika konwersji. Z analizy danych dotyczących zeszłorocznego wprowadzenia obowiązkowych numerów GTIN dla 50 marek wynika, że sprzedawcy, którzy podadzą prawidłowe numery GTIN w danych produktów, obserwują zwiększenie współczynnika konwersji nawet o 20%.
  • Więcej formatów reklam: poza korzyściami związanymi z reklamami produktowymi Google numery GTIN umożliwiają też poprawę jakości informacji o produktach wyświetlanych w Google.com i innych formatach, takich jak Zakupy w YouTube, oraz znajdowanie produktów na urządzeniach mobilnych.

Istnieją wyjątki, gdzie nie jesteśmy w stanie podać numeru GTIN

Produkty, które nie mają przypisanego numeru GTIN nie muszą go przesyłać. Jednak w przypadku produktu, któremu nadano numer GTIN, nieprzesłanie go może sprawić, że produkt zostanie odrzucony.

Produkty, które nie posiadają numeru GTIN potrzebują przesłania atrybutów:

  • brand [marka]
  • mpn [mpn]

Oto przykłady produktów, które mogą nie mieć przypisanego numeru GTIN:

  • produkty sprzedawane pod marką sklepu,
  • części zamienne,
  • części producenta oryginalnego sprzętu (OEM) lub zamienniki części producenta oryginalnego sprzętu,
  • produkty robione na zamówienie (w tym koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła),
  • książki wydane przed zatwierdzeniem w roku 1970 numeru ISBN jako standardu ISO,
  • zabytki i antyki,
  • produkty dostępne w przedsprzedaży (korzystające z atrybutu condition [stan]),
  • Dla produktów bez numeru GTIN i marki lub numeru MPN i marki prześlij atrybut identifier_exists [z_identyfikatorem].

Rozwiązanie w przypadku, gdy produkty nie posiadają GTIN


Produkty bez określonej marki

Nie musisz przesyłać atrybutu brand [marka], jeśli produkt nie ma wyraźnie określonej marki (np. filmy, książki i muzyka) lub jest produktem robionym na zamówienie (np. koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła).

Produkty wykonywane ręcznie, niestandardowe, unikatowe, antyki, dzieła sztuki

Jeżeli oferujesz nowy produkt (o czym informujesz za pomocą atrybutu condition [stan]), który nie ma atrybutów gtin [gtin] i brand [marka] lub atrybutów mpn [mpn] i brand [marka], prześlij atrybut identifier_exists [z_identyfikatorem] z wartością nie.

Pamiętaj, że musisz przestrzegać wytycznych dotyczących formatowania. Jeżeli zrobisz to źle, nie będzie można użyć przesłanych przez Ciebie informacji.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies