Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Żegnamy reklamy Google AdWords (te z prawego panelu)

Żegnamy reklamy Google AdWords (te z prawego panelu) - zdjęcie nr 1

Żegnamy reklamy Google AdWords (te z prawego panelu) - zdjęcie nr 2

Na początku grudnia informowaliśmy o testach Google nad wyświetlaniem większej ilości reklam nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Eksperyment musiał okazać się sukcesem, skoro Google zdecydowało się na stałe wprowadzić możliwość wyświetlania aż czterech reklam. Zaskoczeniem stała się jednoczesna rezygnacja z reklam w prawym panelu.

Nowa formuła wyświetlania reklam Google AdWords to możliwość wyświetlenia do czterech wyników reklam u góry, nad organicznymi wynikami wyszukiwania i do trzech reklam poniżej organicznych wyników. Nie będzie już reklam Google AdWords wyświetlanych w prawym panelu. Nie oznacza to, że będzie to przestrzeń absolutnie wolna od reklam. Wyjątkiem są reklamy z listą produktów – te będą się wyświetlać z prawej strony. Zmiana ta przybliża widok reklam na desktopach do tego znanego z wersji mobilnej. Różnice widać będzie po wpisaniu haseł o największym potencjale marketingowym. Jeśli promujemy się w Google AdWords na niszowe hasła, to prawdopodobnie mogliśmy nawet nie zauważyć tej zmiany.

Co oznacza ta zmiana? Przede wszystkim konieczność przemyślenia strategii promocji w Google AdWords, określenia na nowo, które miejsce wśród reklam jest najbardziej interesujące dla naszej firmy, dopasowania stawek, by zajmować pożądane miejsce. Prowadzący kampanie Google AdWords mają teraz pełne ręce roboty z dopasowaniem kampanii do nowej sytuacji.