Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

2 komentarze

Jak założyć Konto Google Merchant Center ?

Jak założyć Konto Google Merchant Center ? - zdjęcie nr 1

Jak założyć Konto Google Merchant Center ? - zdjęcie nr 2

Jak założyć Konto Google Merchant Center ? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Jak założyć Konto Google Merchant Center ?

Zamknij

Jak założyć Konto Google Merchant Center – krok po kroku

Chcesz prowadzić reklamę dla sklepu internetowego i chcesz skutecznie zwiększyć szansę sprzedaży? Dobrym pomysłem jest kampania produktowa z listą zakupów w wyszukiwarce Google. Jak założyć Konto Google Merchant Center? Świetna sprawa, bo każdy ma szansę zobaczyć produkt i jego cenę wraz z jego opisem już w momencie wpisywania fraz do wyszukiwarki. Zainteresowany odbiorca za pośrednictwem takiej reklamy trafia bezpośrednio na podstronę produktu.

Jak zacząć?

Pierwszym krokiem jest założenie konta Gmail, lub wykorzystanie już posiadanego i najlepiej, aby również było to konto, które wykorzystujemy w Google Analytics.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Drugi krok:

Przechodzimy na stronę https://www.google.com/retail/merchant-center/. Po wybraniu przycisku „Zarejestruj” trafiamy na poniższą stronę:
Jak założyć Konto Google Merchant Center
Należy wypełnić każde pole. Trzeba zwrócić uwagę z jakiego kraju jest sklep i w jakim języku będą wyświetlane reklamy.  Następnie zarezerwować i zweryfikować adres (URL) witryny.
Najszybszy sposób na weryfikację to zastosowanie tego samego adresu Gmail, którego użyto do Google Analytics, lub nowy adres wystarczy, dodać do konta Google Analytics jako użytkownika na pełnych prawach.

Są też inne sposoby…
Jednak nie zawsze to wystarczy, są jeszcze trzy metody: przesłanie pliku HTML, dodanie metatagu do strony głównej, dodanie kodu kontenera Manadżera tagów Google. Wszystkie metody są opisane w supporcie pod adresem: https://support.google.com/merchants/answer/176793.
Pod tym adresem znajdują się również odpowiedzi związane z brakiem weryfikacji i rezerwacji witryny. Najlepiej aby wyżej wymienione działania przeprowadził Administrator strony.

Tym sposobem mamy gotowe konto Google Merchant Center i możemy przystąpić do działań związanych z wgraniem pliku z produktami.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Jak założyć Konto Google Merchant Center ? - zdjęcie nr 6

    Maniek

    05 sie 2016, 09:36

    Świetny artykuł, równie dobrze mogłeś dodać sam odnośnik do supportu google i bez tej otoczki tekstu:P

  • Jak założyć Konto Google Merchant Center ? - zdjęcie nr 7

    Szymon Kaczmarek

    05 sie 2016, 10:01

    Dzięki za komentarz. Artykuł został napisany dla klientów. Szczegółowa wiedza w naszej branży kosztuje.