Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc!

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc! - zdjęcie nr 1

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc! - zdjęcie nr 2

Klienci i ich zakupy świąteczne – jak nawigują pod koniec 2018 roku?

Dzisiejsi klienci używają przynajmniej 3 lub więcej kanałów komunikacji aby poznać nowe marki i ich produkty lub sprawdzić co zmieniło się u swoich ulubieńców. Wśród nich wymieniają swój smartfon, stronę internetową sprzedawcy lub sklep stacjonarny. Święta to dla wielu nowych i mniej znanych marek najlepszy okres na pokazanie się i zachęcenie kupujących do zakupu właśnie ich produktów. A zatem, będąc sprzedającym musisz zareagować na zakupy świąteczne już teraz! 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

zakupy na święta

“Pomóż mi cię znaleźć – gdziekolwiek jestem, gdziekolwiek chcę”

Badania pokazują, że 61% kupujących jest skłonnych do zakupu od nowych sprzedawców w okresie świątecznym, a w zeszłym roku, w tym okresie prawie połowa z nich to zrobiła. W tym roku jesteśmy bardziej otwarci na odkrywanie i próbowanie nowych marek niż kiedykolwiek wcześniej. Jako dowód, frazy takie jak „marki podobne” i „sklepy podobne” wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat o ponad 60%.Ważne jest więc, aby wspomagać klientów na ścieżce zakupowej. Jak to robić?

Możliwość kontaktu przez telefon dla wielu klientów wciąż jest dużym udogodnieniem. Dzięki tej opcji mogą szybko uzyskać informacje o dostępności produktów. Kupujący używają swoich smartfonów przy zakupach z jeszcze większą częstotliwością. W rzeczywistości w ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań „aplikacji sklepowych” wzrosła o 90%, a liczba wyszukiwań „zakupów online” wzrosła w tym samym okresie o 180%.

zakupy świąteczne statystyka

Warto również zauważyć, że wideo stało się ulubioną formą dla świątecznych kupujących. “Dla prawie dwóch trzecich kupujących wideo stanowi źródło inspiracji i główny impuls do zakupu. 90% z tych osób twierdzi, że zainteresowało się danym produktem po obejrzeniu filmu wideo na Youtubie.”

zakupy święta

Obserwujemy również, że zakupy nie są dokonywane tylko w dni typowe dla promocji, takie jak “Czarny piątek” czy “Cyber poniedziałek”. W końcu robimy zakupy – przed, w trakcie i po świętach. Dlatego warto uwzględnić to w swojej strategii i dopasować promocję do całego okresu świątecznego.

Zakupy świąteczne i personalizacja oferty

Klienci oczekują od marek, że produkty i usługi będą dopasowane do ich potrzeb. Ponad połowa konsumentów twierdzi, że jest zainteresowana oglądaniem spersonalizowanych treści podczas zakupów. Za pomocne uważali oferty produktów, które regularnie kupują lub przypominają o miejscach, w których najczęściej robią zakupy. Natomiast 4 na 10 kupujących w okresie świąt Bożonarodzeniowych szuka sprzedawców, którzy pamiętają ich dane, takie jak wcześniej mierzone rozmiary i zakupione produkty.

Nawet szukając prezentów dla innych, kupujący oczekują bardziej szczegółowych i spersonalizowanych rezultatów. Na przykład, liczba wyszukiwań hasła „prezent + ____ rok” wzrosła o ponad 100%, a liczba wyszukiwań „prezent dla taty” wzrosła o ponad 80% w tym samym okresie.

Marki, które chcą zdobyć klientów w tegorocznych świętach, muszą wziąć pod uwagę, że niespersonalizowane oferty, które są kierowane dla wszystkich, nie są już akceptowalne.

„Nie marnuj ich czasu”

Klienci oczekują od sprzedawców specjalnych udogodnień podczas zakupów. Z jednej strony jest to najpiękniejszy czas w roku, z drugiej strony jeden z bardziej stresujących. Dla wielu osób wybieranie idealnego prezentu dla bliskich stanowi nie lada wyzwanie. Szukający prezentów na ostatnia chwilę są mniej lojalni wobec swoich ulubionych sklepów, a co trzeci respondent decyduje się na kupno prezentów w zależności od tego, jak szybko może je dostać. Liczy się więc dostępność produktów, możliwość przejrzenia w różnych miejscach, np. w sklepie stacjonarnym i w sklepie online, oraz szybkość dostawy.

Pomóż swoim klientom pomóc sobie

Nie pozwól, by święta były dla klientów katastrofą. Jeśli zapewnisz odpowiednią, spersonalizowaną i szczerą pomoc, wyróżnisz się z tłumu. Odpowiedz sobie na pytanie: Czy w tym sezonie świątecznym udzielę moim klientom pomocy, której potrzebują? Znalezienie odpowiedzi może być dużym krokiem w kierunku osiągnięcia długoterminowej lojalności klientów i rozwoju firmy.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas! Zaprojektujemy kampanie skrojone pod dany czas w kalendarzu! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany