Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Zakazane reklamy w Google AdWords

Zakazane reklamy w Google AdWords - zdjęcie nr 1

Zakazane reklamy w Google AdWords - zdjęcie nr 2

Czego nie można reklamować w Google Adwords?

Chcesz, żeby Twoja reklama była widoczna w systemie reklamowym Google’a? Musisz pamiętać, że nie wszystkie produkty i usługi możemy reklamować w Google Adwords. Niektóre branże są objęte przez Google pewnymi obostrzeniami. Adwords dzieli produkty i usługi na całkowicie dozwolone, objęte ograniczeniami oraz zakazane. Część ograniczeń wynika z prawa lokalnego. Google przykłada dużą wagę do lokalnego ustawodawstwa, stąd też niektórych produktów dozwolonych np. w Niemczech, nie będziemy mogli reklamować w Polsce i na odwrót. Na terenie naszego kraju nie można reklamować urządzeń wykrywających policyjne radary, stąd też nie wystartujemy z kampanią produktową takiego sprzętu. Wytyczne obejmujące wymagania prawne kampanii Google Adwords znajdują się pod tym adresem. Działania reklamowe w systemie reklamowym Google’a powinniśmy zacząć zatem od zapoznania się z zasadami Adwords. Zakazane reklamy w Google Adwords i zapoznanie się z wytycznymi pozwolą Ci nie tracić cennego czasu, na ewentualne odrzucenia. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Niedozwolone treści – jakich treści nie zobaczymy w systemie reklamowym Google?

W Adwords stanowczo zakazane jest promowanie podróbek produktów. Za podróbki uznawane są wszelkie artykuły, które posiadają znak towarowy, bądź logo, całkowicie lub częściowo zbieżne ze znakiem towarowym innego produktu. Google dba w ten sposób, aby internauci korzystający z reklam nie byli wprowadzani w błąd przez nieuczciwych  sprzedawców.

W Google Adwords zabroniona jest reklama wszelkich niebezpiecznych produktów i usług, zatem możemy zapomnieć o reklamowaniu m.in. broni, substancji psychoaktywnych czy fajerwerków. Co ciekawe, w systemie reklamowym Google’a nie możemy reklamować również barów oferujących fajkę wodną oraz e-papierosów. Wszelkie usługi i produkty ułatwiające palenie tytoniu są przez Adwords zabronione. O promocji mogą zapomnieć również sklepy oferujące narzędzia samoobrony, takie jak gaz pieprzowy czy paralizator.

Google w swoim systemie reklamowym stanowczo sprzeciwia się firmom umożliwiającym nieuczciwe postępowanie. Wszelkie usługi polegające na celowym wprowadzaniu w błąd innych osób poprzez np. fałszerstwo dokumentów są całkowicie wyłączone z promocji w Adwords. Jeśli piszemy prace dyplomowe dla studentów, również możemy liczyć na sankcje ze strony Google’a w postaci zablokowania kampanii, choć praktyka pokazuje, że część reklam promujących tego rodzaju usługi, wyświetla się użytkownikom bez większego problemu.

Google dba o komfort wszystkich użytkowników internetu, dlatego niedozwolone są wszelkie treści nawołujące do nienawiści lub dyskryminujące jakąś grupę społeczną.

Niedozwolone praktyki – na co Google nie pozwala i na co zwraca uwagę?

W sieci reklamowej Google’a nie uświadczymy reklam kierujących do strony, gdzie zostało wykryte złośliwe oprogramowanie. Adwords nie pozwoli również na maskowanie właściwego adresu strony docelowej.

Landing pages, które namawiają użytkownika do konkretnego zachowania, zbierają jego dane osobowe, a wprowadzają w błąd i nie przedstawiają informacji o ofercie, również mogą liczyć na blokadę kampanii.

Google w dbałości o komfort użytkowników internetu może przyblokować reklamy stron zawierających dużą ilość pop-upów, gifów czy podkładów muzycznych, które zaburzają funkcjonalność strony.

Klikając w baner sieci reklamowej możemy być spokojni również o to, że nie zostaniemy przekierowani bezpośrednio do strony pobierania pliku. W środowisku Adwords nie przyjmą się reklamy wszelkich stron odsyłających od razu do innych witryn oraz tych zawierających więcej powierzchni reklamowych niż treści wartościowych dla użytkownika.

Treści podlegające ograniczeniom – jakie reklamy Google uzna za niestosowne?

Google od jakiegoś czasu stanowczo ogranicza możliwość promowania treści erotycznych w systemie reklamowym Adwords, jednakże niektóre produkty i usługi o zabarwieniu erotycznym wciąż zobaczymy w Sieci Wyszukiwania i Google Shopping. Reklamy portali randkowych oraz akcesoria erotyczne pojawią się w Adwords, lecz musimy mieć na uwadze, aby na stronie nie było żadnych zdjęć przedstawiających czynności seksualne. Fotografie modelek w negliżu bez cenzury również mogą być przyczyną zablokowania reklamy w Adwords.

Wspomniane wcześniej ograniczenia związane z prawem lokalnym są zwłaszcza widoczne w przypadku ograniczenia promocji alkoholi w Google Adwords. W Polsce nie ujrzymy żadnych reklam napojów alkoholowych zarówno w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, jak i Google Shopping.

W Google nie możemy się reklamować, jeśli nie posiadamy odpowiednich licencji do danego produktu objętego ochroną praw autorskich.

Polskie prawo zakazuje również reklamowania firm zajmujących się hazardem. Na terenie naszego kraju nie wyświetlą się w Adwords reklamy m.in. kasyn oraz gier hazardowych online, np. pokera online. Google blokuje również reklamy gier obiecujących szybkie zarobki.

Zakazane reklamy w Google AdWords - zdjęcie nr 4

Znacznym ograniczeniom podlegają również reklamy leków i opieki zdrowotnej. W Polsce reklamować mogą się producenci leków z odpowiednim certyfikatem wydanym przez Google, natomiast nie uruchomimy kampanii Google Adwords prowadząc np. aptekę on-line. Google czuwa, aby w systemie reklamowym Adwords nie były promowane wszelkie substancje niezatwierdzone. Z częstymi problemami spotykają się gabinety oferujące zabiegi z zakresu medycyny estetycznej. Często w przypadku znalezienia się słów ‘botox’ lub ‘kwas hialuronowy’ na stronie docelowej, reklama (zwłaszcza w sieci reklamowej) może zostać przez Google zablokowana.

Podsumowanie

System reklamowy Google’a to potężny i niezwykle skuteczny kanał promocji, jednakże planując działania reklamowe w Adwords musimy pamiętać, że nie wszystkie produkty i usługi możemy reklamować w Google Adwords. Jeśli prowadzisz działalność, która podlega ograniczeniom w systemie reklamowym Google’a, istnieją metody, dzięki którym możemy uniknąć blokady reklamy. Warto w takim przypadku zastanowić się także nad pozycjonowaniem strony w wynikach organicznych. Verseo przygotuje dla Ciebie dedykowaną strategię digital marketingową pod Twoją branżę!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany