Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Wynik optymalizacji na koncie Google Ads – jak zwiększyć skuteczność?

Wynik optymalizacji na koncie Google Ads – jak zwiększyć skuteczność? - zdjęcie nr 1

Wynik optymalizacji na koncie Google Ads – jak zwiększyć skuteczność? - zdjęcie nr 2

Wynik optymalizacji na koncie Google Ads – jak zwiększyć skuteczność? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Wynik optymalizacji na koncie Google Ads – jak zwiększyć skuteczność?

Zamknij

Wynik optymalizacji Google Ads

Na koncie Google Ads w zakładce Rekomendacje pojawił się wskaźnik “Wynik optymalizacji”. W tym momencie jest to narzędzie w wersji Beta, ale już teraz można z niego korzystać w codziennej pracy z kontem.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Z założenia Wynik Optymalizacji i zakładka Rekomendacje mają za zadanie ułatwienie zarządzania kontem i zwiększenie skuteczności. Wynik Optymalizacji jest wartością procentową i wskazuje poziom wykorzystania możliwości jakie oferuje Google Ads. Inaczej jest to prognoza skuteczności konta Google Ads. Na ten moment ten wskaźnik jest tylko dostępny dla aktywnych kampanii w sieci wyszukiwania, jednak można go sprawdzić zarówno na poziomie całego konta, jak i kampanii i grupy reklam. Google planuje umożliwić korzystanie z tego wskaźnika także w przypadku pozostałych rodzajów kampanii.

wynik optymalizacji google ads

Jak według Google można wykorzystać możliwości Wyniku Optymalizacji?

Przede wszystkim wskaźnik ten ma prowadzić do  bardziej efektywnego zarządzania kontem. Zmiany które proponuje karta Rekomendacje można wprowadzać na koncie od razu i w tym danym momencie są one stosowane na koncie. Dla części użytkowników może być także wskaźnikiem do tego, jakie jeszcze funkcje i możliwości niesie ze sobą Google Ads.

W jaki sposób liczony jest Wynik Optymalizacji? Google oblicza go na podstawie statystyk kampanii, ustawień, stanu konta i kampanii a także historii ostatnich rekomendacji. Czynniki, które wpływają na Wynik Optymalizacji mogą się zmieniać wraz ze zmianami w systemie reklamowym Google.

Karta Rekomendacje

Wynik Optymalizacji jest jednym z elementów karty Rekomendacje w Google Ads. Znajdują się tam wytyczne, które Google sugeruje wprowadzić, aby polepszyć wynik konta. Cała sekcja została stworzona z myślą o ulepszaniu kampanii. Rekomendacje są generowane automatycznie poprzez analizowanie głównie ustawień poszczególnych kampanii, skuteczności konta oraz trendy w Google. Każda z wprowadzonych rekomendacji ma bezpośredni wpływ na podwyższenie Wyniku Optymalizacji o określone na karcie szacunkowe punkty procentowe.

Na ten moment Google posiada określony zestaw rekomendacji, które są podzielone na kilka sekcji:

    • reklamy i rozszerzenia – rekomendacje tego typu sugerują głównie dodania większej ilości reklam jak i dodania wszystkich możliwych rozszerzeń do reklam. Reklamy z rozszerzeniami powodują bardziej efektywne wyświetlanie się reklamy ponieważ zawierają po prostu więcej miejsca w wyszukiwarce Google,
    • stawki i budżety – sekcja zawiera propozycje dotyczące ustawiania automatycznych strategii ustalania stawek, które mają za zadanie pomoc w osiągnięciu określonego celu biznesowego w Google Ads. Kolejne wytyczne dotyczą podnoszenia bądź obniżania stawek w celu osiągnięcia wysokich pozycji bądź najbardziej efektywnego wykorzystania budżetu przy ograniczonych wydatkach na reklamę,
    • słowa kluczowe i kierowanie reklam – ta część rekomendacji dotyczy głównie pracy ze słowami kluczowymi, w tym ich usuwania i dodawania, a także dodawania słów wykluczających i odbiorców. Praca ze słowami kluczowymi jest konieczna, ponieważ jest to pierwszy czynnik dotarcia do interesujących nas klientów, a ich skuteczne ustawienie umożliwia efektywne wykorzystanie budżetu,
    • do naprawy – sekcja dotyczy spraw bardziej technicznych, jak praca ze stroną internetową klienta oraz śledzeniem konwersji i tagami,
    • propozycje reklam – w tej części Google proponuje jak można przeredagować istniejące reklamy, tak by zwiększyć ich skuteczność.

Należy pamiętać, że Wynik Optymalizacji nie wpływa w żaden sposób na Wynik Jakości ani ranking reklamy, ale wprowadzenie rekomendacji może wpłynąć na poprawę tych wskaźników.

Przy rozsądnym korzystaniu z karty Rekomendacje i Wyniku Optymalizacji można bez wątpienia zwiększyć efektywność swoich kampanii, jednak należy pamiętać o wpływie tych zmian na stawki, jak i wykorzystanie naszego miesięcznego budżetu.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany