Usługi SEO – co to jest?

author
usługi seo

Usługi SEO – co to jest?

Co tak właściwie wchodzi w skład usługi SEO, którą świadczy swoim klientom Verseo? Czy trzeba za coś ekstra dopłacać? Dlaczego pozycjonowanie nie jest usługą błyskawiczną, a sama umowa na SEO trwa aż 12 miesięcy? Bierzemy pod lupę popularne pytania, z którymi spotykają się nasi opiekunowie klienta.

Z czym mamy zatem do czynienia?

Usługa pozycjonowania stron to coś więcej niż jednorazowy przegląd strony internetowej – audyt, nawet w rozszerzonym wariancie połączonym z przygotowaniem zaleceń optymalizacyjnych. Pozycjonowanie, które wykonują specjaliści SEO z Verseo, rozpoczyna się od audytu samej strony internetowej oraz linków. Uzyskane w ich trakcie informacje stają się bazą do przygotowania strategii pozycjonowania obejmującej elementy takie jak:
> optymalizacja strony internetowej np. pod kątem prędkości działania,
> optymalizacja meta tagów pod kątem zapisanych w umowie słów kluczowych,
> przygotowanie i wdrożenie na stronie internetowej unikalnych,  zoptymalizowanych oraz odpowiedniej długości treści,
> linkowanie podzielone na etapy oraz zdywersyfikowane pod względem typu i źródeł linków,
> wykonanie przekierowań,
> wprowadzenie udoskonaleń i zmian sugerowanych przez Google Search Console.

Powyższa lista prac nie ma charakteru zamkniętego, a zawiera jedynie przykładowe czynności. Zestaw prac pozycjonera powstaje dla konkretnego przypadku – indywidualnych potrzeb danej witryny. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj także rodzaj dostępów do strony, którymi dysponuje specjalista SEO. Do kompleksowego świadczenia usługi SEO bardzo przydatne są pełne dostępy do strony internetowej.

Strategia pozycjonowania może ulegać zmianom w trakcie trwania umowy. Wynika to m.in. z obserwowania zmian w algorytmie, reakcji strony internetowej na zaaplikowane jej przez specjalistę SEO działania czy też jakości stron konkurencyjnych. Jeśli pozycjoner obserwuje, że konkurenci witryny, którą się zajmują, zwiększają ilość treści na swoich stronach internetowych, to może w odpowiedzi rekomendować wprowadzenie większych puli tekstu także na stronie internetowej, która znajduje się pod jego opieką. Może też zaproponować utworzenie nowych podstron np. bloga na stronie internetowej, który posłuży jako przestrzeń do systematycznego publikowania nowych tekstów wspierających proces pozycjonowania.

Co mamy w cenie usługi SEO?

Zdajemy sobie sprawę z tego, że zaskakiwanie dodatkowymi wydatkami w trakcie trwania umowy nie jest tym, czego nasi klienci życzą sobie. By oszczędzić im takich nieprzyjemnych niespodzianek, już na etapie prezentacji oferty i pakietów na SEO usługi, wskazujemy jakie działania wchodzą w zakres konkretnego pakietu. Jeśli nasz klient jest zainteresowany wybranym pakietem, ale chciałby do niego dodać coś ekstra wchodzącego w skład innego pakietu, to warto skontaktować się z opiekunem klienta, który przedstawi wycenę tego dodatkowego działania. Naszym celem jest oferowanie usługi SEO w jak najwyższym stopniu dopasowanej do potrzeb naszych klientów.

Kierujemy się prostą zasadą, że jeśli coś ma bezpośredni wpływ na usługę pozycjonowania, to pojawia się w pakiecie czynności wykonywanych w ramach usługi. Dlatego przygotowujemy nowe treści na podstrony bezpośrednio związane ze słowami kluczowymi – dzieje się to w ramach usługi. Jeśli jednak nasz klient chciałby mieć napisane przez copywritera teksty na wszystkie podstrony, także te niemające wpływu na pozycjonowanie, to będzie to traktowane jako usługa dodatkowa i jako taka wyceniona ekstra.

Nie ma możliwości, że wykonamy jakąś pracę dodatkową przy stronie internetowej, a dopiero po czasie poinformujemy klienta o tym, że jest to rzecz płatna ekstra.

Dlaczego usługi SEO nie można określić mianem błyskawicznej?

Jedną z głównych różnic pomiędzy Google Ads a pozycjonowaniem jest to, że w przypadku usługi SEO przychodzi czekać na rezultaty (z drugiej strony są one trwalsze niż w przypadku Google Ads). W zależności od strony internetowej nad którą pracujemy, dotychczasowego profilu linków, obszerności optymalizacji, konkurencji, wybranych słów kluczowych i wielu innych czynników, na rezultaty przychodzi nam czekać kilka tygodni, kilka miesięcy, a nawet rok. Niestety pozycjonowanie nie jest nauką ścisłą i nie ma tu prostych oraz gwarantowanych przeliczników typu “10 dodanych linków = wzrost o 5 pozycji w wynikach”.

Zdarza się, że już samo wprowadzenie optymalizacji przynosi satysfakcjonujące rezultaty w postaci wzrostu pozycji. W praktyce możemy mieć też do czynienia z sytuacjami, w których np. kolejna tura linków przynosi efekty i pojawiają się wzrosty. Nie oznacza to jednak, że wcześniejsze działania były niepotrzebne – bardziej chodzi tu o efekt kumulacji. Ze względu na tę pewna nieprzewidywalność wpisaną w realia pracy pozycjonera, unikamy jednoznacznych deklaracji oraz zapewnień, że na rezultaty przyjdzie klientowi czekać np. 5 tygodni.

Tak jak pewne działania przekładają się na wzrosty pozycji, tak ich usunięcie może oznaczać spadki. Jednym z częstszych przypadków z tej kategorii jest usunięcie optymalizacji meta tagów. Wprowadzenie odpowiednich meta tagów stanowi jeden z fundamentów procesu pozycjonowania.

W trakcie trwania usługi pozycjonowania siłą rzeczy zdarzają się zmiany w algorytmie Google. Biorąc pod uwagę dynamikę i częstotliwość ich wdrażania nie ma możliwości, by trwająca 12 miesięcy umowa na pozycjonowanie nie natrafiła na nie. Pozycjonerzy nie dowiadują się z wyprzedzeniem o tych zmianach a algorytmie. Dopiero po czasie mogą na nie zareagować i wdrożyć zmiany na stronie internetowej dopasowując je do nowych realiów. Nie należy zmian w algorytmie kojarzyć tylko ze spadkami pozycji. Zdarza się, że taki update to szansa na szybki awans w wynikach wyszukiwania (i nie musi być to tylko tymczasowy wzrost). Zmiany w algorytmie nastawione są generalnie na wsparcie stron internetowych wysokiej jakości – obszernych, o ciekawe treści, przyjaznych użytkownikowi (por. np. kwestię prędkości działania strony). Jeśli nasza strona internetowa wpisuje się w taki nurt, to aktualizacje mogą być jej sojusznikiem.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies