Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics?

Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics? - zdjęcie nr 1

Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics? - zdjęcie nr 2

Raporty z kampanii są szczególnie oczekiwane przez klientów. Doskonałym rozwiązaniem są raporty niestandardowe, które pozwalają na wyselekcjonowanie najbardziej interesujących dla danego klienta informacji i przedstawienie ich w atrakcyjnej formie.

Czym jest raport niestandardowy i czemu ma służyć?

Raport niestandardowy jest niezbędnym narzędziem ułatwiającym przedstawienie wybranych danych dotyczących kampanii AdWords w przejrzysty i łatwy sposób. Warto z niego korzystać w sytuacji, gdy chcemy przedstawić wyniki klientowi i zamiast zasypywać go wszystkimi możliwymi danymi, które często są dla niego zbędne, chcemy przefiltrować i wybrać tylko te, które go interesują.
W moim przykładzie posłużę się raportem w którym przedstawiona będzie ilość sprzedanych produktów ze sklepu klienta. Sprzedaż podzielona będzie na poszczególne kanały. Wygenerowany w poniższy sposób raport z danymi z minionego tygodnia, zostaje automatycznie przesłany do klienta w każdy poniedziałek.

Jak ustawić raport niestandardowy:

1. Po zalogowaniu na koncie w Google Analytics, należy kliknąć w zakładkę Dostosowanie.
przycisk ddostosowanie

2. Następnie, po otwarciu zakładki, wybieramy +Nowy raport niestandardowy.
nowy raport niestandardowy

3. Kolejnym krokiem jest wpisanie tytułu naszego raportu, oraz określenie wymiarów i danych które dany raport będzie zawierał. Ten zabieg jest niezbędny, kiedy dla jednego konta posiadamy więcej raportów.
informacje ogolne
4. Gdy raport posiada już nazwę oraz określone zostały dane i wymiary, które ma mierzyć, należy przejść do ustawień.

5. Na początku należy wybrać dane. W moim przypadku jest to Ilość sprzedanych produktów.
ilosc2
6. Kolejno należy wybrać wymiar. W moim przypadku jest to Medium, czyli nic innego jak źródło z którego zakup został dokonany.
medium
7. Następnie, pojawia się możliwość, aby opcjonalnie wybrać filtr raportu aby ograniczyć wymiary w nim zawarte. Możemy na przykład uwzględnić przeglądarkę, tak aby wysyłany raport dotyczył tylko zakupów np. z Chrome’a.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

8. Kiedy wybrane zostaną już wszystkie dane, wymiary oraz filtry, należy kliknąć przycisk Zapisz.
zaqpisz
9. Po zapisaniu ustawień, system generuje raport z danymi które wcześniej zostały wybrane.

10. Kolejny krok to ustawienie automatycznego wysyłania raportu na wybrany adres e-mail. Aby tego dokonać należy wybrać przycisk : wyślij e-mailem.
wyslij emailem
Po ustawieniu wszystkich zmiennych, należy wybrać przycisk Wyślij.
wyslij automatycznie

Warto również wiedzieć jak wyłączyć automatyczne wysyłanie raportu. Aby tego dokonać należy przejść do zakładki Administracja którą znajdziemy w górnym panelu.
administracja
Z menu po prawej stronie otwieramy zakładkę Zaplanowane e-maile.
zaplanowane e-maile
W wyświetlonym panelu należy wybrać raport, który ma zostać wyłączony. Następnie klikamy w Działania i następnie w Usuń.
usun automat maila
Zachęcam do korzystania z funkcji tworzenia raportów niestandardowych oraz automatycznego raportowania, ponieważ pomogą one zaoszczędzić nam bardzo dużo czasu oraz wyeliminować wszelkie opóźnienia w przesyłaniu raportu. Jak widać, korzystanie z raportów niestandardowych jest bardzo łatwe. Dla mnie jest to nieodłączny element każdej kampanii.

Poniżej zamieszczam link do gotowego szablonu raportu niestandardowego który utworzyłem pisząc powyższy tekst:
https://analytics.google.com/analytics/web/template?uid=nufWn376STm3XgOtLnl6MQ

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany