Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Jeden komentarz

Treści na stronie – co daje ich wprowadzanie?

Treści na stronie – co daje ich wprowadzanie? - zdjęcie nr 1

Treści na stronie – co daje ich wprowadzanie? - zdjęcie nr 2

Co daje wprowadzenie treści na stronę?

Wprowadzanie nowych treści na stronę internetową w trakcie procesu pozycjonowania bywa czasem kwestią problematyczną. Częstą przyczyną takiej sytuacji jest kwestia projektu strony internetowej, który nie przewiduje np. bloku treści na stronie głównej lub zakłada, że prezentacja oferty przy użyciu fotografii wystarczy, zgodnie z popularnym powiedzeniem, że obraz wyraża czasem więcej niż 1000 słów. Tym hasłem nie przejmują się jednak roboty sieciowe Google, które z zawartością strony internetowej zapoznają się za pomocą treści dostępnych dla nich, a nie obrazów. Jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu, to warto brać ich preferencje pod uwagę.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Gdzie wprowadzać treści na stronę internetową?

Najprostsza odpowiedź na to pytanie brzmi: przede wszystkim na stronie głównej i podstronach kluczowych dla procesu pozycjonowania. Te podstrony można zidentyfikować w dość prosty sposób, a mianowicie wyszukując te, które w logiczny sposób wiążą się ze słowami kluczowymi. Warto dla nich w pierwszej kolejności przygotować unikalne i obszerne treści z użyciem słów kluczowych. W przypadku usługi pozycjonowania świadczonej przez Verseo nasi copywriterzy przygotowują treści na stronę klienta, które są wdrażane dopiero po uzyskaniu jego akceptacji. Wspieramy także działania naszych klientów podpowiadając jak pisać wspierające proces pozycjonowania treści na stronę np. opisy produktów czy wpisy na bloga lub do działu aktualności.

Jak długie powinny być treści na stronie?

W tym przypadku odpowiedź brzmi „więcej znaczy lepiej”, ale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy klient chce mieć duży blok treści na swojej stronie. Zwłaszcza, że powinien być to tekst widoczny od razu, a nie krótka zajawka rozwijająca się dopiero po kliknięciu na „czytaj więcej” (w tym miejscu warto zauważyć, że najlepszym rozwiązaniem jest tekst widoczny, ten rozwijany jest mniej skuteczny, lecz i  tak lepszy niż brak treści na danej podstronie). Za minimum w przypadku treści na podstronie uznajmy 750 znaków, a w przypadku strony głównej – 1000 znaków. Są to wartości liczone ze spacjami. Treści te powinny być wspierane przez nagłówki.
Zachęcamy do zapisania się na kurs SEO przygotowany przez specjalistów z Verseo. To 40 bezpłatnych lekcji, który można znaleźć tutaj. W jego skład wchodzą też tematy związane z umieszczaniem treści na stronie np. prowadzeniem bloga czy problemami z duplikatami treści.

Czy treści trzeba aktualizować?

Zdecydowanie warto to robić! Nowa treść na stronie przyciąga uwagę robotów sieciowych, które są skłonne ponownie ją zaindeksować, a to może przełożyć się na wzrost pozycji. Kiedy dodajemy nową kategorię produktów lub usługę, to warto ją opisać i umieścić ten tekst na odpowiedniej podstronie. Dobrym rozwiązaniem jest też prowadzenie bloga lub działu aktualności, które w naturalny sposób zachęcają do dorzucania nowych tekstów na stronę.

Podsumowując – to co nam dają treści na stronie internetowej?

Przykładowe korzyści z wprowadzenia treści na stronę internetową to:
– wsparcie dla procesu pozycjonowania, wprowadzone na stronę internetową unikalne teksty uwzględniające słowa kluczowe sprzyjają wzrostowi pozycji; zdarza się, że optymalizacja i rozbudowa contentu, bez wsparcia ze strony linkowania, przynosi widoczne wzrosty pozycji,
– dostarczenie potencjalnym klientom przydatnych informacji o naszej ofercie, które zadecydują o tym, że z potencjalnych klientów staną się oni tymi faktycznymi,
– unikalne, a wiec niepowtarzające się nigdzie indziej w Internecie treści mogą być wyróżnikiem strony, która dzięki temu zapadnie w pamięć potencjalnym klientom,
– treści służą także kształtowaniu pożądanego wizerunku naszej firmy.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Treści na stronie – co daje ich wprowadzanie? - zdjęcie nr 5

    Adam

    14 gru 2018, 11:27

    Asia jak zawsze w punkt. 1000 znaków to minimum.
    Optymalny tekst powinien mieć 2000-3000 znaków plus kilka zdjęć w celu uatrakcyjnienia artykułu.
    Najlepsze są teksty tzw. evergreeny, które generuja nam ruch przez długi czas. Niestety coś za coś – taki evergreen powinien mieć min. 10000-15000 znaków.