Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Trendy i owędy, czyli krótko o Google Trends

Trendy i owędy, czyli krótko o Google Trends - zdjęcie nr 1

Trendy i owędy, czyli krótko o Google Trends - zdjęcie nr 2

Trendy i owędy, czyli krótko o Google Trends - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Trendy i owędy, czyli krótko o Google Trends

Zamknij

Powody mogą być, oczywiście, rozmaite. Być może posiadasz umysł mocno analityczny, silne skłonności do zestawień, porównań, no i lubujesz się we wszelkiego rodzaju statystykach. A może zależy Tobie, aby być zawsze na czasie, zawsze na bieżąco. Tendencje śledzić trzeba, chociaż wiesz dobrze, że prędzej czy później się zmienią. Ewentualnie może masz po prostu trochę wolnego czasu. Różne więc mogą istnieć przyczyny, niemniej bez względu na nie, warto przyjrzeć się odrobinę bliżej narzędziu Google Trends. Jego znajomość, przy pewnej dozie szczęścia, może sprawić między innymi, że staniesz się milionerem, co pokażemy na koniec tego krótkiego tekstu.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pewnie pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl, przywoławszy hasło Google Trends, to cykliczne, publikowane zazwyczaj na koniec danego roku zestawienia najpopularniejszych haseł w polskim (ale, rzecz jasna, odnieść to można również do innych krajów) Internecie. I w tej intuicji skojarzeniowej odnaleźć można chyba istotę omawianego narzędzia.

Dzięki jego zastosowaniu, dzięki umiejętnym porównaniom różnych okresów czasowych, poprzez analizę haseł wysyłanych do wyszukiwarki, poprzez zestawienia tych haseł dla konkretnych regionów możemy zyskać dodatkową wiedzę. Przyda nam się ona przy planowaniu strategii kampanii reklamowych. Nie jest to, co prawda, narzędzie precyzyjne w tej mierze, co omawiany w innym tekście – Planer Słów Kluczowych – warto jednak mieć świadomość użyteczności Google Trends, chociażby jako platformy pomocniczej.

Aha, należy się jeszcze wyjaśnienie, co z tym milionem. Otóż w jednym z rodzimych teleturniejów, gdzie stawką był milion złotych, finałowe pytanie dotyczyło tego, które hasło (tu wyświetliły się: czy istnieje niebo/czy istnieje piekło) w 2016 roku miało więcej wyszukiwań w Google, w Polsce. Co łatwo przewidzieć, finaliści zadeklarowali strzał, który okazał się niecelny.

Prawidłowa zaś odpowiedź, co oczywiste, znajduje się w Google Trends.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany