Subskrypcja nowych wyników w wyszukiwarce Google

Google co jakiś czas zaskakuje nas nowymi funkcjami. Warto je śledzić i być na bieżąco. Często ułatwiają one pracę lub są po prostu interesującą ciekawostką.

Tym razem przyjrzymy się funkcji Google Alerts. Od pewnego czasu Google poprawiło możliwość śledzenia nowych wyników wyszukiwania dla wybranych fraz. Wystarczy że wejdziemy na https://www.google.pl/alerts oraz dodamy interesujące nas słowo kluczowe. W moim przypadku jest to imię i nazwisko oraz nazwa firmy.

Od tego momentu na wskazany adres e-mail, który jest przypisany do konta Google, przychodzić będą informacje, gdy tylko w wyszukiwarce pojawi się wynik zawierający jedną z wybranych fraz.

Dodatkowo subskrypcję można zawęzić do:

  • rodzaju wyświetlanych stron,
  • języka,
  • części świata, z której chcemy otrzymywać informację,
  • liczbę oczekiwanych wyników.

Alerty można dowolnie dodawać, edytować lub usuwać.

Poniżej znajduje się przykładowy alert, przesłany przez Google:

Warto upewnić się, że nasze alerty nie trafiają do folderu ze spamem. Aby temu zapobiec należy dodać adres googlealerts-noreply@google.com do kontaktów.

Funkcja Google Alerts może być bardzo przydatna do śledzenia opinii o marce, firmie lub osobie w wyszukiwarce Google.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies