Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

9 komentarzy

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 1

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 2

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics

Zamknij

Lista remarketingowa a opuszczony koszyk.

Użytkownicy dokonując zakupów bardzo często przeglądają sklepy internetowe w poszukiwaniu odpowiedniego produktu. Przeglądając wiele witryn dodają produkty do koszyka, często nawet by porównać koszty, np. łączny koszt produktów i dostawy lub podczas przeglądania produktów coś odwróciło ich uwagę w trakcie zakupu. To idealni odbiorcy kampanii remarketingowej, do których możemy powrócić zachęcającymi banerami, np. darmowa dostawa, rabat na produkty w koszyku, itp. Pomoże Ci lista remarketingowa. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Aby powrócić, w odpowiednim momencie do użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka ale nie dokonali zakupu należy utworzyć odpowiednie listy remarketingowe. Poniżej przedstawię przykład tworzenia list remarketingowych.

Przykładowa ścieżka zakupowa domeny www.test.pl:

  • Dodanie produktu do koszyka – https://www.test/koszyk.html
  • Potwierdzenie zamówienia – https://www.test/zamowienie-potwierdzenie.html
  • Podsumowanie Zamówienia – https://www.test/zamowienie-podsumowanie.html

Jak dodajemy listy remarketingowe?

  1. Dodajemy nowych odbiorców.

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 4

2. Klikamy w nowych odbiorców.

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 5

3. Ustalamy warunek

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 6Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 7
Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 8

Komentarze (9)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 10

    Bartosz

    04 maj 2017, 13:52

    Dzięki fajne – a gdzie sprawdzić ile osób było na stronie ale nie kupiło produktu ?

    Innymi słowy raport do sprawdzenia z tego co ustawiliśmy ?

    • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 11

      Joanna Hałaszkiewicz

      12 maj 2017, 13:33

      Po utworzeniu odpowiednich list remarketingowych, możemy sprawdzić swoją listę klikając w „definicje list odbiorców-> Odbiorcy” Po kliknięciu w daną listę, np. opuszczony koszyk 30 dni pojawią się odpowiednie grupy odbiorców.

  • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 12

    kami.wilk

    29 lip 2020, 11:34

    Czy możemy bez problemu stworzyć warunek dla porzuconych koszyków
    transakcja <0
    ? to będzie poprawny warunek?

    • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 13

      Maciej Popiołek

      29 lip 2020, 12:45

      Odpowiedź od Asi: Odpowiedni warunek dla porzuconego koszyka to uwzględnienie adresu url koszyka i wykluczenie url dokonania zakupu.
      Gdyby potrzebowała Pani dodatkowej pomocy to prośba o maila na jhalaszkiewicz@verseo.pl 🙂

  • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 14

    Patryk

    02 sie 2021, 11:07

    A ja mam znowu pytanie jeśli chodzi o wykluczenie ustawiłem 3 etapy koszyka w filtrze , potem na koniec trzeba wykluczyć potwierdzenie zamówienia u mnie nie da się tego zrobić wykluczenie mam na szaro i nie da się go wybrać… jakieś rady?;>

    • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 15

      Maciej Popiołek

      02 sie 2021, 11:46

      Screen z opisanej sytuacji pomoże nam bliżej przyjrzeć się sprawie. W tym miejscu trzeba pamiętać, iż adres URL podziękowania za zamówienie może zmieniać się dynamicznie. Wówczas należy znaleźć powtarzający się fragment. Prośba zatem o maila ze screenem na newsletter@verseo.pl lub np via nasze FB. 🙂

  • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 17

    maciek

    27 sty 2022, 09:18

    ten artykuł nie odpowiada na pytanie Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics
    proszę o aktualizację artykułu lub usunięcie. w przeciwnym wypadku zgłoszę sprawię do UOKiK

    • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 18

      Maciej Popiołek

      28 sty 2022, 15:38

      Ależ Szanowny Panie… nie uciekajmy się do gróźb już na wstępie konwersacji bo z reguły do niczego sensownego to nie prowadzi. Postaram się zatem odwrócić przewidywany bieg wydarzeń i odpowiedzieć merytorycznie. 🙂

      Artykuł był pisany w momencie, gdy zdarzenia e-commerce typu add to cart nie były standardem, tak więc bazowało się na konkretnych adresach URL. Technicznie patrząc na sprawę z perspektywy dnia dzisiejszego, lista ta nie odnosi się do ludzi, którzy dodali coś do koszyka bez zakupu, a jedynie do osób, które wyświetliły ten koszyk bez zakupu. Dodatkowo Analytics liczy realizację celu innego niż Transakcje tylko raz w czasie trwania jednej sesji, nawet jeśli dokonywana była częściej. Mało prawdopodobne, żeby ktoś kupił coś dwa razy w czasie jednej sesji, jeśli jednak tak się stanie, ta lista nie zarejestruje drugiego zakupu, wrzucając go do worka „Opuszczony koszyk”.

      Wrzucam link do supportu z przykładową listą opuszczonego koszyka — bazuje ona na akcji dodania do koszyka, a nie jego wyświetlenia.

      https://support.google.com/analytics/answer/2611820?hl=pl#carts&zippy=%2Cin-this-article%2Ctematy-w-tym-artykule

      Kwestią dyskusyjną zostaje fakt tworzenia listy per użytkownik (mniejsze rozdrobnienie danych) vs per sesja (głębsza analiza). Tworząc listy na użytkownika, możemy błędnie wracać z przekazem o opuszczonym koszyku do osób, które wykorzystują zarówno desktop jak i mobile podczas odwiedzania naszej strony (a wiemy, że zjawisko cross-device jest powszechne w dzisiejszych czasach). Tworząc listy na sesję również musimy się liczyć z błędem pomiarowym wynikającym z faktu, że system będzie szukał weryfikacji określonych przez reguły akcji w czasie trwania jednej sesji.
      W mojej ocenie nie ma złotego środka, osoba tworząca listy na swoim koncie powinna być świadoma zagrożeń płynących z obu sposobów i wybrać ten obarczony mniejszym błędem w przypadku profilu użytkowników jej strony.