Specjalista Google AdWords – kto to i jak wybrać?

author
specjalista google adwords

Certyfikowany Specjalista Google AdWords – jak wybrać tego jedynego? 🙂

W dobie tak ogromnej popularności Internetu – z którego korzysta już prawie połowa ludzi na świecie, w tym około 25 milionów Polaków – coraz większa część naszego życia przenosi się do świata online. Wg danych statystycznych, w Internecie spędzamy po 6 godzin dziennie (czyli aż ¼ doby!). Razem z nami do sieci przenosi się sprzedaż produktów i usług, edukacja, sztuka, czy komunikacja. Krok w krok za nimi podąża reklama. Z jednej strony pozwala nam ona znaleźć właśnie to, czego akurat potrzebujemy, z drugiej zaś umożliwia przedstawienie naszej oferty innym miłośnikom wirtualnych łowów. Odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana reklama pozwala, aby internauta, buszując w bezdennych czeluściach sieci online, wyłowił właśnie nasze produkty lub usługi. Skąd zatem wziąć taką reklamę? Co zrobić, aby była ona skuteczna?! Odpowiedzią jest dobry specjalista google adwords! Rozwiązanie teoretycznie proste, ale przynosi kolejne pytanie: Skąd wiedzieć, że ów specjalista google adwords będzie dobry i przygotuje dla nas skuteczną reklamę?
I tutaj z pomocą przychodzi dobrze nam wszystkim znane Google, które w ramach programu Google Partners oraz cyklu szkoleniowego Academy for Ads, przygotowało system certyfikacji specjalistów ds. reklamy online. Szukając zatem specjalisty, należy sprawdzić, czy jest on Certyfikowanym Specjalistą Google AdWords, co znaczy, że zdał egzaminy i otrzymał certyfikat Google.

Czym jest Certyfikat Google AdWords i jak go zdobyć

Certyfikat Google AdWords jest profesjonalną akredytacją oferowaną przez Google osobie, która osiągnęła biegłość w ramach zaawansowanej znajomości reklam AdWords. Certyfikat pokazuje, że Google uznaje daną osobę za specjalistę ds. reklamy online. Jest on potwierdzeniem posiadanych umiejętności oraz wiedzy z zakresu tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych przy użyciu wszystkich możliwych kanałów oferowanych przez Google. Posiadany certyfikat pozwala udowodnić wiedzę ekspercką, jednocześnie przyczyniając się do możliwości uzyskania przez daną agencję statusu Partnera Google Premium (co jest aktualnie największym możliwym uznaniem ze strony Google).

W celu uzyskania Certyfikatu AdWords, specjalista musi posiąść wiedzę z zakresu reklamy online, zdać test z podstaw reklamy oraz jeden z dodatkowych testów dotyczących reklamy AdWords. Im więcej zdanych egzaminów tym lepiej, gdyż pozwoli to sprawdzić, w jakich typach kampanii dana osoba jest ekspertem. W ramach certyfikacji dostępnych jest łącznie 9 egzaminów. 6 z nich dotyczy znajomości zagadnień związanych z reklamami Google AdWords:

Podstawy reklamy w AdWords – obejmuje zarówno podstawowe jak i średnio zaawansowane zagadnienia dotyczące kampanii AdWords, wymaga wiedzy dotyczącej skutecznej optymalizacji oraz zarządzania kampaniami,
>Certyfikat AdWords z reklamy w sieci wyszukiwania – zbiór podstawowych oraz zaawansowanych zagadnień, dotyczących reklam tekstowych w sieci wyszukiwania. Wymaga znajomości sprawdzonych metod tworzenia kampanii, ich pomiaru i optymalizacji oraz zarządzania nimi,
>Certyfikat AdWords z reklamy w sieci reklamowej – obejmuje zaawansowaną tematykę reklam graficznych oraz wymaga umiejętności właściwego tworzenia i optymalizacji reklam w sieci reklamowej,
>Certyfikat AdWords z reklamy w Zakupach Google – poświadcza podstawowy oraz zaawansowany stopień znajomości zasad tworzenia konta Google Merchant Center oraz budowania i optymalizacji kampanii produktowych,
>Certyfikat AdWords z reklamy mobilnej – obejmuje tematy dotyczące reklamy mobilnej (wyświetlanej na urządzeniach mobilnych, np. smartfonach), wiąże się z koniecznością znajomości optymalizacji kampanii pod w/w urządzenia,
>Certyfikat AdWords z reklamy wideo – potwierdza umiejętność tworzenia oraz optymalizacji reklam wideo (w sieci YouTube), jego zaliczenie wymaga m.in. znajomości formatów reklam, metod kierowania, ustalania stawek.

specjalista google adwords

Pozostałe – wcale nie mniej ważne, ale dotyczące już nieco innych zagadnień – to:

Kwalifikacja indywidualna Google Analytics – pozwala skontrolować stan wiedzy o sprawdzonych metodach wykorzystywanych w analityce internetowej oraz platformie Google Analytics. Jest istotny ze względu na fakt wykorzystywania danych konta Analytics przy optymalizacji kampanii AdWords,
>Certyfikat tworzenia stron mobilnych – obejmuje on podstawowe oraz zaawansowane zagadnienia dotyczące tworzenia stron mobilnych. Poświadcza umiejętność optymalizacji i pomiaru skuteczności stron mobilnych,
>Certyfikat ze sprzedaży rozwiązań internetowych – jego celem jest przetestowanie wiedzy związanej z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi reklamy internetowej oraz umiejętnościami sprzedażowymi. Pozwala on ocenić skuteczność sprzedaży rozwiązań internetowych Google. Nie jest obowiązkowy do uzyskania certyfikatu AdWords ani statusu Partnera Google.

Zaliczenie egzaminów wymaga podania dobrych odpowiedzi na przynajmniej 80% pytań dotyczących zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej. Wszystkie powyższe certyfikaty mają okres ważności od 12 do 24 miesięcy. Oznacza to, że wraz z upływem wyznaczonego terminu, egzaminy muszą zostać ponownie zdane, a wiedza specjalisty google adwords odświeżona i uzupełniona o nowości wprowadzone przez Google (pytania egzaminacyjne są aktualizowane co jakiś czas).

Podsumowanie

Przy wyborze agencji/specjalistów, którym powierzymy pracę nad naszą reklamą oraz w których zainwestujemy swoje środki finansowe warto zatem zainteresować się tematem certyfikatów. Poza porównaniem ofert, wysokością prowizji za obsługę, czy opiniami znalezionymi w sieci, polecam zapytać o zdane egzaminy Google. Warto o tym pamiętać, gdyż – jak już wcześniej wspomniałam – certyfikaty są dowodem na to, że Google uznaje daną osobę za eksperta, poświadcza jej aktualną wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne. Daje przez to prawo do korzystania z tytułu Certyfikowanego Specjalisty Google AdWords. W związku z tym, iż Google kładzie ogromny nacisk na jakość usług, tego samego wymaga od osób zajmujących się tworzeniem i optymalizacją kampanii reklamowych (zwłaszcza swoich partnerów). Tworząc system certyfikacji oraz program partnerski pomaga nam w wyborze osób do współpracy, umożliwiając sprawdzenie kompetencji danego specjalisty. Nie ma bowiem możliwości, aby praktykujący specjalista google AdWords nie był w stanie zdać egzaminu. Ten zaś, który go nie posiada, być może potrzebuje jeszcze trochę czasu, aby zgłębić wiedzę tajemną z zakresu reklamy online.

Pamiętajmy zatem, że przed nawiązaniem współpracy warto dowiedzieć się kto będzie odpowiedzialny za nasze reklamy. Nie bójmy się pytać o doświadczenie oraz jego dowody (właśnie w postaci certyfikatów Google, ukończonych szkoleń i kursów). Mamy prawo wyboru, a decyzje powinny zostać podjęte świadomie. Specjalista Google AdWords to nasz przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach i sieci reklamowej, dlatego tak ważne jest, jego odpowiednie dobranie.

P.S.
Agencja Verseo, jako Partner Google Premium kładzie ogromny nacisk na zdobywanie oraz poszerzanie wiedzy z zakresu kampanii Google AdWords, Google Analytics i innych narzędzi niezbędnych do naszej codziennej pracy. Zawsze staramy się być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami w świecie reklamy online, bierzemy aktywny udział w wielu szkoleniach i warsztatach. Nasze aktualne certyfikaty można w każdej chwili sprawdzić na stronie Verseo.

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies