Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Skąd czerpać wiedzę o marketingu?

Skąd czerpać wiedzę o marketingu? - zdjęcie nr 1

Skąd czerpać wiedzę o marketingu? - zdjęcie nr 2

W marketingu stawiasz pierwsze kroki? A może masz już pewną wiedzę, jednak chcesz ją poszerzać? Niezależnie od tego, na jakim etapie się znajdujesz, z łatwością dotrzesz do wartościowych źródeł, dzięki którym o marketingu będziesz wiedzieć dużo więcej. Sprawdź, skąd czerpać wartościową wiedzę.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W branży marketingowej wiele się dzieje, dlatego – nawet po zdobyciu podstawowej wiedzy – trzeba być zawsze na bieżąco. Zmieniają się upodobania i oczekiwania potencjalnych klientów, co wymusza modyfikowanie technik marketingowych. Wiedzę o tym można czerpać z różnych źródeł – także bez konieczności wychodzenia z domu.

Literatura branżowa – na dobry początek

Swoją przygodę z marketingiem warto zacząć od literatury branżowej. Istnieją bowiem takie książki, które każdy marketingowiec powinien znać. Są one swoistą biblią. Zawierają mnóstwo cennych informacji – podstaw, które stanowią punkt wyjścia do dalszego zgłębiania tajników tej branży.

Warto sięgnąć m.in. po takie tytuły jak:

  • „Marketing. Wprowadzenie” – Gary Armstrong, Philip Kotler
  • „Marketing 4.0” – Philip Kotler
  • „E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy” – pod red. Jarosława Królewskiego i Pawła Sali
  • „Marketing bez tabu” – Richard Hall
  • „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” – Daniel Kahneman
  • „Wyznania człowieka reklamy” – David Oglivy.

Musisz jednak pamiętać, że książki o marketingu dość szybko się dezaktualizują. Dlatego bazowanie na samej literaturze branżowej nie wystarczy.

Skorzystaj z zasobów internetu

Internet to prawdziwa skarbnica wiedzy – także w zakresie marketingu. Warto skorzystać ze zgromadzonych tam zasobów, by uaktualnić informacje i poszerzyć znajomość obecnie stosowanych technik marketingowych.

  • Portale branżowe

Portale branżowe podejmujące tematykę marketingu to pozycja obowiązkowa. Zaglądaj tam systematycznie, aby zdobyć wiedzę dotyczącą np. trendów w prowadzeniu kampanii marketingowej, wykorzystania narzędzi itp.

Warto regularnie zaglądać na takie serwisy internetowe jak:

  • wirtualnemedia.pl
  • nowymarketing.pl
  • o-m.pl
  • marketing-news.pl
  • mamstartup.pl
  • mediarun.com/pl.

Nie ograniczaj się przy tym wyłącznie do polskich portali internetowych. Źródłem cennej wiedzy są m.in.:

  • neilpatel.com
  • moz.com
  • hubspot.com.

Czytaj artykuły napisane przez ekspertów, śledź publikacje dotyczące case study, monitoruj wydarzenia o tematyce związanej z szeroko pojętym marketingiem. Dzięki temu będziesz na bieżąco.

  • Media społecznościowe

Nie, to nie jest żart. Media społecznościowe mogą dostarczać solidną porcję wiedzy na temat marketingu. Weźmy na przykład popularnego Facebooka – często kojarzonego przede wszystkim z „zabijaczem czasu”. Stanie się bardzo użytecznym narzędziem, o ile zostanie odpowiednio przefiltrowany. Wystarczy wypisać się z Fanpage’ów, które nic nie wnoszą albo ukryć powiadomienia. W zamian warto dołączyć do grup, które dostarczają cenne treści lub na których toczą się wartościowe dyskusje oscylujące wokół tematyki marketingowej.

Jeśli Facebook to jedyne media społecznościowe, w którym zaznaczasz swoją obecność, czas to zmienić. Dołącz do LinkedIn – serwisu pozwalającego na zarządzanie swoją tożsamością zawodową, który ułatwia nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Daje jednocześnie dostęp do wartościowych artykułów stworzonych przez ekspertów w branży.

Także Twitter może być dobrym źródłem wiedzy. Wystarczy, że zaczniesz obserwować osoby uznawane za specjalistów od marketingu.

  • Blogi

Blogi prowadzone przez doświadczonego marketera także stanowią potężną porcję wiedzy – często popartej przykładami wziętymi z życia. Sprawdź, które osoby uznawane są za ekspertów w branży i śledź ich wpisy. Zapisz się do newslettera, by otrzymywać nie tylko powiadomienia o nowych artykułach, ale również dodatkowe materiały, np. e-booki, raporty itp.

Pamiętaj, że blogi prowadzą nie tylko pojedyncze osoby, ale również firmy. I je warto wziąć pod uwagę – szczególnie, jeśli uznawane są za liderów w branży.

  • Webinary

Uczestnictwo w webinariach poświęconych tematyce marketingu to potężna dawka wiedzy. Prowadzone na żywo w internecie przez ekspertów w branży dostarczają mnóstwo cennych informacji – także takich, których na próżno szukać w literaturze branżowej.

Udział w wykładach prowadzonych w internecie nie ogranicza dwustronnego modelu komunikacji. I tutaj, podobnie jak podczas seminariów organizowanych stacjonarnie, istnieje możliwość zadawania pytań. Dzięki temu uczestnik ma szansę uzyskać fachową poradę – i to zupełnie za darmo.

Zastanawiasz się, skąd dowiedzieć się o najbliższych webinariach? Jeśli będziesz śledzić aktywność znanych marketingowców w mediach społecznościowych, nie umknie Ci żadna informacja.

Zacznij uczestniczyć w branżowych wydarzeniach

Konferencje, spotkania, wykłady – bądź wszędzie tam, gdzie mówi się o marketingu. Uczestnictwo w branżowych wydarzeniach jest kolejną okazją do poszerzania swojej wiedzy i… nawiązywania kontaktów z innymi marketerami – przynajmniej na podstawowym poziomie będzie to bardzo pomocne.

Udział w takich eventach stanowi bardzo cenne doświadczenie – szczególnie, że jako prelegenci często zapraszani są nie tylko najwięksi polscy eksperci, ale również specjaliści z Europy czy Stanów Zjednoczonych. Istnieje jednak spora szansa, że w którymś momencie uznasz, że oprócz „dawki energii”, nie wyciągasz już z takich wydarzeń wiele. Wtedy dobrym pomysłem na pozyskiwanie wiedzy specjalistycznej, będzie już udział w szkoleniach marketingowych. 

Weź udział w szkoleniach

Udział w szkoleniach to kolejny sposób na zdobycie wiedzy z zakresu marketingu. Ze znalezieniem odpowiedniego kursu nie będziesz mieć większego problemu – musisz tylko określić, jaka tematyka Cię interesuje. Chcesz zacząć od podstaw i zdobyć ogólne informacje? A może zależy Ci na konkretnych zagadnieniach lub wąskim zakresie tematycznym?

Pamiętaj, aby rozsądnie podejść do wyboru firmy szkoleniowej. Cena nie jest wyznacznikiem jakości prowadzonych szkoleń. Zapoznaj się więc z dotychczasowymi osiągnięciami, opiniami uczestników. Sprawdź, kim są osoby prowadzące kursy – dobrze, jeśli są nie tylko teoretykami, ale przede wszystkim znają marketing od praktycznej strony.

Każda osoba, która chce zgłębić swoją wiedzę, ma taką szansę. Możliwości w tym zakresie jest bardzo wiele – wystarczy tylko chcieć.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany