Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

SEO i content – małżeństwo doskonałe

SEO i content – małżeństwo doskonałe - zdjęcie nr 1

SEO i content – małżeństwo doskonałe - zdjęcie nr 2

SEO i content – małżeństwo doskonałe - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

SEO i content – małżeństwo doskonałe

Zamknij

SEO, Content – dwa bratanki?

Jak ma się content do SEO? Można spotkać się z opiniami, jakoby te dwie rzeczy były od siebie skrajnie różne. Istnieją artykuły, sugerujące, że content marketing miał w ostatnich czasach zdominować SEO. Jak jednak wygląd prawda? Czy te dwa pojęcia są sobie przeciwstawne, czy też są od siebie bardzo zależne? Czy jedno z nich do pewnego stopnia góruje nad drugim?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

SEO tak naprawdę zaczyna się i kończy na jakościowych treściach (chociaż oczywiście sama optymalizacja to również mnóstwo technicznej pracy na stronie) – sam content zaś nie spełni swojej funkcji bez SEO. W tym artykule przyjrzymy się dokładniej, dlaczego pozycjonowanie potrzebuje contentu i vice versa.

Czym jest content?

Zanim przejdziemy dokładnie do głównej treści artykułu, wyjaśnijmy sobie dokładnie, czym jest content.

Otóż jedna z definicji podaje:

Content to wysokiej jakości pożyteczna informacja, która przekazuje historię odnoszącą się do danego kontekstu w sposób, który wzbudza emocje oraz zaangażowanie. Content może być wyrażony oraz przekazany przez tekst, zdjęcia, video, audio czy poprzez prezentacje.

Oczywiście warto przy tym zaznaczyć, że content znaleziony w sieci nie jest zawsze wysokiej jakości oraz pożyteczny.

Istnieje niestety wiele złego contentu, który nie przekazuje zbyt wiele wartości czytelnikowi. 

Inna prostsza definicja ujmuje to w ten sposób:

Content przybiera praktycznie dowolną formę (audio, tekst, video) oraz informuje, bawi i naucza ludzi, którzy go odbierają.

Warto zwrócić uwagę, że czynnikiem wspólnym tych definicji jest to, że content ma przynosić wartość docelowemu odbiorcy.

Content vs SEO

Jak zaś przedstawia się kwestia różnic oraz współzależności między tymi pojęciami?

Można ująć to w następujący sposób:

SEO jest dziedziną węższą i bardziej techniczną – jego celem jest:

    • Optymalizacja stron wokół słów kluczowych mających znaczenie dla przeznaczenia danej witryny (np. strona firmowa).
    • Zdobywanie jakościowych i wiarygodnych linków ze stron o wysokim autorytecie

Głównym celem takich działań jest:

    • Ulepszenie swoich pozycji na dane słowa kluczowe.
    • Zwiększenie świadomości marki oraz widoczności w sieci.
    • Przyciągnięcie większej ilości ruchu na stronę.

Content marketing to pojęcie szersze i bardziej holistyczne – w jego skład wchodzi:

    • Tworzenie angażujących i trafiających w potrzeby odbiorców treści.
    • Posługiwanie się skutecznymi call to actions.
    • Generowanie treści, którymi użytkownicy sami będą chętnie się dzielić.

Głównym celem takich działań jest:

    • Zwiększenie świadomości marki oraz jej widoczności.
    • Promowanie marki poprzez tworzenie tzw. thought leadership w danej branży.
    • Zwiększenie sprzedaży oraz konwersji.

Z drugiej strony:

    • SEO ma sens, jeśli jego wąski i techniczny zakres jest stosowany wobec konkretnych zabiegów związanych z content marketingiem.
    • Content marketing ma sens, jeśli przekazywane przez niego wartości zostaną znalezione przez wyszukiwarki, co ma miejsce głównie dzięki zastosowaniu technik SEO.

Z tego porównania wysuwa się jasny wniosek – cele i zastosowania obu tych narzędzi są do siebie zbliżone i w dużym stopniu nie mogą istnieć bez siebie samodzielnie.

Jeszcze wiele lat temu pozycjonowanie stron i zdobywanie ruchu sprowadzało się do zmieniania struktur linków, czy zamieszczaniu słów kluczowych wszędzie, gdzie się da. Gdy te elementy zostały spełnione, wystarczyło parę innych tricków, aby sprowadzić na swoją witrynę odpowiedni ruch.

Obecnie ta procedura jest bardziej zaawansowana. Google coraz lepiej spełnia swoją misję – uporządkowanie światowych zasobów informacji tak, by stały się powszechnie dostępne i użyteczne dla każdego.

Z tego powodu to jakościowe informacje robią prawdziwą różnicę. To do nich chce dotrzeć Google, aby znaleźć najlepszą odpowiedź na pytanie, które wpisał w wyszukiwarkę użytkownik. Oczywiście, aby te treści mogły zostać znalezione, muszą być spełnione inne warunki optymalizacji SEO.

Jak współpracują ze sobą SEO i content?

  • SEO wymaga treści – content marketing je daje

Nie ma czegoś takiego jak SEO bez contentu. Słowa, artykuły oraz frazy kluczowe muszą istnieć w konkretnej formie. „Content is king” to już oklepany truizmu w branży, ale jakże prawdziwy.

  • SEO wymaga linków – content marketing pomaga je zdobywać

Istnieją różne sposoby na zdobywanie linków – niektóre z nich nieraz nie są zbyt etyczne. Tak czy inaczej, najlepszym sposobem na ich generowanie jest publikowanie takich treści, które czytelnicy sami będą chcieli udostępniać i do nich odsyłać.

Jednak takie efekty można uzyskać tylko dzięki publikowaniu dużej ilości jakościowego contentu. Jeśli chcesz uzyskać linka zwrotnego, musisz mieć coś, do czego warto w ogóle linkować.

  • SEO wymaga słów kluczowych – content marketing oznacza ich implementację

Frazy kluczowe to fundament całego działania wyszukiwarek internetowych – to one są wyznacznikiem sukcesu w SERP-ach.

Jednak to właśnie za pomocą contentu owe frazy mogą znaleźć się tam, gdzie powinny. To dzięki niemu wewnątrz jakościowych treści znajdą się te frazy, które pomogą zorientować się Google, czego dotyczy dana witryna.

Podsumowanie

Powyższe rozważania można streścić w następujący sposób:

    • SEO wyznacza zapotrzebowanie na treści – content marketing je zaspokaja.
    • SEO wymaga contentu – content marketing go dostarcza.
    • SEO potrzebuje słów kluczowych – content marketing używa tych słów kluczowych.
    • SEO zależy od linków zwrotnych – poprzez content marketing owe linki można zdobyć.
    • SEO wymaga optymalizacji strony – content marketing wymaga świetnego user experience.

W rzeczywistości im lepiej zintegrujesz ze sobą content oraz SEO, tym będą lepiej ze sobą harmonizować i pracować na Twój sukces. Choć między tymi pojęciami są pewne różnice, to do pewnego stopnia się ze sobą pokrywają. Lepiej im razem niż osobno.

Jak wspomniano wcześniej – swego czasu SEO istniało w izolacji. Tak już jednak od długiego czasu nie jest. Pozycjonowanie stron to wypadkowa odpowiedniej optymalizacji technicznej, linków oraz oczywiście omawianego tutaj contentu. Można też powiedzieć, że z tej trójki jakościowe treści będą mieć wydatnie coraz większe znaczenie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany