Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads – nowe możliwości

author
rozszerzenia reklam tekstowych google

Reklamy tekstowe Google AdWords (teraz Google Ads) dawniej i dziś

Przez ostatnie lata Google znacznie poszerzyło objętość reklam tekstowych w sieci wyszukiwania. Na samym początku reklamy AdWords (teraz Google Ads) składały się z zaledwie jednego nagłówka, linku do strony oraz krótkiego tekstu. W trakcie rozwoju systemu reklamowego Google reklamy zostały wyposażone w nowe przydatne funkcjonalności, a ich rozmiar  znacznie zwiększył się. Aktualnie z wykorzystaniem wszystkich rozszerzeń, reklama może zająć nawet cały ekran telefonu komórkowego!

Nowość! Dodatkowy nagłówek i drugi tekst reklamy – co się zmieniło?

Od kilku tygodniu została zwiększona ilość znaków, jaką możemy wykorzystać w rozszerzonych reklamach tekstowych Google Ads w Sieci Wyszukiwania. Został dodany trzeci nagłówek, na który możemy przeznaczyć do 30 znaków oraz pole na drugi tekst reklamy o długości do 90 znaków. Wcześniej tekst reklamy składał się z 80 znaków. Wychodzi na to, że nasze reklamy uwzględniając ścieżki wyświetlanego adresu URL mogą zawierać aż do 300 znaków!

Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads

 

Co z moimi starymi reklamami i jak będą wyglądać nowe rozszerzone reklamy tekstowe?

Reklamy, które zostały wcześniej ustawione w kampanii NIE znikną. Nie ma też konieczności dodawania wszędzie trzeciego nagłówka i dodania drugiego opisu. Najlepiej po prostu uruchomić dodatkową reklamę zawierającą nowe funkcjonalności i sprawdzić jaki będzie miała CTR w zestawieniu z pozostałymi.

Co w sytuacji, jeśli nowa rozszerzona reklama tekstowa zostanie wyświetlona na małym ekranie niepozwalającym na poprawne wyświetlenie 3 nagłówków i 2 długich opisów? Reklama zostanie okrojona. Wyświetli się wówczas jeden opis reklamy i 2 nagłówki – jak poprzednio.

rozszerzone reklamy tekstowe - nowości

Responsive Search Ads – czym się różnią?

Google w ostatnim czasie ogłosiło, że niedługo ruszą testy beta nowych reklam – Responsive Search Ads. Od rozszerzonych reklam tekstowych mają się różnić tym, iż będą umożliwiać dodanie aż do 15 nagłówków oraz 4ech opisów reklamy. Algorytm będzie łączył je ze sobą pod kątem jak największej efektywności dla kampanii. Niestety jeszcze nie wiemy kiedy nowy format reklam pojawi się w polskiej wersji Google Ads.

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

2 comments

  1. Adrian Radziszewski

    Testowałem te nowe reklamy i nie widziałem jeszcze tego trzeciego nagłówka. Drugi opis czasami się pojawiał, można tam zamieścić dodatkowe, mniej istotne informacje na temat firmy lub produktu.

    • Maksymilian Melion

      Trzeci nagłówek pojawia się głównie w reklamach na urządzeniach desktop(choć nie jest to regułą, że każdorazowo pojawi się). Na urządzeniach mobilnych 3 nagłówki będą wyświetlać się zdecydowanie rzadziej z uwagi na wielkość wyświetlacza.

      Od tego tygodnia na niektórych kontach w wersji beta jest już możliwość dodawania elastycznych reklam w wyszukiwarce, o których wspomniałem w artykule.

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies