Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

2 komentarze

Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads – nowe możliwości

Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads – nowe możliwości - zdjęcie nr 1

Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads – nowe możliwości - zdjęcie nr 2

Reklamy tekstowe Google AdWords (teraz Google Ads) dawniej i dziś

Przez ostatnie lata Google znacznie poszerzyło objętość reklam tekstowych w sieci wyszukiwania. Na samym początku reklamy AdWords (teraz Google Ads) składały się z zaledwie jednego nagłówka, linku do strony oraz krótkiego tekstu. W trakcie rozwoju systemu reklamowego Google reklamy zostały wyposażone w nowe przydatne funkcjonalności, a ich rozmiar  znacznie zwiększył się. Aktualnie z wykorzystaniem wszystkich rozszerzeń, reklama może zająć nawet cały ekran telefonu komórkowego!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Nowość! Dodatkowy nagłówek i drugi tekst reklamy – co się zmieniło?

Od kilku tygodniu została zwiększona ilość znaków, jaką możemy wykorzystać w rozszerzonych reklamach tekstowych Google Ads w Sieci Wyszukiwania. Został dodany trzeci nagłówek, na który możemy przeznaczyć do 30 znaków oraz pole na drugi tekst reklamy o długości do 90 znaków. Wcześniej tekst reklamy składał się z 80 znaków. Wychodzi na to, że nasze reklamy uwzględniając ścieżki wyświetlanego adresu URL mogą zawierać aż do 300 znaków!

Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads

 

Co z moimi starymi reklamami i jak będą wyglądać nowe rozszerzone reklamy tekstowe?

Reklamy, które zostały wcześniej ustawione w kampanii NIE znikną. Nie ma też konieczności dodawania wszędzie trzeciego nagłówka i dodania drugiego opisu. Najlepiej po prostu uruchomić dodatkową reklamę zawierającą nowe funkcjonalności i sprawdzić jaki będzie miała CTR w zestawieniu z pozostałymi.

Co w sytuacji, jeśli nowa rozszerzona reklama tekstowa zostanie wyświetlona na małym ekranie niepozwalającym na poprawne wyświetlenie 3 nagłówków i 2 długich opisów? Reklama zostanie okrojona. Wyświetli się wówczas jeden opis reklamy i 2 nagłówki – jak poprzednio.

rozszerzone reklamy tekstowe - nowości

Responsive Search Ads – czym się różnią?

Google w ostatnim czasie ogłosiło, że niedługo ruszą testy beta nowych reklam – Responsive Search Ads. Od rozszerzonych reklam tekstowych mają się różnić tym, iż będą umożliwiać dodanie aż do 15 nagłówków oraz 4ech opisów reklamy. Algorytm będzie łączył je ze sobą pod kątem jak największej efektywności dla kampanii. Niestety jeszcze nie wiemy kiedy nowy format reklam pojawi się w polskiej wersji Google Ads.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads – nowe możliwości - zdjęcie nr 7

    Adrian Radziszewski

    10 wrz 2018, 12:28

    Testowałem te nowe reklamy i nie widziałem jeszcze tego trzeciego nagłówka. Drugi opis czasami się pojawiał, można tam zamieścić dodatkowe, mniej istotne informacje na temat firmy lub produktu.

    • Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads – nowe możliwości - zdjęcie nr 8

      Maksymilian Melion

      12 wrz 2018, 11:04

      Trzeci nagłówek pojawia się głównie w reklamach na urządzeniach desktop(choć nie jest to regułą, że każdorazowo pojawi się). Na urządzeniach mobilnych 3 nagłówki będą wyświetlać się zdecydowanie rzadziej z uwagi na wielkość wyświetlacza.

      Od tego tygodnia na niektórych kontach w wersji beta jest już możliwość dodawania elastycznych reklam w wyszukiwarce, o których wspomniałem w artykule.