Rodzaje targetowania na YouTube

Dane dotyczące YouTube’a i jego użytkowników robią wrażenie. YouTube określany jest mianem największej platformy video na świecie, a liczbę jego użytkowników szacuje się na ponad 1 miliard (z tendencją wzrostową). W tej sytuacji nie dziwi popularność wśród reklamodawców reklam TrueView.

 

Kierując reklamy wideo TrueView na YouTube i sieć reklamową, mamy możliwość dotarcia do użytkowników w najbardziej odpowiednich momentach. Możliwość definiowania grup docelowych w oparciu o kryteria demograficzne, zainteresowania, miejsca zamieszkania itp. oznacza, że trafienie nawet do bardzo specyficznych odbiorców nie stanowi problemu. Dodatkowym atutem kampanii na YouTube jest możliwość skorzystania z dobrodziejstw remarketingu.

 

Przedstawiamy najczęściej spotykane metody kierowania kampanii:

1. Kierowanie w oparciu o kryteria demograficzne takie jak wiek, płeć czy fakt posiadania (lub nie) dzieci.
demografia
2. Kierowanie w oparciu zainteresowania odbiorców – występuje to w kilku wariantach:
a. docieranie do odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką,
zainteresowania
b. docieranie do niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach. To ustawienie pozwala na tworzenie list odbiorców lepiej dopasowanych do targetu marki
w porównaniu do szerokiej grupy odbiorców. Ilustrując to przykładem: nie docieramy do miłośników gotowania, tylko do fanów kuchni włoskiej. Czynnikami filtrującymi
osoby o najbardziej pożądanych z punktu widzenia reklamodawcy zainteresowaniach mogą być wpisywane przez niego słowa kluczowe i/lub adresy URL używane jako proxy dla grup zainteresowań.
c. docieranie do odbiorców na rynku – celem jest tu dotarcie do klientów, którzy szukają informacji o produktach lub zastanawiają się nad zakupem usług czy produktów z naszej oferty.

3. Remarketing video – docieranie do osób, które weszły w interakcję z naszymi filmami lub kanałem na YouTube (interakcja w tym przypadku oznacza, że te osoby oglądały, polubiły, skomentowały, udostępniły itp.).
Jeśli mamy połączone konta YouTube i AdWords, to istnieje możliwość automatycznego utworzenia list niestandardowych na potrzeby kampanii.
remarketing

4. Kierowanie w oparciu o miejsca docelowe. Reklama może trafić na unikalne kanały, aplikacje witryny czy znajdujące się na nich miejsca docelowe. Przykładowe miejsca
docelowe dla kampanii to np. blog tematyczny z dużą ilością odwiedzin lub popularna witryna o charakterze informacyjnym. Miejsca docelowe obejmują:
·         kanały (partnerskie kanały YouTube),
·         filmy (filmy w YouTube),
·         witryny (sieć reklamowa Google – uwzględnia YouTube.com jako witrynę wydawcy).
·         aplikacje mobilne
miejsca docelowe

5. Kierowanie w oparciu o tematy. Kierujemy reklamy video na wybrane tematy na YouTube i w sieci reklamowej. Kierowanie na tematy pozwala na dotarcie do użytkowników oglądających filmy, kanały i witryny związane z daną tematyką. Jeśli kierujemy reklamy na temat „Sport”, to reklama będzie wyświetlać się osobom, które oglądają filmy z wydarzeniami sportowymi w YouTube.
tematy

6. Kierowanie w oparciu o słowa kluczowe. W zależności od formatu reklamy video można ją wyświetlać na podstawie słów kluczowych związanych z filmem w YouTube, kanałem YouTube lub rodzajem witryny, którą odwiedzają się nasi potencjalni klienci.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

2 comments

  1. Michal

    Mozliwosci prawie jak na Facebooku.
    Z checia zobaczylbym jakies Case-Study z dzialan reklamowych na YT

    -1
    • Krzysztof Masłowski

      Krzysztof Masłowski

      Witam,
      Weźmiemy to pod uwagę przy kolejnych wpisach.

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies