Co to jest remarketing Google AdWords?

Remarketing jest jednym z rodzajów kampanii AdWords. Bardzo często zadajemy sobie pytanie co to jest remarketing, do czego służy i jakie są jego zalety?

Remarketing jest jedną z najpopularniejszych metod docierania do naszych potencjalnych klientów. Dzięki kampanii remarketingowej możemy docierać do osób, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę, poprzez wyświetlanie reklam graficznych na stronach partnerskich Google.

Przykład:

Użytkownicy opuszczają naszą witrynę, nie dokonując zakupu, kampania remarketingowa pozwoli nam nawiązać ponowny kontakt i wyświetlić odpowiednie reklamy podczas gdy nasz potencjalny klient wyszukuje informacji w Google, przegląda strony internetowe lub korzysta z aplikacji mobilnych.
Oczywiście remarketing nie jest przeznaczony tylko dla sklepów. Bardzo ciekawym i właściwym komunikatem możemy wracać do klientów, którzy odwiedzili każdą dowolną stronę.

Rodzaje remarketingu:

  • Remarketing standardowy – wyświetlanie banerów reklamowych osobom, które przeglądają witryny i korzystają z aplikacji w sieci reklamowej.
  • Remarketing dynamiczny – wyświetlane są reklamy odpowiednich produktów/usług, które użytkownicy oglądali na naszej witrynie.
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych – wyświetlanie banerów reklamowych osobom, które korzystały z naszej aplikacji mobilnej lub witryny komórkowej.
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce – tzw. RLSA, wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google osobom, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę.
  • Remarketing wideo – wyświetlanie reklam osobom, które dokonały interakcji na naszym filmie lub kanale YouTube (reklamy wyświetlają się w trakcie korzystania z YouTube, przeglądania filmów, witryn lub aplikacji w sieci reklamowej).
  • Customer match – ten typ reklam umożliwia kierowanie banerów do użytkowników, którzy udostępnili Państwu swoje adresy email np. zapisując się do newslettera. System AdWords sprawdza, które z importowanych adresów są przypisane do kont Google czyli używane do logowania w jednej z usług Google np. YouTube, Mapy Google, Gmail czy Kalendarz Google. Nie muszą to być wyłącznie adresy poczty Gmail. System automatycznie sprawdza które adresy z eksportowanej bazy mailingowej są powiązane z kontami Google i kieruje przekaz wyłącznie do nich. Implementacja narzędzia Customer Match jest możliwa do wdrożenia gdy dysponujemy minimum 1000 adresów powiązanych z kontem Google.
    Dzięki temu możemy kierować odrębny przekaz reklamowy do bardziej zaangażowanych użytkowników znających markę. Kierowanie na listy adresów email jest dostępne w kampaniach na sieć wyszukiwania, w ramach Google Sponsored Promotions i w kampaniach YouTube dla filmów w formacie In-Stream.

Zalety korzystania z remarketingu:

  • Możemy powracać do klientów, którzy weszli w interakcje w naszą witrynę.
  • Możemy dostosować listy remarketingowe pod kontem wybranych celów remarketingowych, np. kierować listy remarketingowe do osób, które opuściły koszyk, czyli dla użytkowników, którzy dodali coś do koszyka ale nie dokonali zakupu.
  • Możemy utworzyć szeroki zasięg list remarketingowych.
  • Korzystając z galerii reklam możemy za darmo tworzyć banery graficzne oraz wideo.
  • Jeśli posiadamy plik Google Merchant Center (plik z listą produktów) możemy korzystać z galerii reklam i tworzyć darmowe reklamy dynamiczne.

Poniżej przedstawię kilka projektów banerów reklamowych:
banery razem
Wyświetlanie banerów reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzili naszą witrynę nakłania do powrotu na stronę i dokonania zakupu lub konwersji. Dzięki tej kampanii budujemy długotrwałą relację z klientem, wyświetlane reklamy graficzne mają znaczący wpływ na dokonywanie wielu decyzji. Remarketing jest jedną z form kampanii AdWords, która buduje pozytywny obraz firmy oraz przynosi zaskakująco zadowalające efekty.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies