Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Remarketing Facebook. Nie porzucaj klientów z Facebooka!

Remarketing Facebook. Nie porzucaj klientów z Facebooka! - zdjęcie nr 1

Remarketing Facebook. Nie porzucaj klientów z Facebooka! - zdjęcie nr 2

Remarketing Facebook – efektywne zwracanie uwagi klientów!

W środowisku Google remarketing jest intensywnie wykorzystywanym narzędziem angażującym potencjalnych klientów w ponowny kontakt z nami. Możemy go znaleźć w Sieci Wyszukiwania, Sieci Reklamowej Google i w reklamach wideo na portalu YouTube. Facebook jako naturalny i główny konkurent Google na rynku reklamowym, również posiada narzędzie umożliwiające kierowanie reklam do użytkowników, którzy odwiedzili już naszą witrynę. Remarketing Facebook działa równie dobrze! 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Pierwszym krokiem jest umożliwienie mechanizmowi Facebooka procesu zbierania danych na naszej witrynie internetowej. W tym celu należy utworzyć piksel Facebooka czyli fragment kodu, który umieszczony w kodzie witryny będzie zbierał użyteczne dla nas i systemu reklamowego Facebooka dane. Piksel Facebooka tworzymy w Menedżerze reklam w zakładce Piksele umieszczonej w kolumnie Zasoby.

Remarketing Facebook. Nie porzucaj klientów z Facebooka! - zdjęcie nr 4

Następnym krokiem jest implementacja utworzonego piksela, którą możemy przeprowadzić z wykorzystaniem narzędzi do zarządzania znacznikami (Google Tag Manager, Tealium, Segment) lub zintegrowanej z Facebookiem platformy e-commerce (Shopify, BigCommerce, Magento). Możemy także skopiować i wkleić kod ręcznie. Jeśli korzystamy z systemu zarządzania treścią WordPress warto skorzystać z wtyczki Tracking Code Manager. Po zakończonej implementacji dla pewności możemy użyć oficjalnej wtyczki Facebooka. Narzędzie Facebook Pixel Helper do przeglądarki Google Chrome, sprawdzi poprawność wklejonego kodu.

Kolejny krok to utworzenie grupy niestandardowych odbiorców (Custom Audience) w Menedżerze reklam, gdzie wybieramy opcję Ruch w witrynie Internetowej. Nowością jest możliwość utworzenia grupy odbiorców opartej nie na wizytach na naszej witrynie, ale na podstawie aktywności na naszej stronie na Facebooku.
Remarketing Facebook. Nie porzucaj klientów z Facebooka! - zdjęcie nr 5

Remarketing Facebook. Nie porzucaj klientów z Facebooka! - zdjęcie nr 6

Tworzenie grup odbiorców a remarketing na Facebook`u.

Możemy tworzyć odrębne grupy odbiorców dla osób, które odwiedziły naszą witrynę. Możemy je również ustawić pod osoby, które odwiedziły (lub pominęły) konkretne podstrony. Warto pamiętać o tym, Facebook daje możliwość kierowania reklam do grup odbiorców, na których znajduje się co najmniej 1000 osób. Jeśli nasza grupa niestandardowych odbiorców jest szeroka możemy na użytek konkretnych kampanii zawężać ją za pomocą standardowo dostępnych w Facebooku opcji. Będą to np. lokalizacja, wiek, płeć, zainteresowania itd.

Kampanię remarketingową możemy przeprowadzić w standardowy sposób wybierając odpowiedni cel reklamowy. W panelu Odbiorcy wybierz opcję Użyj zapisanej grupy odbiorców.

Przedstawiona wyżej konfiguracja zawiera jedynie podstawowe opcje, stanowiące punkt wyjścia. Przy tworzeniu niestandardowych grup odbiorców możemy skorzystać z wielu kombinacji niestandardowych i wykluczeń kierując reklamy do użytkowników, odwiedzili naszą witrynę, ale nie wykonali pożądanej przez nas akcji. Dzięki temu możemy dotrzeć do właściwych osób w odpowiednim miejscu, czasie i z odpowiednim przekazem.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany