Remarketing Facebook. Nie porzucaj klientów z Facebooka!

Remarketing Facebook – efektywne zwracanie uwagi klientów!

W środowisku Google remarketing jest intensywnie wykorzystywanym narzędziem angażującym potencjalnych klientów w ponowny kontakt z nami. Możemy go znaleźć w Sieci Wyszukiwania, Sieci Reklamowej Google i w reklamach wideo na portalu YouTube. Facebook jako naturalny i główny konkurent Google na rynku reklamowym, również posiada narzędzie umożliwiające kierowanie reklam do użytkowników, którzy odwiedzili już naszą witrynę. Remarketing Facebook działa równie dobrze! 

Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Pierwszym krokiem jest umożliwienie mechanizmowi Facebooka procesu zbierania danych na naszej witrynie internetowej. W tym celu należy utworzyć piksel Facebooka czyli fragment kodu, który umieszczony w kodzie witryny będzie zbierał użyteczne dla nas i systemu reklamowego Facebooka dane. Piksel Facebooka tworzymy w Menedżerze reklam w zakładce Piksele umieszczonej w kolumnie Zasoby.

Następnym krokiem jest implementacja utworzonego piksela, którą możemy przeprowadzić z wykorzystaniem narzędzi do zarządzania znacznikami (Google Tag Manager, Tealium, Segment) lub zintegrowanej z Facebookiem platformy e-commerce (Shopify, BigCommerce, Magento). Możemy także skopiować i wkleić kod ręcznie. Jeśli korzystamy z systemu zarządzania treścią WordPress warto skorzystać z wtyczki Tracking Code Manager. Po zakończonej implementacji dla pewności możemy użyć oficjalnej wtyczki Facebooka. Narzędzie Facebook Pixel Helper do przeglądarki Google Chrome, sprawdzi poprawność wklejonego kodu.

Kolejny krok to utworzenie grupy niestandardowych odbiorców (Custom Audience) w Menedżerze reklam, gdzie wybieramy opcję Ruch w witrynie Internetowej. Nowością jest możliwość utworzenia grupy odbiorców opartej nie na wizytach na naszej witrynie, ale na podstawie aktywności na naszej stronie na Facebooku.

Tworzenie grup odbiorców a remarketing na Facebook`u.

Możemy tworzyć odrębne grupy odbiorców dla osób, które odwiedziły naszą witrynę. Możemy je również ustawić pod osoby, które odwiedziły (lub pominęły) konkretne podstrony. Warto pamiętać o tym, Facebook daje możliwość kierowania reklam do grup odbiorców, na których znajduje się co najmniej 1000 osób. Jeśli nasza grupa niestandardowych odbiorców jest szeroka możemy na użytek konkretnych kampanii zawężać ją za pomocą standardowo dostępnych w Facebooku opcji. Będą to np. lokalizacja, wiek, płeć, zainteresowania itd.

Kampanię remarketingową możemy przeprowadzić w standardowy sposób wybierając odpowiedni cel reklamowy. W panelu Odbiorcy wybierz opcję Użyj zapisanej grupy odbiorców.

Przedstawiona wyżej konfiguracja zawiera jedynie podstawowe opcje, stanowiące punkt wyjścia. Przy tworzeniu niestandardowych grup odbiorców możemy skorzystać z wielu kombinacji niestandardowych i wykluczeń kierując reklamy do użytkowników, odwiedzili naszą witrynę, ale nie wykonali pożądanej przez nas akcji. Dzięki temu możemy dotrzeć do właściwych osób w odpowiednim miejscu, czasie i z odpowiednim przekazem.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies