Reklamy elastyczne w Google Adwords

author

Ostatnio na naszych kontach AdWords (przy utworzeniu kampanii na Sieć Reklamową) pojawiła się nowa możliwość tworzenia REKLAM tzw. „reklamy elastyczne” . Jak to działa i jak one wyglądają?

Standardowo Sieć Reklamowa obsługuje wiele formatów reklam, które musimy przygotować w odpowiednich rozmiarach. W tym momencie Google ułatwiło nam tworzenie banerów reklamowych i zostały dodane tzw. „reklamy elastyczne”.

Jak działają reklamy elastyczne?

Reklamy elastyczne zostały stworzone aby uniknąć problemów tworzenia wielu rozmiarów i typów reklam. Od teraz możemy stworzyć jedną reklamę, która automatycznie będzie dopasowywać swój rozmiar, wygląd oraz format do niemal każdej wolnej powierzchni reklamowej.
W zależności od witryny mogą one przybrać formę natywnego banera reklamowego lub reklamy tekstowej. Reklamy natywne to nowość, która pojawia się w kampaniach AdWords i stanowi integralną część treści medialnej, zostaje naturalnie wkomponowana w treść, jaką przeglądają nasi użytkownicy w Internecie.

Jak wyglądają reklamy elastyczne?

Aby utworzyć reklamę elastyczną musimy udostępnić obraz, nagłówki, tekst reklamowy oraz docelowy adres URL. Po utworzeniu i zaakceptowaniu reklam przez dział techniczny Google, AdWords będzie automatycznie generować nasze reklamy i wyświetlać naszym użytkownikom na przeglądanych witrynach.

Reklamy elastyczne zostały stworzone aby w sposób szybki i kreatywny stworzyć swój własny baner reklamy, który będzie trafiał do naszych potencjalnych odbiorców w Sieci Reklamowej.

Jak utworzyć reklamy elastyczne?

Tworzenie reklamy elastycznej jest bardzo proste. Poniżej przedstawię proces krok po kroku

1. Logujemy się na konto Google AdWords
2. Tworzymy kampanię „Tylko sieć reklamowa”
3. Po utworzeniu kampanii tworzymy odpowiednią „grupę reklam”
4. Po utworzeniu „grupy reklam” klikamy w „REKLAMA” a następnie w „reklama elastyczna”.
1
5. Pojawi nam się podgląd tworzenia reklamy:
2
3
Klikamy w „ + obraz” a następnie pojawiają się do wyboru 4 opcje dodania obrazu:

  • skanowanie witryny,
  • „prześlij”,
  • korzystaj ze zdjęć licencjonowanych,
  • wybierz spośród ostatnio używanych obrazów.

SKANOWANIE WITRYNY
4
Dzięki tej opcji możemy wpisać swój adres URL i przeskanować stronę, automatycznie obrazy pobiorą się z naszej strony internetowej.

PRZEŚLIJ
5
W tej opcji możemy przygotować i przesłać obraz oraz logo firmy. Jeśli zdecydujemy się na „przesyłanie” musimy pamiętać o poniższych wymaganiach:

  • obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1 (orientacja pozioma), minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628), maksymalny rozmiar pliku: 1 MB. Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu.
  • logo powinno mieć następujące parametry: proporcje 1:1 (kwadrat), minimalny rozmiar: 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Najlepsze jest tło przezroczyste, o ile logo jest na nim wyśrodkowane.

KORZYSTAJ ZE ZDJĘĆ LICENCJONOWANYCH
6
Możesz skorzystać ze zdjęć licencjonowanych, wpisz hasło i wybierz odpowiedni obraz.

WYBIERZ OSTATNIO UŻYWANY OBRAZ I LOGO
7
Możemy wybrać ostatnio używane obrazy. Po wybraniu odpowiedniego przesłania obrazu klikamy „ZAPISZ”. Następnie wypełniamy nagłówki oraz opisy:
8

9

10

Na podglądzie mamy pełny obraz banera natywnego, graficznego oraz tekstowego.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

2 comments

  1. Marcin

    „Jak wyglądają reklamy elastyczne?”

    Właściwie dalej nie wiadomo jak wyglądają, z tekstu nic nie wynika

    • Joanna Hałaszkiewicz

      Joanna Hałaszkiewicz

      Do wpisu powyżej wprowadziłam dodatkowy artykuł, który zawiera wygląd banerów elastycznych oraz informacje jak utworzyć grafiki elastyczne.

      -1

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies