Reklama dynamiczna w wyszukiwarce (DSA) – pytania i odpowiedzi

author

W przypadku kampanii Google AdWords promujących sklepy internetowe o bardzo rozbudowanym asortymencie czy strony prezentujące usługi problemem może być stworzenie listy słów kluczowych, która w pełni odzwierciedli naszą ofertę. W końcu zawsze znajdzie się jakiś dodatkowy model czy wariant kolorystyczny, który warto promować, bo ktoś go będzie szukać… Rozwiązaniem jest reklama dynamiczna w wyszukiwarce (DSA).

 

Co to jest?

Reklama dynamiczna w wyszukiwarce to reklama wyświetlająca się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnego zapytania. Pod tym względem podobna jest do typowej reklamy Google Adwords. Różni je to, że reklama AdWords opiera się na liście słów kluczowych, a w przypadku reklamy dynamicznej w wyszukiwarce najważniejsza jest zawartość promowanej witryny.

 

Jak to działa?

Google indeksuje zawartość konkretnej witryny (nie tylko treść, ale także adresy URL, meta tagi, nagłówki etc.). W odpowiedzi na zapytanie internauty wyświetla witrynę o zawartości jej odpowiadającej. Jest to mechanizm podobny do wyszukiwania organicznego. Reklama dynamiczna w wyszukiwarce to sposób na „poprawę” wyników wyszukiwania. Jeśli mamy uruchomioną kampanię DSA, to w odpowiedzi na zapytanie internauty Google sprawdza nie tylko naszą listę słów kluczowych Google AdWords, ale także zawartość witryny. Dzięki temu nawet jeśli nie mamy danego hasła na liście słów kluczowych, to internauta i tak dotrze do nas – to taka reklamowa „druga szansa”.

 

Korzyści z DCA

Oszczędność czasu – nie trzeba tworzyć rozbudowanych list słów kluczowych ani dokonywać ich aktualizacji wraz ze zmianą asortymentu.

Wzrost ruchu na stronie internetowej – wraz ze wzrostem ilości reklam (promowanych jest więcej produktów niż ma to miejsce w przypadku kampanii opartej na liście słów kluczowych) zwiększa się też ilość osób, które je widziały i weszły na Twoją stronę internetową.

Automatyzacja procesu tworzenia reklam – reklamy powstają automatycznie w oparciu o treści zamieszczone na stronie i indeksowane przez Google. Dzięki temu oszczędzasz czas i zyskujesz pewność, że treści reklam spełniają formalne wymagania Google. Nie ma możliwości, by kampania była wstrzymana ze względu na złe reklamy.

Reklama zawsze dopasowana do wyszukiwań potencjalnych klientów – reklamy powstają automatycznie w oparciu o zamieszczone już treści na stronie internetowej i w odpowiedzi na bieżące zapytania internautów. Nie musisz tworzyć reklam w odpowiedzi na jakiś trend w wyszukiwarce – Twoja reklama była tam pierwsza!

Obniżenie kosztów reklamy – DSA wymaga dobrze zoptymalizowanej witryny, a to przekłada się na wynik jakości reklamy. Mając zoptymalizowaną witrynę pod DSA zyskujesz od razu obniżenie kosztów reklamy także w Google AdWords.

Kontrola nad kampanią – masz możliwość wskazania czy reklamy mają tworzyć się w oparciu o treści całej witryny czy tylko wybranych kategorii. Masz też pewność, że reklamy nie będą tworzyć się w odniesieniu do produktów niedostępnych w Twojej ofercie.

Dla kogo kampania DSA?

Reklama dynamiczna w wyszukiwarkach stanowi wartościowe uzupełnienie kampanii Google Adwords, jest jednak kilka sytuacji, w których szczególnie pokazuje swoją przydatność:

  • Sklepy internetowe o bogatym asortymencie, dużej ilości kategorii produktów i ich wariantów, a zwłaszcza te, które nie mają jednego działu cieszącego się szczególnym zainteresowaniem klientów.
  • Strony internetowe prezentujące szeroki zakres usług.
  • Sezonowe oferty i promocje na konkretne produkty – nie ma jednak potrzeby tworzenia osobnych list słów kluczowych; wszystko będzie działo się automatycznie. Należy jednak zauważyć, że DSA może nie sprawdzić się przy jednodniowych promocjach – Google może nie zaindeksować wystarczająco szybko tych zmian związanych np. z nową ceną czy gratisami do zakupu.
  • Wprowadzanie nowego produktu na rynek – DSA to sposób na pokazanie klientom nowych produktów z naszego asortymentu, zademonstrowanie, że mamy już gorącą nowość na rynku w swojej ofercie itp.


Kontrola kampanii DSA

Tak jak w przypadku typowej kampanii Google AdWords, decydując się na DSA masz pod kontrolą cele reklam, szablony reklam, stawki i budżet. Można także dokonać wykluczenia słów kluczowych oraz wskazać które podstrony nie mają być indeksowane w celu tworzenia dynamicznie reklam. Ważnym udogodnieniem jest możliwość zablokowania wyświetlania reklam związanych z produktami, których nie ma aktualnie w ofercie czy na magazynie (działa tu mechanizm reagowania na zwroty typu „niedostępny”, „brak”, „wyprzedano” i podobnych). Dostępne dane i raporty z kampanii także przypominają te znane z Google AdWords.

Wyświetlanie się reklamy DSA związane jest, tak jak w przypadku kampanii Google AdWords, z wynikiem jakości i deklarowaną stawką za kliknięcie.

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies