Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto?

author
reklama sklepu w internecie

Prowadzisz sklep i ofertą chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona klientów? W dobie ogromnej konkurencji nie jest to łatwe, ale możliwe do osiągnięcia. Wcale jednak nie musisz walczyć o klienta poprzez systematyczne obniżanie ceny. Z pomocą przychodzi reklama sklepu w Internecie. Sprawdź, dlaczego warto się tym zainteresować.

Jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, już 84% polskich domów ma dostęp do szybkiego Internetu. Polacy coraz chętniej korzystają z sieci, dokonując nie tylko zakupów, ale również poszukując informacji np. o sklepach prowadzących sprzedaż online i stacjonarnych. Warto to wykorzystać, chcąc poinformować potencjalnych klientów o swoim istnieniu. Reklama sklepu w Internecie ma wiele zalet.

Reklama sklepu w Internecie – główne korzyści

Reklama sklepu w Internecie może przynieść wymierne korzyści – pod warunkiem, że bazuje na starannie opracowanej strategii i jest dobrze przemyślana. Dlatego wymaga sporych umiejętności oraz wyczucia – to ważne, ponieważ najdrobniejszy błąd może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. 

  • Stajesz się widoczny dla użytkowników sieci

Reklama sklepu w Internecie nie ma ograniczeń czasowych, dlatego stajesz się widoczny dla użytkowników sieci. To ogromna szansa, biorąc pod uwagę fakt, że każdego dnia z Internetu korzysta ponad 4 mld osób na całym świecie. 

  • Jesteś widoczny bez ograniczeń czasowych

Reklama sklepu w Internecie wyświetlać się może przez całą dobę – 7 dni w tygodniu. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń czasowych, np. związanych z godzinami funkcjonowania sklepu. Dzięki temu potencjalni klienci mogą zapoznać się z Twoją ofertą nawet wtedy, gdy sklep jest nieczynny. Co więcej – jeśli jest to e-sklep, mogą dokonać zakupów zaraz po zapoznaniu się z treścią komunikatu reklamowego.

  • Dopasowujesz koszt reklamy do budżetu

Reklama sklepu w Internecie jest bardzo elastyczna pod względem kosztów. Każdą kampanię możesz dostosować do budżetu – nawet tego najbardziej ograniczonego. O ile np. 1000 zł nie wystarczy na reklamę w radiu czy telewizji, o tyle taka kwota wydana na reklamę w sieci może przynieść zadowalające efekty i przekonać Cię do pogłębionych inwestycji w wybrany kanał. 

  • Możesz z większą precyzją określić grupę docelową

Reklamę internetową możesz dokładnie dopasować do swojej grupy docelowej. Za pomocą odpowiednich narzędzi jesteś w stanie skierować komunikat dokładnie tam, gdzie przyniesie najlepsze rezultaty, np. wzrost sprzedaży, wzrost rozpoznawalności marki itp. 

Jeśli oferta sklepu skierowana jest np. do mężczyzn w grupie wiekowej 30-45 lat, komunikat dotrze właśnie do nich. W jego tworzeniu możesz wykorzystać ich preferencje lub za jego pośrednictwem przemawiać „ich językiem”. 

  • Stale monitorujesz skuteczność reklamy

Reklama sklepu w Internecie jest całkowicie mierzalna. Istnieje możliwość stałego monitorowania przebiegu kampanii, co pozwala na ocenę skuteczności. W ten sposób wiesz, które kanały przynoszą najlepsze efekty, a z których można zrezygnować, bo nie przekładają się na ruch. 

  • Możesz modyfikować prowadzoną kampanię

Reklama sklepu w Internecie charakteryzuje się ogromną elastycznością. Komunikat można w szybki i prosty sposób zmodyfikować, jeśli okaże się mało skuteczny. 

Jak i gdzie reklamować sklep w Internecie?

Reklama sklepu w Internecie daje wiele możliwości. Wybór odpowiednich kanałów nie zależy wyłącznie od dostępnego budżetu, ale również od wielu innych czynników. Istotną rolę może odgrywać m.in. to, czy prowadzisz sklep stacjonarny czy zajmujesz się sprzedażą online. 

  • SEO

SEO to szereg działań, dzięki którym sklep staje się widoczny w wyszukiwarce internetowej. Nie chodzi jednak o to, by znaleźć się w wyszukiwarce w ogóle, lecz by zająć tam odpowiednio wysokie pozycje na odpowiednie frazy. Statystyki pokazują, że większość użytkowników sieci zwraca uwagę wyłącznie na adresy stron zajmujące TOP10 wyników wyszukiwania. Oznacza to, że pozycje na dalszych stronach zmniejszają szansę na dotarcie potencjalnych klientów.

Zajmowanie wysokich pozycji w wyszukiwarce jest łatwiejsze, gdy prowadzisz sprzedaż wysyłkową. Możesz bowiem przeprowadzić m.in. optymalizację sklepu m.in. poprzez modyfikację opisów kategorii, stworzenie unikalnych opisów produktów, tworzenie treści w ramach bloga. Pomocne okazuje się także publikowanie artykułów w serwisach zewnętrznych. 

  • Google Ads

Google Ads to płatna reklama, która obejmuje dwie możliwości. 

Jedną z nich są kampanie AdWords bazujące na linkach sponsorowanych na określone słowa kluczowe. Gdy użytkownik wpisze konkretną frazę, ponad wynikami organicznymi pojawi się reklama Twojego sklepu.

Inną opcją są tzw. kampanie banerowe w serwisach zewnętrznych. Reklama sklepu będzie wyświetlała się w różnego rodzaju portalach – gdy użytkownik kliknie, zostanie przekierowany na stronę sklepu internetowego. 

  • Reklama w social mediach

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku jest jednym z elementów reklamy w sieci. Warto jednak iść o krok dalej, decydując się na płatne kampanie reklamowe. Facebook oferuje coraz szersze metody promowania swoich produktów ze względu na rosnącą presję monetyzowania całego środowiska. Możesz już nie tylko odpalać różne posty i formaty, ale również inwestować w remarketing, porzucone koszyki, lead ads, promocje na messengerze czy instagramie. 

Reklama sklepu w Internecie – samodzielnie czy z ekspertami?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby kampanię reklamową prowadzić samodzielnie. Do tego potrzebna jest jednak odpowiednia wiedza, a ponadto przydatne mogą być różne narzędzia. Brak doświadczenia w tym zakresie może skutkować… wyrzuceniem pieniędzy w błoto. 

Jeśli więc dopiero zaczynasz swoją przygodę w realizowaniu kampanii reklamowych, zdaj się na pomoc ekspertów. Wybierając współpracę z doświadczoną agencją, lepiej dobierzesz grupę docelową, ustalisz optymalny czas trwania kampanii, a także wybierzesz odpowiednie narzędzia. Pamiętaj przy tym, że budżet poświęcony na współpracę z ekspertami wcale nie musi być większy – celowanie we właściwe działania mogą przełożyć się na oszczędności. Ze specjalistami nie będziesz błądzić i na „chybił trafił” testować konkretnych narzędzi reklamowych.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

2 comments

  1. Andrzej

    Stajesz się widoczny dla użytkowników sieci i Jesteś widoczny bez ograniczeń czasowych – nie bardzo sobie można na taki luksus pozwolić. Chyba że lubisz oglądać płonące banknoty.
    SEO to chyba nie do końca reklama, tak samo, jak konkretne miejsce, które zajmuje firma w świecie realnym. Co prawdę mogę się nie znać.

    -1
    • Maciej Popiołek

      Maciej Popiołek

      Chodzi o opcję – można wyświetlać się 24/7 chociaż w praktyce, każdy biznes ma swoje pory w internecie i to jasna sprawa. 🙂
      SEO to nie reklama? Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że jest intencjonalne i ma na celu przyciągnięcie większej ilości użytkowników, to sądzę, że mieści się w definicji – szczególnie dzisiaj, kiedy jest tak mocno sprzęgnięte z contentem.

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies