Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Reklama sklepu internetowego – koszty i czas

Reklama sklepu internetowego – koszty i czas - zdjęcie nr 1

Reklama sklepu internetowego – koszty i czas - zdjęcie nr 2

Zakupów on-line dokonuje już ponad 56% Polaków, którzy korzystają z Internetu, a ten odsetek rośnie z roku na rok. Dlatego wzrasta również liczba sklepów internetowych, a co za tym idzie – konkurencja. Jeśli i Ty prowadzisz sklep internetowy, zapewne dobrze wiesz, jak trudno jest przebić się ze swoją ofertą do klienta – nawet, jeśli proponujesz nietuzinkowe towary w dobrej cenie. Sposobem na to, aby zwiększyć zasięgi i konwersję jest dobrze zaplanowana reklama sklepu internetowego. Ile to będzie kosztowało i jak długo potrwa?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Reklama sklepu internetowego

To obowiązkowy element strategii promocyjnej – bez względu na to, czy dopiero rozpoczynasz działalność w świecie e-commerce, czy prowadzisz ją od dłuższego czasu, zyskując dobre wyniki. Twoja konkurencja nie śpi, więc musisz zapewnić sobie skuteczną komunikację z klientami – potencjalnymi, ale także obecnymi i tymi, którzy dokonali u Ciebie zakupu w przeszłości.

Możesz się jednak zastanawiać, jakie będą koszty takiej inwestycji i, co równie ważne, ile zajmie przeprowadzenie klientów przez lejek marketingowy w kierunku finalizacji transakcji. Odpowiedź jest krótka: to zależy. Jeśli oczekujesz jednoznacznej, bardzo konkretnej informacji, no cóż. Taka nie istnieje, ponieważ przy szacowaniu kosztów i czasu zwrotu z inwestycji trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Jakich? O tym za chwilę.

Jak wygląda reklama sklepu internetowego w praktyce?

Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o czasie i kosztach, jakich wymaga skuteczna reklama sklepu internetowego, warto uświadomić sobie, jak szerokie jest to pojęcie. Sposobów na promocję e-sklepu w Sieci jest bardzo wiele. Te najważniejsze to:

W jaki sposób klienci mogą w ogóle uzyskać informację o tym, że prowadzisz sklep internetowy i oferujesz produkty, których oni potrzebują? Jednym z kluczowych kanałów wyszukiwania jest oczywiście Google. Sam z niego korzystasz, kiedy interesują Cię konkretne produkty.

W ramach Google Ads czeka na Ciebie szereg możliwości.

Po pierwsze: kampanie AdWords (Google Ads), a więc tzw. linki sponsorowane. W czym rzecz? Mówiąc najprościej, kiedy użytkownik wpisze słowo kluczowe, na które jest prowadzona promocja Twojego sklepu, odnośnik do niego pojawi się powyżej organicznych wyników wyszukiwania. To prosty i dość efektywny sposób na zwiększenie konwersji w krótkim czasie.

Po drugie: kampanie banerowe na portalach zewnętrznych – reklama będzie się wyświetlała na różnego rodzaju serwisach, które współpracują z Google Ads, a Ty zapłacisz za odsłony / kliknięcia w nie. Ten sposób promocji jest dość skuteczny zwłaszcza, jeśli zdecydujesz się na wersję wykorzystującą mechanizmy remarketingu.

A czym jest sam remarketing? To strategia polegająca na wyświetlaniu odbiorcom spersonalizowanych reklam – dopasowanych m.in. do tego, czego wcześniej poszukiwali oni w Sieci. Przykładowo, jeśli potencjalny klient odwiedził Twój sklep i oglądał konkretne produkty, mechanizmy remarketingu pozwolą wyświetlać mu banery z reklamą o tej tematyce. Dzięki temu, krok po kroku, będzie się on posuwał w głąb lejka marketingowego, w stronę ostatecznej finalizacji transakcji.

Warto wspomnieć również o stosunkowo nowym narzędziu, jakim jest Google Shopping. Po ustawieniu kampanii, Twoja oferta produktowa, wraz z ceną i bezpośrednim linkiem do zakupu będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania.

SEO i SEM

Równie ważnym aspektem, z jakim wiąże się reklama sklepu internetowego, jest widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Im jest ona wyższa, tym lepsze zasięgi organiczne osiągasz. W rezultacie, co ważne, koszt samych kampanii reklamowych może się obniżyć, ponieważ działania różnymi kanałami będą się wzajemnie wspierały.

W tym aspekcie warto zadbać przede wszystkim o optymalizację i pozycjonowanie sklepu internetowego – m.in. przygotowanie unikalnych treści opisów kategorii, podkategorii, a jeśli budżet Ci na to pozwala – również produktów. Równie ważna jest rozbudowa bloga (z myślą o pozycjonowaniu long-tail) czy budowanie wartościowych linków.

Reklama sklepu internetowego w social mediach

Nie chodzi tutaj wyłącznie o prowadzenie fanpage’a sklepu na Facebooku, choć on jest oczywiście podstawą wszystkich działań. W przypadku e-sklepów ważna jest jednak płatna promocja, zwłaszcza że ten portal udostępnia wiele atrakcyjnych możliwości dla e-commerce. Poza typowymi reklamami w stylu „linków sponsorowanych”/ bannerów, które trafiają do kolumny obok tej głównej, czyli news feeda, istotną rolę odgrywają posty sponsorowane. Mogą one przybrać różne formy – w tym np. karuzeli z produktami.

Na Facebooku również można skorzystać z mechanizmów remarketingu, a z uwagi na to, jak popularne są social media, inwestycja w promocję tym kanałem się zwróci.

Ile to kosztuje i ile zajmie czasu?

Jak widzisz, w tym morzu możliwości dość łatwo jest się pogubić – zwłaszcza, że w przypadku kampanii PPC czy reklamy na Facebooku, system pozostawia Ci niemal pełną swobodę co do ustalania parametrów kampanii, w tym jej budżetu, a także czasu trwania.
Możesz oczywiście pokusić się o eksperymentowanie i ustawić wszystko samodzielnie. Niemniej jednak, jeśli nie jesteś doświadczonym marketerem, bardzo prawdopodobne jest, że… wyrzucisz pieniądze w błoto lub osiągniesz mniej niż byś mógł, inwestując podobną sumę przy współpracy z profesjonalistami.

Wspólnie z ekspertami:

  • zakreślicie grupy docelowe oraz persony klientów – tak, aby móc nakierować kampanię na odbiorców z wysokim potencjałem,
  • oszacujecie, jaki budżet pozwoli zwiększyć zasięgi na takie, które wspólnie założycie – suma zależy m.in. od wielkości sklepu, planowanego ROI czy konkurencji w Twojej branży,
  • ustalicie czas trwania poszczególnych etapów kampanii oraz jej przebieg.

Specjaliści będą również na bieżąco prowadzić działania analityczne, aby sprawdzać, jak są odbierane publikowane reklamy i, w razie potrzeby, zmodyfikują ich treść lub formę dla uzyskania lepszych efektów.

Jak widzisz, aby dowiedzieć się, ile potrwa reklama Twojego sklepu internetowego i ile potrwa, abyś zobaczył mierzalne efekty, najlepiej jest rozmawiać, przyglądając się konkretnemu sklepowi. Dlatego skontaktuj się niezobowiązująco z naszymi specjalistami, a otrzymasz szczegółowe informacje.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany