Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama sklepu internetowego – koszty i czas
Zamknij
Zakupów on-line dokonuje już ponad 56% Polaków, którzy korzystają z Internetu, a ten odsetek rośnie z roku na rok. Dlatego wzrasta również liczba sklepów internetowych, a co za tym idzie – konkurencja. Jeśli i Ty prowadzisz sklep internetowy, zapewne dobrze wiesz, jak trudno jest przebić się ze swoją ofertą do klienta – nawet, jeśli proponujesz nietuzinkowe towary w dobrej cenie. Sposobem na to, aby zwiększyć zasięgi i konwersję jest dobrze zaplanowana reklama sklepu internetowego. Ile to będzie kosztowało i jak długo potrwa?
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Reklama sklepu internetowego
To obowiązkowy element strategii promocyjnej – bez względu na to, czy dopiero rozpoczynasz działalność w świecie e-commerce, czy prowadzisz ją od dłuższego czasu, zyskując dobre wyniki. Twoja konkurencja nie śpi, więc musisz zapewnić sobie skuteczną komunikację z klientami – potencjalnymi, ale także obecnymi i tymi, którzy dokonali u Ciebie zakupu w przeszłości.
Możesz się jednak zastanawiać, jakie będą koszty takiej inwestycji i, co równie ważne, ile zajmie przeprowadzenie klientów przez lejek marketingowy w kierunku finalizacji transakcji. Odpowiedź jest krótka: to zależy. Jeśli oczekujesz jednoznacznej, bardzo konkretnej informacji, no cóż. Taka nie istnieje, ponieważ przy szacowaniu kosztów i czasu zwrotu z inwestycji trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Jakich? O tym za chwilę.
Jak wygląda reklama sklepu internetowego w praktyce?
Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o czasie i kosztach, jakich wymaga skuteczna reklama sklepu internetowego, warto uświadomić sobie, jak szerokie jest to pojęcie. Sposobów na promocję e-sklepu w Sieci jest bardzo wiele. Te najważniejsze to:
Google Ads
W jaki sposób klienci mogą w ogóle uzyskać informację o tym, że prowadzisz sklep internetowy i oferujesz produkty, których oni potrzebują? Jednym z kluczowych kanałów wyszukiwania jest oczywiście Google. Sam z niego korzystasz, kiedy interesują Cię konkretne produkty.
W ramach Google Ads czeka na Ciebie szereg możliwości.
Po pierwsze: kampanie AdWords (Google Ads), a więc tzw. linki sponsorowane. W czym rzecz? Mówiąc najprościej, kiedy użytkownik wpisze słowo kluczowe, na które jest prowadzona promocja Twojego sklepu, odnośnik do niego pojawi się powyżej organicznych wyników wyszukiwania. To prosty i dość efektywny sposób na zwiększenie konwersji w krótkim czasie.
Po drugie: kampanie banerowe na portalach zewnętrznych – reklama będzie się wyświetlała na różnego rodzaju serwisach, które współpracują z Google Ads, a Ty zapłacisz za odsłony / kliknięcia w nie. Ten sposób promocji jest dość skuteczny zwłaszcza, jeśli zdecydujesz się na wersję wykorzystującą mechanizmy remarketingu.
A czym jest sam remarketing? To strategia polegająca na wyświetlaniu odbiorcom spersonalizowanych reklam – dopasowanych m.in. do tego, czego wcześniej poszukiwali oni w Sieci. Przykładowo, jeśli potencjalny klient odwiedził Twój sklep i oglądał konkretne produkty, mechanizmy remarketingu pozwolą wyświetlać mu banery z reklamą o tej tematyce. Dzięki temu, krok po kroku, będzie się on posuwał w głąb lejka marketingowego, w stronę ostatecznej finalizacji transakcji.
Warto wspomnieć również o stosunkowo nowym narzędziu, jakim jest Google Shopping. Po ustawieniu kampanii, Twoja oferta produktowa, wraz z ceną i bezpośrednim linkiem do zakupu będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania.
SEO i SEM
Równie ważnym aspektem, z jakim wiąże się reklama sklepu internetowego, jest widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Im jest ona wyższa, tym lepsze zasięgi organiczne osiągasz. W rezultacie, co ważne, koszt samych kampanii reklamowych może się obniżyć, ponieważ działania różnymi kanałami będą się wzajemnie wspierały.
W tym aspekcie warto zadbać przede wszystkim o optymalizację i pozycjonowanie sklepu internetowego – m.in. przygotowanie unikalnych treści opisów kategorii, podkategorii, a jeśli budżet Ci na to pozwala – również produktów. Równie ważna jest rozbudowa bloga (z myślą o pozycjonowaniu long-tail) czy budowanie wartościowych linków.
Reklama sklepu internetowego w social mediach
Nie chodzi tutaj wyłącznie o prowadzenie fanpage’a sklepu na Facebooku, choć on jest oczywiście podstawą wszystkich działań. W przypadku e-sklepów ważna jest jednak płatna promocja, zwłaszcza że ten portal udostępnia wiele atrakcyjnych możliwości dla e-commerce. Poza typowymi reklamami w stylu „linków sponsorowanych”/ bannerów, które trafiają do kolumny obok tej głównej, czyli news feeda, istotną rolę odgrywają posty sponsorowane. Mogą one przybrać różne formy – w tym np. karuzeli z produktami.
Na Facebooku również można skorzystać z mechanizmów remarketingu, a z uwagi na to, jak popularne są social media, inwestycja w promocję tym kanałem się zwróci.
Ile to kosztuje i ile zajmie czasu?
Jak widzisz, w tym morzu możliwości dość łatwo jest się pogubić – zwłaszcza, że w przypadku kampanii PPC czy reklamy na Facebooku, system pozostawia Ci niemal pełną swobodę co do ustalania parametrów kampanii, w tym jej budżetu, a także czasu trwania.
Możesz oczywiście pokusić się o eksperymentowanie i ustawić wszystko samodzielnie. Niemniej jednak, jeśli nie jesteś doświadczonym marketerem, bardzo prawdopodobne jest, że… wyrzucisz pieniądze w błoto lub osiągniesz mniej niż byś mógł, inwestując podobną sumę przy współpracy z profesjonalistami.
Wspólnie z ekspertami:
- zakreślicie grupy docelowe oraz persony klientów – tak, aby móc nakierować kampanię na odbiorców z wysokim potencjałem,
- oszacujecie, jaki budżet pozwoli zwiększyć zasięgi na takie, które wspólnie założycie – suma zależy m.in. od wielkości sklepu, planowanego ROI czy konkurencji w Twojej branży,
- ustalicie czas trwania poszczególnych etapów kampanii oraz jej przebieg.
Specjaliści będą również na bieżąco prowadzić działania analityczne, aby sprawdzać, jak są odbierane publikowane reklamy i, w razie potrzeby, zmodyfikują ich treść lub formę dla uzyskania lepszych efektów.
Jak widzisz, aby dowiedzieć się, ile potrwa reklama Twojego sklepu internetowego i ile potrwa, abyś zobaczył mierzalne efekty, najlepiej jest rozmawiać, przyglądając się konkretnemu sklepowi. Dlatego skontaktuj się niezobowiązująco z naszymi specjalistami, a otrzymasz szczegółowe informacje.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.