Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Reklama na Messengerze – co należy wiedzieć?

Reklama na Messengerze – co należy wiedzieć? - zdjęcie nr 1

Reklama na Messengerze – co należy wiedzieć? - zdjęcie nr 2

W 2017 roku Facebook przekroczył granicę 2 miliardów aktywnych użytkowników. Jak przedstawiał to TechCrunch, w owym czasie znacznie przebijał popularnością inne platformy społecznościowe:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

reklama messenger

Dzięki zasięgom, jakie daje Facebook, wiele osób korzysta z niego w celach reklamowych. Jak zatem wyróżnić się na nim spośród innych firm z Twojej niszy?

Facebook Messenger zapewnia dodatkowe funkcje reklamy, które pomogą Ci lepiej dotrzeć do klientów. W tym artykule przyjrzymy się zatem, na czym polega reklama na Messengerze oraz dlaczego warto z niej korzystać.

Reklama na Messengerze – czym jest?

Facebook po raz pierwszy ogłosił nowe reklamy na Messengerze już w listopadzie 2016 roku, nazywając je „bezprecedensową możliwością wykorzystania niesamowitych możliwości targetowania i zasięgu, jakie daje Facebook News Feed”. Jednak dopiero od stosunkowo niedawna omawiany tutaj format reklam zyskał na popularności.
Warto jednocześnie zaznaczyć, że reklamy na Messengerze nie są typową kategorią reklamy – nie istnieje coś takiego, jak format „Messenger ad”. Są raczej celem – punktem końcowym, do którego chcesz zaprowadzić osoby mające kontakt z reklamą.
Zaprojektowano je także tak, aby stanowiły szybką metodę na rozpoczęcie rozmów z potencjalnymi oraz obecnymi klientami w znacznie szybszy sposób, niż ma to miejsce choćby w przypadku wypełniania formularza kontaktowego na stronie firmowej.

Reklama na Messengerze – typy

Wymienić można w zasadzie 3 główne typy reklam:

Umiejscowienie reklamy
Reklama ta polega na umiejscowieniu banera między konwersacjami. Zwykle w kampaniach przydaje się w formie wspierającej.

Rozpoczęcie konwersacji
Na ten czas najpopularniejszy typ reklamy na Messengerze to tzw. destination ads. Na pierwszy rzut oka nie różnią się one od zwykłych reklam wyświetlanych w feedzie. Jednak różnica polega na zawartym w nich call to action. Osoby klikające ją nie są przekierowywane na stronę firmową lub fanpage, lecz skierowana jest do nich zachęta „Wyślij wiadomość”, aby rozpocząć czat.

Wiadomości sponsorowane
Wiadomości sponsorowane są nieco bardziej bezpośrednie, gdyż polegają na rozpoczęciu rozmowy bezpośrednio u użytkowników Messengera. Zastrzeżenie dla tych reklam jest takie, że możesz je wysłać tylko do użytkowników, którzy już wcześniej mieli kontakt z Twoją marką poprzez Messengera.

Kiedy powinno korzystać się z reklam na Messengerze?

Kampanie na Messengerze są najmniej skuteczne w przypadku zdobywania całkowicie nowych klientów. Dzieje się tak, gdyż wymagają one wyższego poziomu zaangażowania w porównaniu z innymi celami kampanii, jak wyświetlenia filmów czy zdobywanie ruchu. Zamiast tego, użyj ich w środku lejka sprzedażowego, aby dotrzeć do już pod pewnym względem zaangażowanej grupy.
Możesz również użyć ich na samym dole lejka sprzedaży, aby dotrzeć do gorących leadów. To właśnie w takiej sytuacji kampanie na Messengerze są najefektywniejsze, ponieważ kierujesz je wtedy do gotowych na interakcję odbiorców.

Jakie są korzyści z wykorzystywania reklam na Messengerze?

Reklamy na Messengerze dają firmom unikalny sposób na osobiste połączenie się z odbiorcami docelowymi. Są one przystępne cenowo i mogą pomóc dotrzeć do nowych klientów, połączyć się z istniejącymi oraz pracować nad tymi potencjalnymi poprzez sponsorowane wiadomości.
Inne korzyści, jakie możemy wymienić, to:

Duża szansa na interakcję
Jeśli oprócz e-mail marketingu chcesz wykorzystać inną sprawdzoną metodę na bezpośrednie docieranie do klientów, to Messenger będzie dla Ciebie. W przypadku omawianego kanału reklamowego nie istnieją jeszcze takie zjawiska jak świadome unikanie treści reklamowych (tzw. banner blindness) czy też poirytowanie wynikające ze zbyt częstego otrzymywania maili (e-mail fatigue). Co ciekawe, reklamy na Messengerze potrafią uzyskać nawet i open rate wynoszący 80%.

Lepsza osobista komunikacja
Wiadomości bezpośrednie są bardziej osobiste niż reklamy z news feedu, co pomaga stworzyć lepsze połączenie pomiędzy firmą i odbiorcami.
Zdobywanie wartościowych informacji
Osoby, które odpowiedzą na Twoje reklamy, jednocześnie dają Ci dostęp do swoich informacji. Dzięki odpowiednim narzędziom trackingowym możesz gromadzić dane na temat płci, miejsca zamieszkania, stanowiska pracy itd. osób, które nawiązały z Tobą kontakt.

Marketing w czasie rzeczywistym
Reklamy na Messengerze, a w szczególności wiadomości sponsorowane, pojawiają się wtedy, gdy użytkownik przejawia aktywność na Twojej stronie. Pozwala to zaangażować go w momencie, gdy okaże pierwsze zainteresowanie Twoją ofertą.

Nowe możliwości sprzedaży
Rozpoczęcie rozmowy za pośrednictwem Messengera pomaga przeprowadzać potencjalnych klientów przez dalsze etapy lejka sprzedaży, gdyż pozwala szybko odpowiadać na wszelkie pytania i wątpliwości, jakie mogą im się nasunąć. Twoja reklama może dla przykładu przedstawiać wersję demonstracyjną produktu, dając użytkownikom więcej potrzebnych informacji oraz działając jako bezpośrednia rozmowa sprzedażowa.

Podsumowanie

Jeśli Twoja firma wykorzystuje Facebooka do generowania leadów, reklamy na Messengerze mogą być ważnym elementem kampanii, który pomoże przekonwertować grupę docelową w prawdziwych klientów.
Reklamy tej możesz użyć zarówno w środku, jak i na dole lejka sprzedażowego. W pierwszym przypadku skieruj ją do osób, które miały już pewien kontakt z Twoją marką, oglądając np. video na Facebooku. W drugim przypadku nakieruj ją do bardziej zaawansowanych grup, które to odwiedziły już Twoją stronę firmową.

Jeśli prawidłowo wykorzystasz reklamy na Messengerze, z pewnością pomogą Ci w budowaniu zaufania ze strony grupy docelowej. Oprócz zwiększenia liczby samych leadów wcześniejsza konwersacja w lejku sprzedaży pozwoli także na ich wstępną kwalifikację oraz poprawę jakości.
Wypróbuj zatem tę formę reklamy, a w razie wątpliwości skorzystaj z pomocy osób, które już niejedną kampanię z powodzeniem zoptymalizowały.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany