Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

2 komentarze

Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek!

Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek! - zdjęcie nr 1

Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek! - zdjęcie nr 2

Reklama firmy – 5 podstawowych sposobów!

Na początku swojej działalności małe i średnie firmy zawsze powinny zainwestować w marketing, tak aby ich marka stała się rozpoznawalna, a przede wszystkim, aby dało się ją odnaleźć w gąszczu ogromnej konkurencji. Firmy te często mogą przeznaczyć na reklamę niewielką część swojego budżetu, zatem należy go dobrze rozdysponować. Jednym z najlepszych sposobów na to jest reklama firmy w Internecie. Jest to o tyle dobre medium, że poza płatnymi kanałami, mamy również możliwość promocji naszej firmy bezpłatnie, poświęcając jedynie na to własny czas. Poniżej przedstawiamy 5 wskazówek jak reklamować mniejsze firmy:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

1. Różne rodzaje kampanii Google AdWords

Bezsprzecznie skutecznymi reklamami w Internecie są reklamy Google AdWords. Reklama firmy tego typu, może być stosowana w różnych sieciach internetowych, które wybiera się adekwatnie do rodzaju naszej działalności. Sieć wyszukiwania, czyli reklamy w przeglądarce Google ponad wynikami organicznymi, są odpowiednią formą reklamy dla większości rodzajów firm. Niskim nakładem kosztów, możemy wyświetlać naszą reklamę na górze wyników wyszukiwania adekwatnie do słów kluczowych wpisywanych przez potencjalnych klientów. Skoro w Internecie szuka się wszystkiego, to również reklamować można prawie wszystko – usługi, sklepy, blogi itd. W przypadku gdy chcemy przedstawiać odbiorcom naszą markę, bądź przypomnieć im o swoim istnieniu, powinniśmy skorzystać wtedy z sieci reklamowej z wyświetlaniem reklamy graficznej.

Możemy korzystać także z innych rodzajów reklam. Mamy reklamy produktowe, które stosuje się zazwyczaj w przypadku większych sklepów, gdzie wykorzystujemy do tego Google Merchant Center, dodatkowo możemy skorzystać z reklamy na YouTubie, a także z reklam dynamicznych. Korzystając z pomocy agencji przy prowadzeniu tego rodzaju kampanii możemy liczyć na dobranie kampanii odpowiednio do specyfiki prowadzonego biznesu.

2. Remarketing

Remarketing jest częścią AdWords jednak zajmuje osobną pozycję, ze względu na to, jak ważne jest to narzędzie. Dzięki Google Analytics, możemy dowiedzieć się jak często jeden użytkownik (a dokładniej plik cookie) odwiedził naszą stronę w wybranym zakresie dat i jaka była jego ścieżka. Czasami zdarza się, że odwiedzającemu podobają się produkty na stronie, jednak coś odwraca jego uwagę i rezygnuje z zakupu. Wtedy z pomocą przychodzi remarketing, który przypomni klientowi, że warto zajrzeć na naszą stronę. Jest to jeden ze skuteczniejszych kanałów, który generuje dużo konwersji. W Google mamy do wyboru kilka rodzajów remarketingu – remarketing standardowy, dynamiczny, listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, wideo oraz kierowany na listę klientów.

3. Media społecznościowe

Mało jest branż, które obejdą się bez profilu w mediach społecznościowych. Dla większości firm jest to jedna z ważniejszych form komunikacji z potencjalnym klientem. W kanałach społecznościowych można zdobywać klientów poprzez tworzenie angażujących treści. Tam warto też budować swoją markę publikując wartościowe i unikalne wpisy z dużą częstotliwością. Poza tym, że portale społecznościowe umożliwiają darmową reklamę, pozwalają także zainwestować środki w płatne reklamy. Dzięki temu trafimy do szerszej grupy odbiorców, którzy dostrzegą naszą markę, ponieważ w mediach społecznościowych możemy tak samo wybierać docelowe grupy odbiorców. 

4. Pozycjonowanie

Pozycjonowanie, czyli SEO to podnoszenie pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Istnieją minimalne zasady, których trzeba przestrzegać aby strona była dobrze pozycjonowana. Możemy wśród nich wymienić unikalność treści i częstotliwość jej dodawania, szybkość ładowania strony, wersja mobilna, słowa kluczowe w tekście, ilość stron zamieszczających linki do naszej strony i ich jakość. Dzięki tym zabiegom z czasem nasza strona będzie wyświetlać się coraz wyżej w rankingu. Jednak jest to długotrwały proces, który trwa kilka miesięcy i wymaga sporo pracy. Można zająć się tym samodzielnie jak i powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji, która będzie systematycznie dbała o pozycję naszej strony.

5. Reklama firmy a blog

Blog to forma reklamy, która angażuje swoich użytkowników i pomaga im identyfikować się z marką. Jest to również forma reklamy, która potrafi generować sprzedaż z wpisu. Zasada jest prosta. Piszesz wartościowe i unikalne treści, a Twój czytelnik widzi, że znasz się na rzeczy lepiej niż on. W końcu czytelnik stwierdza, że może warto zainwestować i kupuje Twój produkt bądź zamawia usługę. Dobrą praktyką jest także pokazywanie zastosowania swoich produktów lub usług z bezpośrednim odnośnikiem do naszego sklepu, w którym klient może kupić przydatne produkty. By blog był skuteczny i przynosił efekty powinien być prowadzony regularnie wraz z interakcją z użytkownikami. Najważniejsze jednak, by dostarczać mocnych merytorycznie treści, które w pierwszej kolejności będą czytelników edukować. 

Podsumowanie

Należy pamiętać, że najbardziej skuteczne kampanie marketingowe prowadzone są w wielu kanałach internetowych. Dzięki temu, potencjalnemu klientowi będą się wyświetlały informacje o naszej firmie w różnych miejscach w Internecie, w efekcie czego nasza marka utknie mu w pamięci i w przypadku gdy będzie szukał produktu związanego z naszą działalnością przypomni sobie o naszej firmie. Chcesz wiedzieć więcej? Ściągnij za darmo nasz poradnik z marketingu online! To 50 stron konkretnej dawki wiedzy i to całkowicie za darmo! 

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek! - zdjęcie nr 5

    premiumdigital

    04 paź 2018, 16:09

    Najskuteczniejszą formą reklamy dla małej i dużej firmy jest reklama w internecie. Strona internetowa czy też sklep internetowy w połączeniu z profesjonalnym pozycjonowaniem to obecnie filary najlepiej umacniające pozycję firmy na rynku, które pozwalają pozyskiwać nowych klientów i zacieśniać relacje z obecnymi klientami.

  • Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek! - zdjęcie nr 6

    Inatka93

    23 lis 2018, 17:17

    Prawdę mówiąc, chociaż napisałeś o wielu zależnościach, reklama w biznesie jest o wiele bardziej złożona i zależy od bardzo wielu czynników. Musimy na przykład pamiętać o tym, jak zmienia się świat, jak i sam konsument. Wcześniej na przykład dotarcie przez SMS przynosiło korzyść, teraz mamy maile.