Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google - zdjęcie nr 1

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google - zdjęcie nr 2

Reklama biura rachunkowego – przykład kampanii Google AdWords

Reklama Google AdWords umożliwia promocję produktów oraz usług firmom z prawie każdej branży. Dzięki AdWords reklamodawcy mogą w łatwy sposób dotrzeć do internautów zainteresowanych danymi usługami/produktami, gdyż mają oni możliwość zaprezentowania swojej oferty zarówno w wynikach wyszukiwania Google, w witrynach zrzeszonych w sieci reklamowej, w serwisie YouTube oraz skrzynce odbiorczej Gmail. Dzięki tak szerokiemu zasięgowi oraz możliwości dotarcia do odpowiednio dobranych grup docelowych reklama AdWords często wykorzystywana jest jako jedna z podstawowych form promocji. Korzystają z niej zarówno posiadacze sklepów internetowych, producenci rolet okiennych, hydraulicy, czy też właściciele hoteli. W związku z tym, że każda branża jest inna, a każdy reklamodawca może mieć różne cele, zasięgi, czy możliwości finansowe, działania promocyjne należy podejmować bardzo indywidualnie. Aby jednak wybrać najlepsze metody reklamy, konieczne jest przede wszystkim zapoznanie się ze wszystkimi możliwościami. Dziś zebraliśmy dla Was całkiem sporą garść porad, by reklama biura rachunkowego była prosta i skuteczna!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dzięki naszemu doświadczeniu wynikającemu w przeprowadzenia ponad 100 kampanii z tej branży, przygotowaliśmy poradnik zawierający kilka cennych wskazówek dla wszystkich tych, którzy chcieliby zacząć promować swoje biuro. Poniżej opisujemy dlaczego reklama biura rachunkowego powinna być oparta na Google AdWords.

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce – statystyki potencjalnych klientów:

Wg danych statystycznych, w Polsce działa ponad 2 300 000 firm, a w samym pierwszym kwartale 2018 roku powstało ich 93 835. Każda działająca firma zobowiązana jest prowadzić księgowość. Około 37% przedsiębiorców decyduje się na samodzielne działania w tym zakresie lub zatrudnia własną księgową, natomiast pozostałe niemal 63% korzysta z usług biura rachunkowego. W związku z tym, że w Polsce zarejestrowanych jest około 40 000 biur rachunkowych, konkurencja na tym polu jest ogromna.
Co zatem zrobić, aby zostać znalezionym przez przedsiębiorcę szukającego pomocy w zakresie księgowości?
Wyjść mu naprzeciw! Pokazać się (z jak najlepszej strony) zarówno w momencie gdy tej pomocy aktywnie poszukuje, jak i wtedy, gdy już z niej korzysta, ale być może nie wie, że gdzieś tam za rogiem czeka na niego coś, co być może bardziej będzie mu odpowiadać.

W tym wyjściu naprzeciw doskonale pomaga właśnie Google AdWords. Dzięki różnorodnym typom kampanii, reklama AdWords pozwala trafić do różnych grup odbiorców i przedstawić ofertę zarówno tym, którzy szukają, jak i tym, którzy jeszcze nie zaczęli lub już zakończyli poszukiwania. W ramach Google AdWords, biura rachunkowe mogą skorzystać z następujących typów reklam:

1. Promocja w wyszukiwarce – reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google:

najważniejszymi składowymi tego typu kampanii są słowa kluczowe oraz treści reklam.
Słowa kluczowe należy dobrać przede wszystkim w oparciu o świadczone usługi. Należy pamiętać też o tym, że internauci mogą różnie nazywać dane usługi. Warto zatem posiłkować się planerem słów kluczowych, który nie dość, że pokaże ilość zapytań na dane hasła, to jeszcze podpowie z jakich innych fraz korzystać. Poniżej przedstawiamy 3 grupy z przykładowych słów kluczowych, które warto wziąć pod uwagę podczas budowania kampanii:

Frazy ogólne:

reklama biura rachunkowego

Frazy lokalne (kierowane na wybrane miasta lub dzielnice):

reklama biura rachunkowego

Frazy związane z konkretnymi usługami (np. sezonowymi, jak rozliczanie PIT):

reklama biura rachunkowego

Treści reklam powinny przedstawiać najważniejsze informacje dotyczące oferty oraz cechy wyróżniające ją spośród konkurencji. To treści zachęcają internautów do odwiedzenia strony www oraz dokładniejszego zapoznania się z ofertą. Warto zatem informować o typach usług, cenach oraz zawrzeć jasne wezwanie do działania, np.

reklama biura rachunkowego

reklama biura rachunkowego

2. Remarketing w sieci reklamowej Google:

są to statyczne banery reklamowe, wyświetlające się internautom, którzy wcześniej odwiedzili stronę reklamodawcy. Pojawiają się one w witrynach zrzeszonych w sieci reklamowej Google (m.in. na stronach onet.pl, wp.pl, w serwisie YouTube), a ich zadaniem jest przypominanie internautom o ofercie strony, którą wcześniej odwiedzili (i opuścili bez dokonania żadnej pożądanej przez reklamodawcę interakcji, np. wysłania zapytania). Remarketing pozwala trafić z przekazem reklamowym do osób, które były na stronie nawet 540 dni wcześniej. Jest doskonałym uzupełnieniem kampanii w sieci wyszukiwania.

Przykład:

reklama biura rachunkowego

3. Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google:

banery reklamowe pojawiające się w witrynach zrzeszonych w sieci reklamowej Google (która na chwilę obecną składa się z ponad 2 milionów stron). Wyświetlane są internautom znajdującym się w odpowiednio dobranych grupach docelowych, utworzonych m.in. na podstawie:
kierowania na słowa kluczowe, tj. na stronach, które nasycone są danymi frazami, np. księgowość dla firm, usługi rachunkowe,
zainteresowań odbiorców, tj. internautom, którzy wyszukują wiadomości związanych np. z usługami finansowymi, czy usługami podatkowymi i zostali przez Google przydzieleni do odpowiednich grup odbiorców,
tematów, tj. osobom, które odwiedzają strony traktujące o tematyce związanej z zakładaniem firm, czy księgowością,
miejsc docelowych, tj. internautom, którzy odwiedzają konkretne, wybrane przez nas witryny (o ile zrzeszone są one w sieci reklamowej Google),
demografię, czyli wiek, płeć oraz status rodzinny.
Ogromną zaletą sieci reklamowej jest fakt, że poszczególne typy kierowania można ze sobą łączyć tak, aby dotrzeć do możliwie jak najlepszej (i najbardziej zawężonej) grupy docelowej. Dodatkowym plusem jest to, że reklamodawca ma możliwość stworzenia grafik, które będą przyciągać wzrok oraz nienachalnie zachęcać do wejścia na stronę jeszcze zanim internauta zacznie aktywnie poszukiwać danych usług. Banery reklamowe są zatem elementem pozwalającym na zbudowanie świadomości marki, a dzięki nim nazwa firmy często zapada w pamięć internautów (często nawet zupełnie za darmo, gdyż wyświetlenia reklam nic nie kosztują). W momencie zapotrzebowania na dane usługi może przełożyć się to na fakt, że internauta wpisując daną frazę w wyszukiwarkę i widząc reklamę tekstową biura, którego nazwę poznał wcześniej, chętniej kliknie właśnie w jego reklamę.

4. Gmail Sponsored Promotions:

reklama pojawiająca się w skrzynce odbiorczej Gmail, składająca się ze zwiastuna (wyglądającego jak wiadomość pocztowa) oraz właściwej reklamy, wyświetlanej po kliknięciu w zwiastun. Reklama Gmail może zawierać grafikę z przekazem reklamowym, wideo lub formularz. Dociera ona do internautów na podstawie typów kierowań niemal identycznych jak w przypadku banerów w sieci reklamowej. Ogromną zaletą tego typu reklam jest fakt, że mogą być one kierowane do internautów, którzy otrzymują wiadomości email od konkurencyjnych firm. Ponadto mogą być bardzo łatwo zapisane w skrzynce lub przesłane dalej. Reklamy Gmail charakteryzują się bardzo niskim kosztem za kliknięcie oraz ogromnym zasięgiem, gdyż ze skrzynki pocztowej Google korzysta już co siódmy człowiek na świecie.

Dodatkowym elementem, o którym warto pamiętać, jest założenie konta Google Moja Firma oraz stworzenie wirtualnej wizytówki, która ma szansę wyświetlać się w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google. Dzięki wizytówce internauci będą mieli łatwy dostęp do podstawowych danych firmy, tj. adresu (wraz z możliwością bezpośredniego przejścia do mapy i ustawienia trasy dojazdu), godzin otwarcia oraz danych kontaktowych. Ponadto na wizytówce można dodawać i sprawdzać opinie o firmie.

reklama biura rachunkowego

Możliwości reklamowania biura rachunkowego jest wiele. Wybór typów kampanii zależy przede wszystkim od budżetu reklamowego oraz typów odbiorców, do których chcemy dotrzeć. Budżet na kampanię powinien być oszacowany przede wszystkim w oparciu o jej zasięg.
Lokalna kampania, obejmująca swoim zasięgiem tylko jedno miasto na pewno będzie wymagała mniejszych kosztów, niż taka, która miałaby trafić np. do odbiorców z całego województwa mazowieckiego. Tak samo chęć wykorzystania tylko reklam tekstowych będzie wymagała mniejszych nakładów finansowych, niż w przypadku chęci skorzystania z wyszukiwarki oraz sieci reklamowej.

Planując kampanię, musimy w pierwszej kolejności oszacować budżet, jakim dysponujemy, a zaraz potem postarać się go jak najlepiej rozdysponować. Mając ograniczony budżet, np. 2000 zł na miesiąc (w przypadku reklamy na jedno miasto lub nawet na określoną dzielnicę w przypadku dużych miast), warto skupić się na słowach kluczowych, które wygenerują nam dużo taniego ruchu. Dobieramy zatem kilka najważniejszych haseł lokalnych (z nazwą miasta lub dzielnicy), które kosztują do 5 zł, a nie 10, czy 15, gdyż to spowodowałoby bardzo duże ograniczenie ilości kliknięć i wyświetleń. Dodatkowo uruchamiany remarketing, który jest zdecydowanie tańszy, a pozwala internautom ponownie wejść na stronę.
W przypadku większego budżetu, np. 5000 zł na miesiąc, możemy pozwolić sobie na zwiększenie ilości słów kluczowych oraz dodanie kolejnego typu kampanii, np. sieci reklamowej. Wybieramy 2-3 najważniejsze dla nas typy kierowania i obserwujemy efekty kampanii. Jeżeli nie pojawia nam się ograniczenie budżetowe, możemy spróbować rozszerzyć kampanię o kolejny typ kierowania pamiętając o tym, aby nie nadwyrężać budżetu i nie pozwolić na to, aby wyczerpał się on za wcześnie.

Jak widać, reklama biura rachunkowego nie musi ograniczać się do standardowych i coraz mniej skutecznych form jak ulotki czy ogłoszenia w prasie. Mamy nadzieję, że nasz poradnik pozwolił Wam na bliższe zapoznanie się z tematem oraz rozwiał wątpliwości związane z tym, czy aby na pewno reklamować swoje usługi w sieci. Zachęcamy do pokazania się w wyszukiwarce oraz zdobywania nowych klientów. W razie potrzeby służymy pomocą, wiedzą, darmowym audytem oraz zadbaniem o Wasze kampanie tak, jak Wy dbacie o finanse swoich klientów.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany