Promocja lokalnej firmy na Facebooku – 4 kroki!

author
promocja lokalnej firmy na facebooku

Facebook to potężne narzędzie. W Verseo udowadniamy że platforma Marka Zuckerberga nie służy tylko do generowania lajków czy udostępnień ale również sprzedaży.
Zdarzają się jednak klienci u których ciężko zmierzyć konwersję i należy użyć środków pośrednich, które będą miały wpływ na ruch w firmie lokalnej – mowa tu o restauracjach, salonach np. kosmetycznych czy fryzjerskich, jak i sklepach w których marketingowym celem jest uzyskanie konwersji offline – np. wizyty w sklepie stacjonarnym, która zakończy się sprzedażą.

W tym artykule dowiesz się jak przygotować dobry grunt pod efektywną kampanię Facebook ads, która zwiększy lokalną świadomość Twojej firmy, zwiększy ruch w lokalu, a co za tym idzie, również sprzedaż.

Zacznij od podstawy – dostosuj swój fanpage

Działając lokalnie warto prowadzić swoją stronę firmową na Facebooku w sposób aktywny – pokazuj nowości, organizuj konkursy, pokaż jak prowadzenie Twojej firmy wygląda “od kuchni”. Wypracujesz dzięki temu lokalny rozgłos i miejscowych fanów – pamiętaj jednak by treści przez Ciebie tworzone były wartościowe i angażujące! Zasięg organiczny jest przez algorytm dość mocno “zjadany”, dlatego swoje działania możesz wspomóc reklamą Facebook ads emitowaną na Facebook’u, Instagramie, Messengerze ale również w aplikacjach i witrynach (Audience Network) – Wszystkie te miejsca to platformy w których Twój odbiorca spędza codziennie czas! Nie daj się nie zauważyć.

Jeśli prowadzisz restaurację, nie zapomnij dodać zakładki “Menu” do zakładek swojego fanpage. Często zdarza się, że osoby angażowane na Facebooku burzą się iż nie mogą znaleźć nigdzie spisu dań oferowanych przez lokal.

Odpowiedni cel

Kiedy przejdziesz już do managera reklam (utworzyć konto reklamowe możesz przechodząc tutaj), pierwszym elementem przy Tworzeniu reklamy będzie wybranie celu kampanii, który poinformuje system reklamowy, czego od niego oczekujemy.

Oto propozycja kilku celów reklamowych dla Twojej lokalnej firmy:

  • Aktywność pod postem – zwiększy aktywność pod publikowaną treścią.
    Facebook będzie docierał z reklamą do osób które chętnie klikną w reklamę, link, przycisk CTA, polubią post, skomentują czy udostępnią. Dzięki takiej kampanii reklamowej, zachęcisz lokalnych odbiorców do interakcji z Twoją marką.
  • Aktywność pod wydarzeniem – Jeśli Twoja firma prowadzi w danym dniu szkolenie, degustacje, wprowadza nowy produkt (np. nowe danie w menu), przeprowadza jakiekolwiek akcje – warto utworzyć wydarzenie na Facebooku w którym odbiorcy będą mogli wyrazić chęć udziału dzięki przyciskom “zainteresowany” czy “wezmę udział”.
  • Konwersacje w Messengerze – Kierowanie odbiorców z posta prosto do rozpoczęcia konwersacji na Messengerze, może okazać się świetnym rozwiązaniem do składania zamówień lub zapisów np. na wizytę w Twoim lokalu.
  • Zasięg – Reklama zbliżona do bilbordu przy ruchliwym skrzyżowaniu – nie wymaga od użytkownika żadnej interakcji, zapada jednak w pamięć i zwiększa świadomość produktu czy marki. Dzięki reklamie na zasięg, relatywnie tanio dotrzemy do szerokiego grona odbiorców i zwiększymy rozpoznawalność marki.
  • Wyświetlanie filmu – Twoja pizzeria nagrała spot reklamowy? Jesteś fotografem lub kosmetyczką i stworzyłeś pokaz slajdów prezentujące Twoje usługi? Świadczysz usługi z drona i chcesz pokazać swoje filmy? Dzięki reklamie z celem wyświetlanie filmu dotrzesz do osób które chętnie zobaczą Twój spot, a z Facebookiem rozliczysz się za 2-sekundowe lub całkowite obejrzenie materiału.

Istnieje jeszcze kilka celów reklamowych, które sprawdzić mogą się dla lokalnych firm. Wyżej wymienione cele, umieściłem w zestawieniu na podstawie mojej subiektywnej oceny.

Odpowiednia grupa odbiorców

Gdy wybierzesz już cel reklamy, czas określić do kogo chcesz dotrzeć ze swoją reklamą na Facebooku. W przypadku firm lokalnych warto skorzystać z następujących grup:

  • Odbiorcy targetowani na podstawie danych demograficzych – zainteresowań, zachowań, wieku, płci, lokalizacji (grupy odbiorców możesz zawęzić nawet do promienia 1km od Twojej firmy!)
  • Odbiorcy, którzy wchodzili w interakcję z Twoimi profilami społecznościowymi np. odwiedzili Twój fanpage lub polubili posty w ostatnim czasie.
  • Odbiorcy, którzy odwiedzali Twoją stronę internetową – dzięki pixelowi zainstalowanemu na Twojej stronie, utworzysz listę remarketingową do której będziesz mógł kierować reklamę. Więcej o pixelu i remarketingu przeczytasz tutaj (https://blog.verseo.pl/remarketing-facebook-jak-wykorzystac-grupy-niestandardowe/)

Dzięki tak precyzyjnemu i różnorodnemu dobraniu Twojej grupy odbiorców, dotrzesz do osób. które o Twoim biznesie jeszcze nie słyszały a są potencjalnymi klientami, jak również do tych którzy Twoją markę już znają – odwiedzali Twoją witrynę internetową lub fanpage czy profil na instagramie.

Wszystkie te grupy zawęź o konkretną lokalizację – pomyśl, jaki jest maksymalny promień w obrębie którego dojeżdzają Twoi klienci? Zazwyczaj jest to pomiędzy 5 a 20 kilometrów.

Odpowiedni przekaz – grafika i teksty mają znaczenie!

Gdy rozprawisz się z technikaliami, czyli wybraniem celu reklamowego oraz grupy odbiorców, pozostanie jeszcze ustawienie tego, co zobaczy odbiorca. Nie ignoruj zatem kreacji reklamowej, ponieważ jest to Twój jedyny punkt styku z odbiorcą. Nawet najlepiej dobrana grupa nie zareaguje na beznadziejny post.

Pamiętaj by tekst w reklamie nie był zbyt długi. Najlepiej jeśli zmieścisz się w trzech linijkach (sprawdź to na podglądzie reklamy, która wyświetlana będzie na telefonie w aktualnościach Facebooka). Dlaczego w trzech? Wcześniej jako reklamodawcy mieliśmy większe pole do popisu i dłuższe teksty były wyświetlane. Wraz z sierpniem 2019 Facebook ogranicza długość tekstu oraz formaty obrazu które będą odpowiednie dla reklam.

promocja lokalnej firmy na facebooku

porównanie widocznych tekstów i grafik przed i po wprowadzeniu zmian w sierpniu 2019.

Prosty, ciekawy, zwracający uwagę tekst i użyta grafika to klucz dla efektywnej reklamy (Tekst na reklamie może stanowić max. 20% powierzchni, czy Twój obraz spełnia te kryteria, sprawdzisz tym narzędziem).

Do każdej reklamy możesz dodać również nagłówek w formie krótkiego hasła oraz przycisk call to action (znajdą się one pod grafiką posta). Skup się osobno na każdym z tych elementów i stwórz spójną całość. Na podglądzie reklamy sprawdź jak wygląda kreacja i zastanów się, czy zachęci Twojego potencjalnego odbiorcę do wstrzymania się od scrollowania i kliknięcia w stworzony przez Ciebie baner.

W Verseo z sukcesem prowadzimy działania dla firm lokalnych. Nie zawsze reklama może zakończyć się widoczną i zliczoną konwersją jak to jest w przypadku np. sklepów internetowych. Działania budujące świadomość marki, zachęcające do interakcji z postem czy rozpoczęcia konwersacji w Messengerze, są pośrednimi krokami do konwersji offline w Twojej firmie.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Co to jest newsletter?

Co to jest newsletter?

Wydaje Ci się, że mailing to mało efektywna technika marketingowa? Jeśli tak, to… czytaj dalej i przekonaj się, ...
CZYTAJ WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies