Pozycjonowanie stron www bez limitów fraz – możliwe?

author
pozycjonowanie stron www

Czy możliwa jest umowa na pozycjonowanie stron www, która nie posiada żadnych ograniczeń związanych z ilością fraz, częstotliwością ich wymiany, czasem jej trwania i okresem wypowiedzenia? Czy taki model umowy na SEO no limits jest możliwy do osiągnięcia czy, cytując klasyka, „takie rzeczy tylko w Erze”?  

Pozycjonowanie stron www bez limitu

Warto przyjrzeć się bliżej tym elementom umowy na pozycjonowanie, które najczęściej pojawiają się w kontekście pytań o brak limitów. W pełni zdajemy sobie sprawę z tego, że różne agencje i osoby świadczące usługi pozycjonowania, mogą wychodzić z innych niż nasze założeń i mieć odmienne spostrzeżenia. Dlatego już na wstępie chcemy zaznaczyć, że ten tekst przedstawia nasz punkt widzenia i praktyki stosowane w Verseo. Sam temat jest też naturalną kontynuacją wpisu z naszego bloga, który wyjaśniał jedną z najważniejszych kwestii związanych z zawieraną umową. Dlatego też tematem okresu trwania umowy nie będziemy się ponownie zajmować, skupiając się na kwestiach związanych z frazami.

Ile fraz zmieści się w umowie na pozycjonowanie?

W tym zakresie jesteśmy bardzo elastyczni – w zależności od wybranego pakietu umowy możemy dla danej witryny pozycjonować od 15 do… 1300 fraz. Pisząc tu o pozycjonowaniu konkretnej ilości fraz mamy na myśli pozycjonowane frazy, dla których prowadzony jest codzienny monitoring pozycji, którego wyniki pojawiają się w panelu klienta. Ta liczba fraz monitorowanych codziennie jest zapisana w umowie. W pozycjonowaniu jako takim nie ma limitów – to Google określa ile fraz łączy z daną witryną. Dlatego też sprawdzamy ile słów kluczowych dla danej strony internetowej pojawia się ogólnie w top 10 i top 50.
 
Nasi opiekunowie klienta doradzają w zakresie dopasowania optymalnego zestawu fraz – pod względem ilościowym, jak i jakościowym. Z doświadczenia wiemy, że czasy małych (pod względem ilości fraz) umów SEO odchodzą do przeszłości. Klienci, którzy rozpoczynali od skromnego wariantu 5 słów kluczowych, często rozwijają umowę na pozycjonowanie dodając kolejne hasła do umowy. Nie będzie naruszeniem żadnej tajemnicy i poufności umowy, jeśli napiszemy, że jeden z naszych klientów rozpoczynał pozycjonowanie od 5 fraz, a dziś ma ich ponad 10 razy więcej w umowie. Ta (dokonywana etapami) decyzja o rozszerzaniu zestawu słów kluczowych wiązała się z przekonaniem, że dotychczasowa liczba słów kluczowych jest zbyt mała, by przedstawić cały zakres jego oferty. W związku z tym klient dochodził do wniosku, że należy tę umowę po prostu rozszerzyć. Za decyzjami naszych klientów o rozszerzeniu umowy stoi przekonanie, że mały zestaw słów kluczowych przynosi mniejsze korzyści, bo prezentuje tylko wycinek ich oferty.

Wskazanie w umowie na pozycjonowanie ilości sprawdzanych codziennie fraz pod kątem pozycji oraz ilości optymalizowanych i monitorowanych pod kątem bezpieczeństwa podstron to efekt codziennego kontaktu z naszymi klientami, dla których takie rozwiązanie to znaczące ułatwienie przy ocenie rezultatów prac pozycjonera.

Dlaczego 15 fraz stało się dla nas takim ilościowym minimum do pozycjonowania? Zadecydowały obserwacje i codzienny kontakt z naszymi klientami. Zestaw 15 fraz pozwala na zróżnicowane przedstawienie oferty, zawiera w sobie mniej i bardziej ogólne frazy, a i coś z długim ogonem też się tu zmieści. Po prostu 15 fraz pozwala odczuć, że pozycjonowanie działa i przynosi konkretną korzyść dla firmy, która zdecydowała się na sięgnięcie po tę formę promocji.
Oczywiście nie dla każdej firmy zestaw 15 fraz do pozycjonowania zakwalifikuje się jako „rozsądne minimum, które pozwala odczuć zyski z SEO”. W przypadku sklepów internetowych ten próg będzie znajdować się zdecydowanie wyżej.

Pozycjonowanie stron www – ile fraz zmieści się na stronie internetowej?

W przypadku umowy na pozycjonowanie stron www, dobór fraz kluczowych musi być skorelowany z zawartością strony internetowej, którą chcemy w ten sposób promować. Z jednej strony wiąże się to z tym, że skutecznie pozycjonować można tylko to, co ma swoją (dostępną dla robotów sieciowych Google) reprezentację na stronie internetowej. Oznacza to, że w praktyce nie ma możliwości pozycjonowania „na zapas” – czegoś, co dopiero pojawi się  w ofercie, a dziś nie ma o tym nawet wzmianki na stronie. Google po prostu nie wyświetli witryny niezwiązanej z zapytaniem w swoich wynikach.

Druga sprawa to sam rozmiar witryny. Nie od dziś wiadomo, że Google preferuje rozbudowane (w sensie ilości zakładek) strony internetowe. Wielość podstron traktuje jako zapowiedź, że ma się do czynienia z bogatą w treści witryną. Z tego też powodu strony typu one page nie stanowią dobrego punktu wyjścia do procesu pozycjonowania. Na szczęście lekarstwo na tę bolączkę jest dość proste i łatwo dostępne – rozbudowa serwisu poprzez dodanie nowych podstron i treści.

Liczba słów kluczowych i podstron musi pozostawać w równowadze. Nie jest korzystne dla skuteczności SEO np. kierowanie wszystkich fraz z umowy na stronę główną. Jeśli specjalista ds. pozycjonowania zajmujący się stroną zauważy, że strona ma problem z pomieszczeniem wszystkich wybranych fraz, to zaproponuje rozbudowę serwisu. W Verseo jest przyjęte, że jeśli to nasi specjaliści proponują rozbudowę serwisu, mając na względzie skuteczność działań SEO, to nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami dla klienta.

Zmieniać czy nie zmieniać – oto jest pytanie!

Pozycjonowanie to szkoła dla cierpliwości. Efekty rzadko pojawiają się z dnia na dzień, rezultaty pracy nad słowami kluczowymi przychodzą często stopniowo.

Praca nad konkretnymi słowami kluczowymi to rozłożony na etapy proces, który jest liczony w miesiącach. Zmiana słów kluczowych oznacza zastopowanie tego dotychczasowego procesu i rozpoczęcia od nowa. Częsta zmiana słów kluczowych oznacza, że czas oczekiwania na rezultaty pozycjonowania może znacząco się wydłużyć. Dlatego po zmianę zestawu słów kluczowych należy sięgać w uzasadnionych okolicznościach typu zmiany w ofercie i w zawartości strony internetowej. Takie plany zmiany zestawu słów kluczowych warto też skonsultować ze swoim opiekunem klienta i specjalistą SEO, który zajmuje się daną stroną internetową.

Nie przynosi też korzyści strategia, w której słowa kluczowe, które zostały już wypozycjonowane, są zamieniane na nowe – w nadziei, że te, które są już w top 10 zostaną tam na stałe, a pozycjoner nie jest już im potrzebny – więc po co przepłacać… Takie pokusy czasami pojawiają się w przypadku umowy za efekt i mają stanowić „sprytny” sposób na redukcję kosztów usługi pozycjonowania.

Bez limitów czy jednak… z limitami?

Powiedzmy sobie szczerze, hasło „SEO bez limitów” brzmi bardzo zachęcająco. Skoro nie ma żadnych limitów, to konkurencja nie może dać więcej. Jak to jednak w praktyce wygląda?

Naturalnym limitem w przypadku SEO jest relacja pomiędzy ilością fraz, a wielkością serwisu i zamieszczoną na nim ofertą. Mały serwis, ograniczona oferta (nie każdy musi prowadzić duży biznes) – to oferuje nam jedynie ograniczoną ilość fraz, w kontekście których pojawi się dana strona internetowa. Nie ma możliwości optymalizacji jednej podstrony pod nieograniczoną ilość fraz – granicą będzie tu choćby rozmiar meta title. Dlatego stawiamy sprawę jasno w naszej umowie i informujemy naszych klientów o ograniczeniach związanych z usługą pozycjonowania. Jesteśmy przekonani, że takie realistyczne ujęcie daje więcej niż hasło „bez limitów”. Celowa optymalizacja serwisu składającego się z 10 zakładek na 1000 fraz nie jest zwyczajnie możliwa.

Określamy w ofercie i w umowie dla ilu fraz prowadzimy codzienny monitoring pozycji oraz dla ilu podstron wykonujemy szczególną optymalizację pod kątem słów kluczowych. Równolegle do tego wzmacniamy cały serwis, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach – całościowej ilości fraz w top 10 i top 50 związanych z daną stroną internetową.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies