Pozycjonowanie stron w google cennik – od czego zależy

author
pozycjonowanie stron w google cennik

Pozycjonowanie stron w Google – cennik – od czego zależy

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, która cieszy się popularnością wśród firm zainteresowanych promocją swojej witryny w Internecie. Coraz więcej firm traktuje Internet jako ważny kanał pozyskiwania klientów. Dotyczy to także sektora usługowego, nastawionego przede wszystkim na pozyskiwanie klienta ze swojej najbliższej okolicy. Z myślą o takich podmiotach Verseo opracowało usługę pozycjonowania lokalnego.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony internetowej to zespół działań, które są nastawione na zapewnienie witrynie jak najlepiej widoczności w wyszukiwarce, a co za tym idzie zwiększenia ilości wejść na stronę oraz większej ilości transakcji (lub innego celu). Pozycjonowanie ma charakter procesu rozłożonego w czasie oraz podzielonego na etapy. Chociaż każda strona internetowa ma swoją indywidualną specyfikę i wymaga unikalnego podejścia, to część działań przewija się często w pracy pozycjonera. Są to np. działania związane z optymalizacją meta tagów, wprowadzaniem nowychtreści na stronę czy zadbaniem o to, by strona internetowa była dostępna dla robotów sieciowych Google (by mogły bez przeszkód indeksować jej zawartość). Pewnym utrudnieniem w pracy specjalisty SEO jest to, że Google zmienia co jakiś czas “reguły gry”, przeprowadzając aktualizację algorytmu wyszukiwarki. Oznacza to, że pewne rozwiązania stosowane przez pozycjonerów mogą tracić na skuteczności. potrzebne jest w tej sytuacji wyszukanie i wdrożenie nowych, skutecznych i dopasowanych do aktualnej wersji algorytmu rozwiązań.

W jaki sposób możesz pozycjonować swoją stronę?

W odmętach Internetu można podobno znaleźć wszystko – od przepisu na najlepsze brownie świata po wskazówki jak skonstruować we własnym garażu bombę. Nie dziwi więc, że można znaleźć sporo poradników, kursów, artykułów itp. poświęconych tematyce pozycjonowania. Nie ma co ukrywać – Verseo także dokłada do tych SEO-wych zasobów wiedzy swoją cegiełkę publikując poradniki, prowadząc bloga itp. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, by wyedukować się i zostać swoim własnym specjalistą SEO. Lojalnie ostrzegamy – jest to jednak bardzo wciągające i czasochłonne zajęcie, w efekcie może nie starczyć Tobie czasu na prowadzenie własnego biznesu. Dlatego wyspecjalizowane agencje oferują usługę pozycjonowania. Jej zakres i cena mogą być bardzo zróżnicowane.

Ile kosztuje usługa pozycjonowania?

Przeglądając Internet w poszukiwaniu ofert pozycjonowania można doznać niezłego zawrotu głowy. Agencje i freelancery parający się SEO oferują różne okresy trwania umowy, zakresy wykonywanych czynności, modele rozliczeń i czasy trwania umowy (a czasem można natrafić też na SEO bez umowy). Każdy przedstawi swój model jako najbardziej korzystny, nastawiony na efekt w postaci pozycji w top 10 itp. Nie ma się tu czemu dziwić – w końcu reklama jest dźwignią handlu.

W efekcie miesięczne koszty usługi pozycjonowania potrafią wahać się od 1 złotówki po kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ten rozrzut cenowy robi wrażenie i wcale nie ułatwia potencjalnemu klientowi podejmowania decyzji!

Warto zatem sprawdzać co mieści się w pakiecie SEO, na który zamierzamy się zdecydować. Niska cena początkowa może dobrze wyglądać, ale co jeśli w jej ramach w zasadzie jest tylko monitoring pozycji i wysyłanie comiesięcznej faktury, a za treści, wdrożenie optymalizacji czy linki trzeba dodatkowo dopłacać? Oferta przestaje być już tak zachęcająca. Możliwa jest też sytuacja, w której w pakiecie jest sporo czynności, ale są one limitowane. Oznacza to, że pozycjonowana strona internetowa może liczyć na małe ilości linków, treści itp. – wartości zapisane w umowie, ale wcale nieodpowiadające rzeczywistym potrzebom strony internetowej oraz wymogom skuteczności procesu pozycjonowania.

Warto spojrzeć też realistycznie na potrzeby swojego biznesu, wielość oferty itp. Duży sklep internetowy będzie potrzebować czegoś innego niż mały lokalny biznes o ograniczonej do kilku usług ofercie. Nieodpowiednio dobrany do potrzeb pakiet usług SEO kosztuje, a ten wydatek może nie przełożyć się na efekt lub ten efekt będzie minimalny. Stąd tylko krok do pełnego rozgoryczenia stwierdzenia, że “to SEO zupełnie nie działa, to tylko wyciąganie pieniędzy przez agencję”. Czy w takiej sytuacji winne będzie SEO czy jego złe dopasowanie?

Czy warto patrzeć na ceny?

W przypadku SEO ważna jest nie tyle sama cena, co relacja ceny do tego, co oferuje dana usługa. Nie ma jednego wspólnego standardu świadczenia usługi SEO, dlatego trzeba się wczytywać w ofertę, umowę i… pytać, pytać i jeszcze raz pytać. Zdajemy sobie sprawę z tego, że słownik towarzyszący usłudze SEO nie musi być najbardziej intuicyjnym i wcale nie jest takie oczywiste co kryje się pod terminem np. “zaplecze dedykowane”.

Warto wiedzieć także o tym, że świadczenie usług SEO wiąże się z wydatkami po stronie agencji np. narzędzia w wersji PRO do badania stron internetowych nie są za darmo (wprost przeciwnie – nie kosztują mało), ale dostarczane przez nie dane są ważnym elementem składowym strategii pozycjonowania. Warto się zatem zastanowić czy w proponowanej nam cenie tak zdroworozsądkowo jest możliwe świadczenie usługi w satysfakcjonującej nas jakości.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies