Pozycjonowanie stron w google cennik – od czego zależy

author
pozycjonowanie stron w google cennik

Pozycjonowanie stron w Google – cennik – od czego zależy

Pozycjonowanie stron to coraz popularniejszy temat. W dobie powszechnego dostępu do Internetu, niemal każda firma posiada stronę internetową, na której oferuje swoje produkty lub usługi. Warto zatem zapoznać się z możliwościami, by jak najskuteczniej przyciągać klientów.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Najprościej można określić je jako działanie sprawiające, że strona będzie bardziej widoczna w wyszukiwarce. Wiele osób poszukując produktów lub usługodawców korzysta z Internetu, wpisując w oknie wyszukiwarki interesujące je frazy. Wyszukiwarka decyduje o tym, które strony są najlepiej dopasowane do danego hasła i umieszcza je jako pierwsze wyniki. Algorytm Google najwyżej umieszcza strony, które uważa za najlepiej dopasowane do zapytania. Istotne czynniki, to między innymi, popularność strony oraz jej unikalna zawartość i działanie. Należy zwrócić uwagę na to, ile treści pojawia się na stronie oraz z jaką regularnością, czy publikowane treści są unikalne, jak wiele stron zawiera odnośniki do naszej strony, czy jest ona obecna w social mediach… Lista jest naprawdę długa. Choć wszystkie czynniki znane są jedynie pracownikom Google, to jednak posiadając wiedzę na temat mechanizmów pozycjonowania, mamy możliwość pracy nad poprawą treści znajdujących się na stronie i jej parametrów.

W jaki sposób możesz pozycjonować swoją stronę?

W pewnym zakresie możesz zająć się tym samodzielnie – w Internecie znajduje się wiele wskazówek, blogów i artykułów na ten temat – np. nasz ostatni poradnik o SEO dla e-commerce. Jest to jednak mozolne zajęcie, które będzie wymagało od Ciebie spędzenia wielu godzin przed komputerem. Jeśli zamiast tego wolisz skupić się na prowadzeniu swojej firmy, możesz skorzystać z usług specjalistów. Profesjonalne agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron dostosowują treści znajdujące się na stronie oraz dbają o zwiększenie jej zasięgów poprzez szeroką optymalizację. Taka usługa jest płatna i obejmuje określony okres współpracy, zaś cennik jest naprawdę zróżnicowany.

Ile kosztuje usługa pozycjonowania?

W internecie znaleźć można bardzo wiele propozycji cenowych. Najtańsze sięgają zaledwie kilkunastu złotych, najdroższe to wydatek rzędu nawet kilku tysięcy złotych. Jakie kwestie brane są pod uwagę przy ustalaniu cennika przez agencje zajmujące się pozycjonowaniem? Znaczenie ma chociażby branża, w jakiej działa dana firma. W przypadku dużej konkurencyjności konieczne jest poświęcenie czasu na odpowiednie pozycjonowanie – a to właśnie ten czas ma związek z ceną usługi. Cena wzrasta również w przypadku konieczności zwiększenia ilości fraz kluczowych – umieszczenie wielu zwrotów zwiększa wydatki na pozycjonowanie, ale również skuteczność wyszukiwania strony. Wiele zależy także od tego, w jakim stanie znajduje się strona przeznaczona do pozycjonowania. Dlatego w przypadku zlecenia na pozycjonowanie, agencje oceniają, jaka jest kondycja strony, czy wiele treści należy zmienić lub dodać oraz jak wygląda sama historia strony, jej linkowanie, parametry. Dopiero po takim oszacowaniu koniecznych do wprowadzenia zmian można przeliczyć je na czas pracy nad stroną i w efekcie – jej koszt. Istotne jest także to, jak długo trwa umowa pomiędzy firmą posiadającą stronę a agencją. Zbyt krótka umowa jest nieopłacalna dla agencji ponieważ szczególnie dużo pracy należy włożyć na początku przygody z optymalizacją strony. Gdyby po takim czasie klient wycofał się ze współpracy, wtedy de facto agencja poniosłaby straty. Niestety często zdarza się też, że klient jest związany długą umową, a efektów nie widać, co również nie jest korzystną sytuacją. Pozycjonowanie i optymalizacja to jednak maratony a nie sprinty i wybierając ten rodzaj usługi, należy liczyć się z długofalową współpracą. Dlatego wyboru agencji należy dokonać po dogłębnej analizie rynku.

Czy warto patrzeć na ceny?

Z jednej strony z pewnością zależy Ci na najtańszym rozwiązaniu – z drugiej jednak jakość ma tutaj niebagatelne znaczenie. Tanie pozycjonowanie jest osiągane poprzez automatyczne programy, co sprawia, że jego skuteczność jest o wiele niższa; może prowadzić nawet do sytuacji, w której Twoja strona zostanie usunięta z wyników wyszukiwania lub nałożone zostaną na nią kary. Takie pozycjonowanie jest nieskuteczne, więc oszczędność pieniędzy na tym wydatku to tylko pozory – zamiast tego lepiej zainwestować w usługi profesjonalnej agencji. W tym wypadku decydujesz się na dłuższą współpracę, a na pierwsze efekty należy poczekać – budowanie renomy strony wymaga przecież czasu. Warto jednak wybrać rozwiązanie, które przyniesie Twojej firmie zwiększenie zysku oraz lepszą pozycję w wyszukiwarce.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies