Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Pozycjonowanie sklepu internetowego – 7 wskazówek

Pozycjonowanie sklepu internetowego – 7 wskazówek - zdjęcie nr 1

Pozycjonowanie sklepu internetowego – 7 wskazówek - zdjęcie nr 2
Pozycjonowanie sklepu internetowego – 7 wskazówek - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Pozycjonowanie sklepu internetowego – 7 wskazówek

Zamknij

Pozycjonowanie sklepu internetowego – co musisz wiedzieć?

Dobry design, szybki silnik i doskonała oferta to nie wszystko – aby zdobyć klientów w Internecie, niezbędne jest zaistnienie w wyszukiwarce internetowej. Prawidłowa optymalizacja kodu, grafiki oraz treści to sposób na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie – poszerzenie grona klientów! Pozycjonowanie sklepu internetowego jest zatem kluczowe, by dać się znaleźć klientom w sieci!

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak zacząć?

  1. Planując kategorie i nazwy produktów, pamiętaj o tzw. przyjaznych adresach – zadbaj, aby adresy URL podstron były krótkie, treściwe i nie zawierały niepotrzebnych elementów, np.www.domena.pl/obuwie-zimowe.html dla kategorii oraz www.domena.pl/sniegowce-marka-zielone.html dla produktu. Krótki adres jest lepiej odczytywany zarówno przez klientów, jak i roboty indeksujące, odpowiadające za umiejscowienie Twojej strony w indeksie Google,
  2. Szybkość sklepu i przystosowanie do urządzeń mobilnych – od kilku lat Google stawia na mobilność i nagradza tych, którzy dostosują swoje witryny do wysokich wymagań użytkowników mobilnych. Dopieszczając swoją stronę, nie omieszkaj skorzystać z narzędzi dostarczonych przez wyszukiwarkę – Mobile Test oraz Page Speed Insights – wskażą miejsca, które można poprawić, aby zapewnić swoim użytkownikom jak najszybsze uzyskanie informacji i dokonanie zakupu.
  3. Zadbaj o treści i wyeliminuj duplikaty – oryginalne treści – opisy kategorii, produktów, a także wpisy blogowe związane z Twoją branżą, to nie tylko sposób na dostarczenie Klientom niezbędnych informacji, ale także na zdobycie linków z wartościowych stron oraz nowych odbiorców.
  4. Dobierz i używaj słów kluczowych, także tych z długiego ogona (tzn. frazy “zimowe obuwie w góry” – przygotowując strony kategorii i produktu, znajdź słowa kluczowe, które najlepiej będą oddawać ich zawartość i pamiętaj, aby umieścić je w title, meta description oraz w nagłówkach – h1 i h2, dzięki czemu zostaną uwzględnione przez Google i twój sklep zyska szansę na wyższe pozycje.
  5. Zgłoś się do Google – dodaj docelowy adres swojej witryny do Google Search Console i podlinkuj plik sitemap.xml. Search Console pozwoli Ci na obserwowanie zmian w indeksowaniu Twojej strony, a także wskaże błędy “wyłapane” przez roboty Google’a. Dzięki sitemap.xml, w którym będą adresy wszystkich istotnych podstron sklepu, robot bez problemu znajdzie każdą z nich i umieści w indeksie.
  6. Dodaj znaczniki schema.org, dzięki którym Google z łatwością odczyta różne rodzaje danych, zawartych na Twoich stronach produktowych i informacyjnych. W znacznikach możesz umieścić nie tylko podstawowe informacje o swojej firmie – nazwę, logo, czy adres, ale także dokładnie informacje o produktach, m.in. cenę, wagę i ilość sztuk w magazynie. Informacje ze znaczników mogą wyświetlać się wraz z tytułem i description w wynikach wyszukiwania.
  7. Zbieraj dobrej jakości linki i buduj swój brand – linkuj z innych stron z anchorem zawierającym nazwę Twojego sklepu i obserwuj jak rośnie popularność Twojej marki!
 
Optymalizacja to nieustanna praca nad asortymentem i sposobami na ich zaprezentowanie wyszukiwarce oraz klientom. Wolisz skupić się na doskonaleniu obsługi zamówień? Skontaktuj się z nami – zadbamy o optymalizację Twojego sklepu!
 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany