pozycjonowanie na długi ogon

Pozycjonowanie na długi ogon – czy warto i dlaczego tak?

Zestaw fraz zapisany w umowie na pozycjonowanie jest zazwyczaj mocno zróżnicowany. Obejmuje on hasła różnej długości – od ogólnych i krótkich aż po te bardziej rozbudowane. Część z nich określa się mianem „długiego ogona”. A zatem co oznacza pozycjonowanie na długi ogon? 

1. Krótki znaczy lepszy?
Jednym z najbardziej rozpowszechnionych mitów w świecie SEO jest przekonanie, ze bardzo ogólna, a więc krótka fraza, która na papierze legitymuje się dużą ilością wyszukiwań, będzie skuteczniej napędzać ruch w obrębie strony internetowej. W rzeczywistości ogólnych fraz nie wpisują najbardziej zainteresowani potencjalni klienci, a częściej osoby o niewielkim rozeznaniu w temacie, rozpoczynające swój research w Sieci, szukające ogólnych informacji, a nie konkretnych ofert.
Analizując statystyki odwiedzin na stronach internetowych można dojść do wniosku, że większość wizyt nie pochodzi z zapytań na ogólne hasła, na które czasem błędnie najintensywniej się promujemy, tylko z tych bardzo konkretnych i długich. Osoba, która dokładnie wie co chce kupić, jaki model sportowych butów ją interesuje, szybciej wpisze w wyszukiwarkę np. “nike airforce białe damskie niskie rozmiar 38″, a nie lakoniczne “nike airforce”. To pierwsze zapytanie to właśnie przykład długiego ogona – w tym konkretnym przypadku to nawet bardzo długi ogon. Już na pierwszy rzut oka pozycjonowanie na długi ogon ma większy sens, prawda?

2. Co to właściwie jest ten długi ogon?
Najprościej rzecz ujmując to fraza składająca się z kilku słów (min. 3-4), która wyraźnie wskazuje na specyficzne (nie-ogólne) cechy zapytania, dostarczające więcej informacji o potrzebach naszego potencjalnego klienta i pożądanych przez niego cechach produktu lub usługi. By zawartość naszej strony odpowiadała tym konkretnym zapytaniom na długi ogon, należy wprowadzić na nią dużo unikalnej i bogatej w informacje treści, które pozwolą robotom sieciowym dopasować ją do pytań potencjalnych klientów. Ilość wariacji na temat zapytań z długiego ogona dla danej strony internetowej jest tak duża, że optymalizacja w tym przypadku wykracza standardowe wdrożenie wybranych słów kluczowych. Potrzebne jest tu całościowe myślenie o przygotowaniu witryny pod dostarczanie ważnych informacji. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by wybrane frazy z długimi ogonami zapisać w umowie na pozycjonowanie.

3. Dlaczego warto pozycjonować się na długi ogon?
Przede wszystkim zyskujemy możliwość dotarcia do tych bardziej zdecydowanych klientów. To jest także sposób na szybsze zapewnienie widoczności swojej stronie internetowej. Bardzo ogólne frazy mają charakter bardziej prestiżowy, który niekoniecznie przekłada się na zwiększenie ruchu i ilość transakcji dokonywanych za pośrednictwem strony internetowej. Ich pozycjonowanie może trwać za to bardzo długo. Podsumowując: ogólne frazy dopiero po długim okresie czasu mogą wejść do top 10 wyników, a i tak nie będą mieć dużego potencjału reklamowego. Są przeciwieństwem długich ogonów, które pozycjonują się dość szybko i pozwalają przyciągnąć osoby bardziej zdecydowane na zakup lub szukające konkretnej porady czy informacji.

Więcej informacji na temat seo i pozycjonowania znajdziesz w następnych artykule. 

Chcesz zacząć pozycjonowanie samemu? Skorzystaj z naszego darmowego e-mail kursu – 40 lekcji SEO! 

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies