Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Poznaj Bumper Ads

Poznaj Bumper Ads - zdjęcie nr 1

Poznaj Bumper Ads - zdjęcie nr 2

Bumper Ads – reklama na Youtube z „gwarancją”.

W jaki sposób dotrzeć z przekazem wideo do użytkowników, którzy zwłaszcza na urządzeniach mobilnych zamykają reklamy po upływie pięciu sekund? Odpowiedzią na to pytanie jest format Bumper ads z sześciosekundowymi reklamami dającymi gwarancję, że użytkownik dotrwa do jej końca.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Sześć sekund to jednocześnie dużo i mało. Z punktu widzenia reklamodawcy to niewiele aby zawrzeć treść, którą chce podzielić się z potencjalnym klientem. Jednocześnie dla mobilnych użytkowników YouTube to wystarczający czas jaki mogą poświęcić w skupieniu oczekując na wybrany przez siebie klip wideo lub kolejne dzieło swojego ulubionego youtubera. Wprowadzając nowy format Google starało się osiągnąć kompromis z korzyścią dla wszystkich. Z jednej strony reklamodawca ma szansę pokazać swój produkt lub usługę mając pewność, że odbiorca się z nią zapozna. Z drugiej strony użytkownik YouTube ma do czynienia z krótką i treściwą reklamą, która potrwa jedynie sekundę dłużej niż w sytuacji, w której miałby możliwość jej pominięcia.

Z pewnością krótkie wideo stanowi wyzwanie dla producentów reklam lecz dają on także wiele możliwości do wykazania się pomysłowością. Jak zatem stosować Bumper ads aby były skuteczne?

Zapowiadając nadchodzącą kampanię

Stosując ten format reklamodawca może wzbudzić ciekawość i budować napięcie uchylając jedynie rąbka tajemnicy związanej z kampanią, która nadejdzie w następnym tygodniu.

Dodatkowa kreacja w trakcie trwania kampanii

Rozwiązanie znane choćby z telewizji, gdzie w tym samym bloku reklamowym pokazywana jest pełna i skrócona forma reklamy. Równoległa kampania z wykorzystaniem TrueView i Bumper Ads wzajemnie nawiązujących do siebie może być bardzo ciekawym rozwiązaniem. Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie w krótkiej wersji następuje zdarzenie, a w dłuższej widzimy jego następstwa. Fakt, że dla poszczególnych użytkowników kolejność w jakiej widzieli reklamy może być różna może przyczynić się do różnego postrzegania prezentowanych treści i tym samym własnej interpretacji.

Podsumowanie kampanii

Użytkownicy, którzy widzieli już pełną np. trwającą 30 sekund wersję reklamy niekoniecznie znajdą przyjemność w jej ponownym odtwarzaniu. Możemy za to odświeżyć ich pamięć serwując krótki film zawierający kluczowy przekaz z pełnej wersji i w ten sposób na dłużej pozostać w ich myślach.

Jak robią to najlepsi?

Marka Audi wykorzystała format Bumper Ads jako uzupełnienie pełnej wersji reklamy promującej linię modeli oznaczonych literą Q, gdzie reklama https://www.youtube.com/watch?v=OBmeNRuEf-8 została uzupełniona krótką wersją stanowiącą podsumowanie kampanii w kilku wersjach. Zobaczmy je:

https://www.youtube.com/watch?v=zlXSToaJzis
https://www.youtube.com/watch?v=6fSfHhNYtYQ

Kaæda z tych reklam kierowana jest do innej grupy docelowej.

W związku z tym, że jest to format niepomijalny mamy do dyspozycji model rozliczany za każde 1000 wyświetleń reklamy.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany