Poznaj Bumper Ads

W jaki sposób dotrzeć z przekazem wideo do użytkowników, którzy zwłaszcza na urządzeniach mobilnych zamykają reklamy po upływie pięciu sekund? Odpowiedzią na to pytanie jest format Bumper ads z sześciosekundowymi reklamami dającymi gwarancję, że użytkownik dotrwa do jej końca.

Sześć sekund to jednocześnie dużo i mało. Z punktu widzenia reklamodawcy to niewiele aby zawrzeć treść, którą chce podzielić się z potencjalnym klientem. Jednocześnie dla mobilnych użytkowników YouTube to wystarczający czas jaki mogą poświęcić w skupieniu oczekując na wybrany przez siebie klip wideo lub kolejne dzieło swojego ulubionego youtubera. Wprowadzając nowy format Google starało się osiągnąć kompromis z korzyścią dla wszystkich. Z jednej strony reklamodawca ma szansę pokazać swój produkt lub usługę mając pewność, że odbiorca się z nią zapozna. Z drugiej strony użytkownik YouTube ma do czynienia z krótką i treściwą reklamą, która potrwa jedynie sekundę dłużej niż w sytuacji, w której miałby możliwość jej pominięcia.

Z pewnością krótkie wideo stanowi wyzwanie dla producentów reklam lecz dają on także wiele możliwości do wykazania się pomysłowością. Jak zatem stosować Bumper ads aby były skuteczne?

Zapowiadając nadchodzącą kampanię

Stosując ten format reklamodawca może wzbudzić ciekawość i budować napięcie uchylając jedynie rąbka tajemnicy związanej z kampanią, która nadejdzie w następnym tygodniu.

Dodatkowa kreacja w trakcie trwania kampanii

Rozwiązanie znane choćby z telewizji, gdzie w tym samym bloku reklamowym pokazywana jest pełna i skrócona forma reklamy. Równoległa kampania z wykorzystaniem TrueView i Bumper Ads wzajemnie nawiązujących do siebie może być bardzo ciekawym rozwiązaniem. Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie w krótkiej wersji następuje zdarzenie, a w dłuższej widzimy jego następstwa. Fakt, że dla poszczególnych użytkowników kolejność w jakiej widzieli reklamy może być różna może przyczynić się do różnego postrzegania prezentowanych treści i tym samym własnej interpretacji.

Podsumowanie kampanii

Użytkownicy, którzy widzieli już pełną np. trwającą 30 sekund wersję reklamy niekoniecznie znajdą przyjemność w jej ponownym odtwarzaniu. Możemy za to odświeżyć ich pamięć serwując krótki film zawierający kluczowy przekaz z pełnej wersji i w ten sposób na dłużej pozostać w ich myślach.

Jak robią to najlepsi?

Marka Audi wykorzystała format Bumper ads jako uzupełnienie pełnej wersji reklamy promującej linię modeli oznaczonych literą Q, gdzie reklama https://www.youtube.com/watch?v=OBmeNRuEf-8 została uzupełniona krótką wersją stanowiącą podsumowanie kampanii w kilku wersjach. Zobaczmy je:

https://www.youtube.com/watch?v=zlXSToaJzis
https://www.youtube.com/watch?v=6fSfHhNYtYQ

Kaæda z tych reklam kierowana jest do innej grupy docelowej.

W związku z tym, że jest to format niepomijalny mamy do dyspozycji model rozliczany za każde 1000 wyświetleń reklamy.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies