Pomysły na newsletter – 10 wskazówek

author
pomysły na newsletter

Pomysły na newsletter

Czy wiesz, że masz zaledwie 5 sekund na to, aby zachęcić odbiorcę newslettera do kliknięcia w link i tylko 1 minutę na to, by zainteresować go treścią? Nie możesz zmarnować tej szansy, jeśli e-mail marketing traktujesz jako jeden z ważnych kanałów komunikacji z klientem. Sprawdź, skąd czerpać inspiracje do tworzenia ciekawych treści do newslettera.

Statystyki pokazują, że 3 na 4 maile reklamowe trafiają od razu do kosza – bez sprawdzenia zawartości wiadomości. Jeżeli nie chcesz, aby i Twoje newslettery podzieliły ich los, musisz w odpowiedni sposób podejść do tworzenia treści. Nikt nie chce otrzymywać nachalnych reklam bezpośrednio nakłaniających do zakupu, dlatego nieprzemyślana akcja mailingowa może Cię sporo kosztować.

Wzbudź zainteresowanie treścią newslettera

Im bardziej się wyróżnisz, tym większe szanse na otwarcie wiadomości, przeczytanie maila i kliknięcie w link. Masz tego świadomość, jednak pustka w Twojej głowie stanowi przeszkodę w tworzeniu wartościowej  i interesującej treści? Poniżej znajdziesz pomysły na newsletter, które mogą stanowić punkt wyjściowy do maila wzbudzającego zainteresowanie.

  1. Wywiad

Masz kontakt z osobą, która w Twoje branży uznawana jest „za guru”? Przeprowadź z nią wywiad, opublikuj na stronie, a informację o tym zamieść w newsletterze. Tego rodzaju treść z pewnością wzbudzi zainteresowanie – szczególnie, jeśli jest to osoba bardzo znana.

Tylko od Ciebie zależy, jaką formę będzie miał wywiad. Chociaż może to być tekst pisany, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie materiał wideo lub podcast.

  1. Opis produktu

Nie chodzi jednak o to, aby zaprezentować suche informacje o produkcie dostępnym w ofercie. Musi to być znaczący produkt, np. taki, który otrzymał prestiżową nagrodę, bazuje na innowacyjnej technologii itp.

  1. Case study

Masz za sobą realizację zleceń, którymi warto się pochwalić? Case study świetnie sprawdzi się w roli treści do newslettera. Odbiorcy nie tylko chętnie zapoznają się z takimi informacjami, ale też będą bardziej zainteresowani świadczonymi usługami.

  1. Okazjonalne nawiązania

Tworząc treść do newslettera, warto bazować na konkretnych wydarzeniach – wyjątkowych okazji w ciągu roku zdarza się wiele. Boże Narodzenie, Sylwester, majówka itp. – to zaledwie kilka dat, które mogą okazać się inspirujące.

  1. Nawiązanie do wydarzeń branżowych

Niebawem rozpocznie się ważna konferencja? Masz za sobą udział w spotkaniach czy innych wydarzeniach branżowych? Niech te eventy posłużą za inspirację do stworzenia wartościowej i interesującej treści.

  1. Informacja o nowościach w ofercie

Ludzie lubią być na bieżąco, dlatego poprzez newsletter można informować o dopiero co wprowadzonych produktach / usługach. Nie chodzi jednak o to, by z e-maila stworzyć wiadomość ofertową. Opis musi być zaserwowany w niecodzienny sposób – tylko wtedy wzbudzi zainteresowanie.

  1. Przedstawienie różnic w produktach / usługach

Sprzedajesz produkty lub usługi, którymi konkurujesz z innymi firmami? Jeśli Twoja oferta różni się na tle konkurencji, pokaż to. Zaprezentuj, jak się wyróżniasz. Pokaż rozwiązania, z których nie korzystają inne firmy w branży. Takie informacje są zawsze mile widziane i często rozprzestrzeniają się niczym wirus.

  1. Informacja o zdobytych wyróżnieniach

Jeśli chcesz wzbudzać zaufanie, warto poinformować odbiorców o zdobytych wyróżnieniach, certyfikatach itp. W ten sposób będziesz budować autorytet wokół marki, co przełoży się na odbiór Twojej firmy jako eksperta w branży.

  1. „Z życia firmy”

Pokaż ludzką stronę swojego przedsiębiorstwa, informując o wydarzeniach firmowych. Pochwal się, gdy braliście udział w branżowych targach czy konferencjach. Poinformuj o dużej współpracy z kontrahentem – o ile rzutuje to w jakiś sposób na świadczony zakres usług itp.

  1. Opinie klientów

Rekomendacje innych użytkowników wpływają na decyzje zakupowe. Badania przeprowadzone w 2014 roku przez Nielsen M. V. pokazują, że nawet 70% kupujących sugeruje się internetowymi opiniami konsumenckimi. Wykorzystaj to, zamieszczając opinie klientów – jednak wyłącznie takie, które wyróżniają się na tle innych – również w formacie video.

O czym jeszcze pamiętać, wysyłając newsletter?

Ciekawa treść to jednak dopiero połowa sukcesu. Pozostaje jeszcze wiele innych kwestii wpływających na skuteczność prowadzonej kampanii. Poniżej prezentujemy kilka zasad, którymi warto się kierować.

  1. Bądź rozpoznawalnym nadawcą

Obok przykuwającego uwagę tematu wiadomości, dużą rolę odgrywa dobrze sformułowany nadawca. Jeśli chcesz zwiększyć szansę na to, że odbiorca otworzy wiadomość, zadbaj o to, by nadawca był niezmienny (zachowaj stałą nazwę) i spersonalizowany. Odbiorcy chcą mieć bowiem pewność, że za mailem stoi prawdziwy człowiek, a nie automat generujący wiadomości.

  1. Nie wprowadzaj w błąd

Są treści, które bardziej przykuwają uwagę i zachęcają do otwarcia maila czy kliknięcia w link. Nie stosuj jednak żadnych słownych sztuczek, aby osiągnąć ten cel. Wprowadzanie w błąd tylko zirytuje odbiorców, w efekcie czego kolejny mail z pewnością trafi do kosza.

  1. Zadbaj o personalizację

Wiadomość skierowana do masowego odbiorcy jest mało skuteczna. Dlatego zadbaj o personalizację e-maila, zwracając się np. po imieniu.

Wykorzystaj szczegółowe dane subskrybentów. Dzięki temu wysyłane newslettery nie tylko zostaną zauważone wśród setek innych, ale przede wszystkim pomogą w budowaniu lepszego wizerunku marki.

  1. Wyróżnij CTA

Poprzez newsletter chcesz skłonić odbiorcę do wykonania ważnej dla Ciebie akcji? Musisz mu to umożliwić, w odpowiedni sposób eksponując „call to action”. Pamiętaj zatem o tym, aby CTA:

  • graficznie współgrało z całym projektem newslettera,
  • było umieszczone w widocznym miejscu – najlepiej po środku lub tuż przy prawej krawędzi,
  • nie umieszczać więcej niż 3 razy – w przeciwnym razie wprowadzisz chaos i zdezorientujesz odbiorcę.
  1. Zadbaj o odpowiednią częstotliwość

Niezbyt często i nie za rzadko – jak zatem zachować złoty środek w częstotliwości wysyłania e-maili? Nie istnieje tutaj jedna konkretna odpowiedź, dlatego musisz samodzielnie ustalić częstotliwość wysyłki, a następnie mierzyć efekty. Jedno jest pewne – nikt nie lubi otrzymywać kilku wiadomości tego samego dnia, podobnie jak otrzymywać maili raz na kilka miesięcy.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies