Podłączanie istniejących kampanii Google AdWords do VCM

Integracja kampanii Google AdWords do platformy VCM

W ciągu ostatnich 2-3 miesięcy zintegrowaliśmy wiele kampanii Google AdWords z platformą VCM. Naszym celem była optymalizacja kampanii przy wykorzystaniu potencjału VCM. Jak to wyglądało w praktyce i w jakim stopniu wpłynęło na kampanie? Zapraszamy do lektury.

Czym jest VCM? Czy zastępuje specjalistę SEM? To jedne z częściej pojawiających się pytań, które mogą posłużyć nam do przedstawienia VCM. Dział lub pracownik zajmujący się SEM czy kampaniami Google AdWords buduje i nadzoruje kampanie, a technologia VCM służy optymalizacji kampanii i maksymalizacji efektów. Pozytywnym “efektem ubocznym” jest np. odciążenie od codziennej i żmudnej pracy związanej ze stawkami. VCM wspiera, a nie wypiera pracę specjalisty SEM.

Decydując się na integrację kampanii z VCM należy brać pod uwagę szereg czynników takich jak:

  • stopień rozbudowania kampania,
  • ustawienia kampanii,
  • strukturę kampanii,
  • dopasowanie budżetu, typy kampanii,
  • itp.

Verseo Campaign Manager a efekty.

Najbardziej spektakularne wyniki wdrożenia VCM zaobserwowaliśmy przy większych kampaniach. Im większa skala kampanii, tym lepsze efekty można osiągnąć wykorzystując VCM (jeśli chcesz wiedzieć dlaczego przeczytaj wpisy http://blog.verseo.pl/musisz-wiedziec-o-vcm-verseo-campaign-manager/ i http://blog.verseo.pl/machine-learning-optymalizacji-kampanii-online-przyszlosc-ktora-nadeszla/). Korzystanie z VCM wymaga także szczególnie uporządkowanej struktury kampanii, która nie jest niezbędna gdy ręcznie prowadzimy kampanię. Wdrażając swoja własną technologię VCM na wszystkich swoich kampaniach musieliśmy przebudować lub dostosować prawie 80% naszych kampanii. Po wynikach widać jednak, że te prace porządkowe się opłaciły.

Po jakim czasie dostrzec można rezultaty pracy VCM? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Efekty mogą być widoczne z dnia na dzień lub dopiero po 1-2 miesiącach. Wszystko zależy od rodzaju kampanii i ilości danych. VCM to nie jest rozwiązanie dla krótkodystansowców i niecierpliwych. Dlatego nie zgodzimy się na podłączanie kampanii do VCM tylko na kilka dni czy na 1 miesiąc. Takie działanie nie ma po prostu sensu i nie przynosi spodziewanych korzyści.

Każdorazowo przed podłączeniem konta przeprowadzamy audyt (jest darmowy) i oceniamy możliwość podłączenia kampanii do VCM. Podłączenie technologii VCM do źle przygotowanej kampanii może przynieść odwrotne efekty od pożądanych. Nie ma w tym nic zaskakującego, dzieje się tak w przypadku każdej tego typu technologii, także DoubleClick.

Jeśli klient zdecyduje się na rozbudowę kampanii i prowadzenie jej we własnym zakresie, to wysokość prowizji za obsługę będzie niższa – zredukowana do opłaty za technologię VCM i zapewnienie wsparcia technicznego.Podobnie jest w przypadku DoubleClick.

3 typy kont AdWords

Z naszych doświadczeń wynika, że konta można podzielić na 3 najczęściej spotykane kategorie:

1. Konto generalnie źle prowadzone

Czyli ze źle zaprojektowanymi kampaniami, złymi ustawieniami itp. Jest to po prostu konto kwalifikujące się do budowy od podstaw. Pocieszające jest to, że konto źle prowadzone dość rzadko zdarza się w firmach mających swoich ludzi od SEM. W tym przypadku przypadku mówimy, co należy poprawić i jak zbudować kampanię od początku lub przejmujemy kampanie pod całkowite zarządzanie. Przy małych budżetach od 600 do 10000 PLN, w przypadku których prowizje za obsługę wahają się w przedziale od 200 do 3000 PLN, technologia VCM jest wliczona w koszty obsługi, dlatego lepiej zlecić to zadanie agencji.

Przy większych budżetach rozpoczynamy wspólne prace nad poprawą kampanii. Z biznesowego punktu widzenia logiczne jest, że nikt nie tworzy własnego działu SEM dla budżetu rzędu 10 000, dlatego raczej konta w tej kategorii częściej przechodzą pod całkowitą opiekę agencji. Może się okazać, że sama przebudowa kampanii znacznie obniży koszty kampanii lub zwiększy jej efektywność, jeszcze bez wykorzystania technologii VCM.
Robiliśmy wiele wdrożeń tego typu, gdzie np. utrzymaliśmy poprzednie efekty kampanii Google AdWords redukując jej budżety miesięczne z 60 000 do 40 000 PLN.

2. Konta dobrze prowadzone

Kampanie wymagają małego dostosowania i zmian w ustawieniach, nasza agencja po wspólnej dyskusji i omówieniu celów kampanii oraz specyfiki biznesu klienta przygotowuje listę poprawek i sugestii, które klient może wdrożyć na swoim koncie. Wyjaśniamy odpowiednio co jest niezbędne do wprowadzenia i dlaczego, a które zmiany mogą być opcjonalne lub wdrożone później. Po naniesieniu zmian możemy ruszać.

3. Konta perfekcyjne prowadzone

W tym przypadku sprawa nie jest taka prosta, ponieważ jeśli prowadzimy swoje kampanie długo i mamy odpowiednio ustawione stawki (różne pory dnia, odbiorcy, urządzenia, pozycje itp.) oraz kampania przynosi nam oczekiwany rezultaty, musimy wziąć pod uwagę fakt, że pierwszy etap podłączenia pod technologię VCM może (ale nie musi) chwilowo pogorszyć efekty. Dlaczego tak się dzieje? Każda technologia wykorzystująca zaawansowane algorytmy do optymalizacji kampanii musi na nowo zebrać dane, dane muszą przejść przez platformę już po połączeniu (platforma optymalizacje kampanie oczywiście także w oparciu o dane historyczne, ale musi wziąć pod uwagę dane “świeże”). Dlatego w pierwszej chwili VCM może testować inne ustawienia, pozycje itp. Jeśli jednak wiemy, że np. dla danej kampanii czy słowa kluczowego pozycja 2 jeszcze szczególnie ważna, a nasze doświadczenia pokazują, że wtedy mamy idealną relację kosztów pozyskania do przychodu, to możemy ręcznie zainterweniować i nakazać systemowi pilnowania tej pozycji. Jednak co jeśli nasza założenia były błędne i system w długim okresie znalazłby lepszą optymalną pozycję niż my sami do tej pory? Każda decyzja musi być przemyślana, my kontrolujemy platformę VCM, ale ona podejmuje decyzje o twarde dane biorąc pod uwagę różne modele statystyczne. W długim okresie jednak bez względu na możliwe okresowe wahania odnotowujemy znaczący wzrost efektów i przysłowiowe “odbicie”.

A na koniec…

Gdy już mamy wszystko ustalone, to przygotowujemy strategię i cele kampanii, podpinamy konto i rozpoczynamy optymalizację. Możliwe jest także podłączenie konta Google AdWords do VCM bez optymalizacji, tylko po to żeby platforma gromadziła dane i uruchomić strategie optymalizacji w późniejszym okresie.

Klient sam nanosi zmiany w kampanii, dodaje nowe słowa kluczowe, wykluczenia, reklamy itp. . Agencja Verseo natomiast na bieżąco podpowiada co można jeszcze w kampanii poprawić, ulepszyć i monitoruje efektywność kampanii.

Jest to bardzo ciekawy biznesowy układ, który przynosi korzyści dwóm stronom. Agencja może z jednej strony zarabiać na swojej wiedzy i technologii, Klient z drugiej strony ma łatwy dostęp do aktualnej wiedzy i nie jest zamknięty tylko do swojej jednej kampanii (agencja prowadzi wiele różnorodnych kampanii, więc łatwiej jest jej sprawdzić co działa, a co nie, dlatego dzięki agencji zyskuje szersze spojrzenie na całość działań).

Klient w ostatecznym rozrachunku oszczędza bardzo dużo czasu i może go poświęcić na inne działania lub skupić się na rozwijaniu strategii w Google AdWords i innych kanałach.

Dlaczego warto?

  • Kampanie są optymalizowane 24h przez 365 dni w roku,
  • wszystkie budżety są kontrolowane co do 1 PLN (dodatkowe funkcjonalności),
  • można dowolnie zwiększać rozmiar kampanii, bez potrzeby angażowania dodatkowych zespołów,
  • alerty, regularne raporty (tygodniowe/miesięczne),
  • optymalizacja pod wybrany cel – w długim okresie znacząca poprawa efektów (case study),
  • optymalizacja oparta o realne dane i zaawansowane modele statystyczne
  • różne cele kampanii w obrębie 1 konta AdWords,
  • i wiele więcej trików, które z chęcią przedstawiamy po skontaktowaniu się z nami.

Chcesz porozmawiać?
Skontaktuj się z nami przez Verseo.pl lub verseocampaignmanager.pl.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies