Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Performance marketing – przykłady i zalety

Performance marketing – przykłady i zalety - zdjęcie nr 1

Performance marketing – przykłady i zalety - zdjęcie nr 2

Performance marketing – czyli kliknięcie to nie wszystko

Performance marketing ma jasno określony cel – generowanie jak największej sprzedaży. W związku z tym mierzenie efektów jego działania powinno być bardzo proste, a wskaźniki wydają się oczywiste. Jednakże ankieta przeprowadzona wśród dyrektorów dużych firm udowodniła, że ostateczny wynik często jest mylony ze wzrostem świadomości marki. Tymczasem nie to ma znaczenie. Performance marketing to bowiem działania, które prowadzą do podniesienia słupków sprzedaży. Jak to jednak osiągnąć i z jakich narzędzi korzystać? Z tych najprostszych i najbardziej skutecznych.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Definicja marketingu efektywnościowego obejmuje działania, które mają na celu wygenerowanie leadów i klientów, a także skłonienie odbiorców do wykonania akcji wskazanej przez odbiorcę. Może być to zostawienie numeru telefonu, pobranie raportu lub inne działania, które w ostatecznym rozrachunku mają doprowadzić do wzrostu sprzedaży. Jednakże performance marketing to również mierzenie kosztów, a dokładniej – wskazanie ile kosztuje pozyskanie jednego klienta w ramach podjętych działań marketingowych. Tym samym korzystnie z odpowiednich narzędzi performance marketingu jest szczególnie istotne, ponieważ wtedy można dokonać kompleksowych analiz, które są częścią tej formy marketingu. Wbrew pozorom narzędzia te nie muszą być skomplikowane, o ile posiadają funkcje niezbędne do podejmowania działań nastawionych na określony cel oraz umożliwiają mierzenie ostatecznych efektów.

Google – zaskakujące narzędzie performance marketingu

Google jest wyszukiwarkowym gigantem, a tym samym oferuje najszerszy zasięg ze wszystkich narzędzi performance marketingu. Równocześnie jednak, aby osiągać wyniki, należy dobrze poznać opcje i narzędzia, jakie oferuje on reklamodawcom. Jedynie w tej sytuacji będzie można w pełni wykorzystać potencjał wyszukiwarki, z której korzysta zdecydowana większość użytkowników internetu.

Reklama Google Ads

Google Ads to m.in. tekstowe reklamy, które pojawiają się nad listą uzyskanych organicznych wyników wyszukiwania. Niewątpliwą zaletą tego narzędzia jest przede wszystkim prostota stosowania, łatwość przekazu oraz niepodważalna skuteczność. Warunkiem jest oczywiście odpowiednie zoptymalizowanie kampanii pod kątem wyszukiwanych fraz. Jedynie dzięki temu reklama przyniesie pożądany efekt.

Google Display Network (GDN)

GDN jest reklamą kontekstową, jaka pojawia się nie tyle w wyszukiwarce, co na stronach partnerskich witryn. Do nich z kolei należą zarówno największe portale w sieci, jak i setki tysięcy mniejszych tematycznych witryn. Wszystko to sprawia, że GDN dociera do aż 95% internautów w danym kraju. Niewątpliwą zaletą tego narzędzia oprócz ogromnego zasięgu działania i dopasowania treści do aktywności użytkownika w internecie, jest możliwość powiązania wyników z historią wyszukiwania w Google, co prowadzi do większej personalizacji otrzymywanej treści.

Google Shopping

Google Shopping to wynik rozwoju Google Ads, który umożliwia pokazywanie konkretnych produktów jako odpowiedź na określone zapytanie. Produkty te są prezentowane wraz z ceną i zdjęciem. Występują również jako odnośniki bezpośrednio do karty sprzedażowej i są piekielnie skuteczna dla branży e-commerce.

Facebook – potęga mediów społecznościowych a performance marketing

Kolejnym, przez niektórych nadal nieodkrytym narzędziem performance marketingu, jest Facebook, czyli największy portal społecznościowy na całym świecie. Reklamodawcy oraz marketingowcy odpowiedzialni bezpośrednio za performance marketing wiedzą, że Facebook umożliwia korzystanie z co najmniej kilku przydatnych narzędzi marketingowych, jak np. remarketing, który sprawdzi się szczególnie dobrze np. w branży beauty.

Sieci afiliacyjne – sieć tematycznie powiązanych treści

Jest to w rzeczywistości forma współpracy, która należy do narzędzi performance marketingu. W czystej postaci, sieci afiliacyjne polegają na tym, że zrzeszone w jej ramach portale i blogi umieszczają na swoich witrynach miejsce dedykowane wyświetlaniu bannerów tematycznie powiązanych z treścią.Bannery te dostarcza reklamodawca, a właściciel sieci afiliacyjnej zbiera dane, czyli np. przejście na stronę docelową, dokonanie zakupu itd. Jednakże ta forma współpracy to również linki referencyjne np. na blogach, na których recenzowane są produkty.

Programmatic display – odpowiedź w czasie rzeczywistym na analizy marketingowe

Najogólniej rzecz ujmując, jest to zautomatyzowana reklama. W czasie rzeczywistym system mierzy wartość i wpływ danej reklamy na użytkowników, a następnie na podstawie uzyskanych wyników i analiz dokonuje zautomatyzowanego zakupu mediów reklamowych. Programatic diplay ma tą przewagę, że reaguje w czasie rzeczywistym na uzyskane wyniki, a także posiada mechanizmy identyfikujące potencjalnie najlepszych klientów i korzysta z nich, by dotrzeć do innych konsumentów o tym samym profilu. Wykorzystuje przy tym najbardziej odpowiednie narzędzia i treści.

Performance marketing – prosto do celu

Performance marketing to jedna z najbardziej „konkretnych” gałęzi marketingu. Jasno określony cel to zarazem zdecydowane działania zmierzające do wzrostu sprzedaży. Jest to możliwe, o ile skorzysta się z narzędzi o największej skuteczności, najszerszym zasięgu i programów umożliwiających mierzenie oraz reagowanie na analizy podjętych strategii. W końcu nie wystarczy tylko „kliknąć” – trzeba coś kupić, by działania w ramach performance marketingu nazwać skutecznymi.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany