Ochrona marki hotelu w Google

Zadbaj o ochronę marki swojego hotelu w sieci!

Hotelarze bardzo często inwestują wiele czasu, pracy i ogromne środki finansowe w budowę pozytywnego wizerunku w Internecie. Rozpoznawalność hotelu to bezcenna wartość, a często jest ona zaburzana przez reklamy Google AdWords. Portale, wyświetlają się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy konkretnego hotelu. Co ważne reklama ta jest w pełni legalna. Ochrona marki hotelu w Google – dlaczego to tak ważne? 

Jak radzić sobie z ochroną marki hotelu?

Największe platformy rezerwacyjne np. Booking.com dążąc do maksymalizacji zysków reklamują się nie tylko na ogólne słowa np. „hotel warszawa” , „hotel kraków”, ale także na marki poszczególnych hoteli, w efekcie gość podczas procesu decyzyjnego chcąc zarezerwować nocleg w wybranym hotelu, na ostatniej prostej jest jeszcze namawiany do złożenia rezerwacji przez portal. Prowizja stron pośredniczących w rezerwacjach hotelowych często wynosi około 15% wartości pobytu.

Odpowiedzią na tego typu działania są kampanie reklamowe typu ochrona marki, które mają za zadanie wyświetlać się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania Google i w innych wyszukiwarkach na słowa związane z nazwą hotelu np. „nazwa hotelu” , „nazwa hotelu + miejscowość” i kierować potencjalnych gości na oficjalną stronę internetową hotelu i zachęcać ich do bezpośredniej rezerwacji.

Ochrona marki hotelu w Google
Zaznaczona reklama ochrony marki hotelu, poniżej reklama pośrednika Booking.com

 

Jakie są korzyści ze stosowania reklamy na ochronę marki hotelu?

  • Ograniczenie liczby rezerwacji dokonywanych przez portale pośredniczące,
  • Zwiększenie bezpośredniej sprzedaży,
  • Indywidualny przekaz marketingowy np. informacja o promocjach.

Koszty takich kampanii zależą przede wszystkim od siły marki i rozpoznawalności hotelu. Im więcej osób będzie wpisywało słowa z nazwą hotelu, tym większy budżet potrzebujemy na zabezpieczenie naszej reklamy w Google.

Jest jednak jedno wyście z sytuacji, a mianowicie blokowanie reklam konkurencji na nazwę naszego hotelu. Google udostępnia narzędzie do blokowania takich reklam, ale jest ono przeznaczone tylko dla firm, które nazwę hotelu zarejestrowały w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej jako znak towarowy.

Aby rozpocząć kampanię reklamową chroniącą markę obiektu wystarczy skontaktować się bezpośrednio ze mną.
Dariusz Cichocki
dariuszcichocki.pl

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies