O czym warto wiedzieć przed rozpoczęciem pracy z firmą zewnętrzną w zakresie Google AdWords?

author

Nowi klienci bardzo często pytają nas czym się kierować przy wyborze firmy do obsługi Google Adwords. Aby odpowiedzieć na to pytanie przygotowałem listę najważniejszych czynników, które powinny zostać wzięte pod uwagę podczas wybierania tego typu firmy/ weryfikacji jakości współpracy z firmą.

Stworzona przeze mnie lista zawiera czynniki istotne z punktu widzenia przedsiębiorcy. Przy jej pomocy chciałbym Wam przedstawić kryteria, na które osobiście kładłbym nacisk przy wyborze firmy do obsługi Kampanii AdWords.

  1. Należy sprawdzić, czy agencja ma status Google Partnera (żeby go uzyskać agencja musi spełniać odpowiednie kryteria Google)google partner verseo
    Można to sprawdzić w tym miejscu: https://www.google.com/partners/
  2. Należy sprawdzić, czy osoba która ma nas obsługiwać, posiada Certyfikat Specjalisty Google AdWords (można poprosić o przesłanie). Aktualne certyfikaty wyglądają tak, jak te umieszczone poniżej:zewnetrznaadwords3zewnetrznaadwords2
  3. Agencja powinna mieć w swoim zespole conajmniej dwóch specjalistów. Jeśli powierzamy prowadzenie kampanii firmie zewnętrznej, to powinniśmy mieć pewność, że w czasie nieobecności osoby obsługującej naszą firmę, będziemy mieli zapewnioną opiekę osoby zastępującej. Istotne jest, aby standard obsługi podczas zastępstwa był na porównywalnym poziomie.
  4. Należy dowiedzieć się, czy będziemy mieć własny dostęp do konta Google AdWords (każda agencja powinna taki dostęp przygotować). Umożliwi to nam kontrolę oraz łatwy dostęp do danych (często się zdarza, że agencje nie chcą pokazywać pełnych danych). Regulamin Google AdWords mówi – Klient ma prawo dostępu do Konta Google AdWords.
  5. Należy dowiedzieć się, czy zostanie skonfigurowane  konto Google Analytics pod naszą branżę oraz czy zostanie podłączone do niego konto Google AdWords. Jedynie wtedy mamy możliwość dokładnej analizy efektów kampanii oraz danych z konta AdWords. Należy pamiętać, że odpowiednie połączenie kont jest niezbędne do prawidłowego zbierania danych. Jako klientowi przysługuje nam dostęp do panelu Google Analytics.
  6. Powinniśmy stworzyć indywidualny plan działania dla naszej firmy, zawierający odpowiedzi na poniższe pytania:
    • na czym naszej firmie zależy najbardziej?
    • co, gdzie, komu i jak sprzedajemy?
    • w czym i w jaki sposób ma nam pomagać kampania Google AdWords?
    • jakiej czynności/akcji oczekujemy od klientów odwiedzających naszą witrynę/witryny?
    • jaki ma być główny cel kampanii? (telefony, sprzedaż, wysłanie danych do kontaktu, tworzenie wizerunku marki/produktu?)
    • w jaki sposób ma być mierzona skuteczność kampanii/strony internetowej? Jakie dane będziemy brać pod uwagę przy analizie skuteczności kampanii?
    • jaki budżet chcemy przeznaczać miesięcznie na kampanię? (jednorazowe kampanie nigdy  nie wskażą nam dokładnie czy Google AdWords jest efektywne w naszym przypadku. Warto założyć conajmniej 3-miesięczny okres współpracy)
    • ile kontaktów/sprzedaży musimy mieć w miesiącu, aby kampania nie przynosiła straty?(jedynie w przypadku, kiedy kampania nie jest nastawiona na budowę wizerunku)
    • na jakich produktach/usługach zależy firmie najbardziej, a które produkty/usługi są mniej istotne?
    • czy w naszej branży występuje duża sezonowość i jaki to może mieć wpływ na kampanię?

    Odpowiedzi na te pytania pomogą nam w przygotowaniu planu na kolejny rok oraz porównania skuteczności działań w poszczególnych okresach

  7. Należy dowiedzieć się, czy będziemy otrzymywać okresowe raporty, np. koszty rozbite na poszczególne słowa kluczowe, raport kosztu pozyskania 1 klienta, itd.
  8. Należy dowiedzieć się, czy zostanie wdrożone śledzenie konwersji (w skrócie: czy będzie mierzona ilość zapytań po danym słowie kluczowym, reklamie lub kampanii, np. wysłano 5 zapytań przez formularz kontaktowym po słowie kluczowym „wynajem aut”).
  9. Warto uzyskać informację, czy dane będą dodatkowo analizowane w Google Analytics (pod kątem efektywności kampanii w odniesieniu do zachowania użytkowników na stronie internetowej). Jeśli tak, to jaka analityka zawiera się w ramach standardowej obsługi, a za co agencja będzie pobierała dodatkowe opłaty?
  10. Istotne jest również to, czy agencja jest w stanie wykonać optymalizację strony docelowej pod kątem wytycznych Google (dobrze zoptymalizowana strona ma wpływ na wynik jakości, co ma bezpośredni wpływ na niższe stawki).
  11. Należy uzyskać informację, czy w ramach obsługi (jeśli zajdzie taka potrzeba) agencja wdroży nam dodatkowo re-marketing, sieć reklamową, Google Merchant Center, kampanie video, Google Sponsored Promotions i inne najnowsze usługi Google AdWords. Czy zawiera się to w cenie czy jest to dodatkowo płatne (lub inaczej – czy w ramach prowizji za obsługę agencja stosuje wszystkie usługi/techniki Google AdWords, jeśli budżet na to pozwala)?
  12. Należy omówić ceny wykonania grafik do re-marketingu lub sieci reklamowej (zestaw 13 grafik statycznych lub animowanych)
  13. Warto uzyskać informację, czy mamy stałą osobę do kontaktu. Jaka forma kontaktu jest preferowana? Mail, telefon, skype, osobiście?
  14. Należy dowiedzieć się jakie systemy rozliczeń stosuje agencja. Czy jest to:
    1. % od budżetu
    2. stała opłata ustalana indywidualnie
    3. stała opłata + premia za efektywność
    4. % od budżetu + premia za efektywność
    5. Stawka godzinowa
    6. Modele mieszane
    7. Gwarantowana ilość wejść, pakiety kliknięć (agencję stosującą ten model rozliczeń omijałbym z daleka)

    Model rozliczeń powinien jednoznacznie definiować podział budżetu reklamowego między Google a agencję.

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies