Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Brak komentarzy

Nigdy więcej błędów w kampaniach Google Ads – czyli odpowiedzi na pytania uczestników webinaru Callpage

Nigdy więcej błędów w kampaniach Google Ads – czyli odpowiedzi na pytania uczestników webinaru Callpage - zdjęcie nr 1

Nigdy więcej błędów w kampaniach Google Ads – czyli odpowiedzi na pytania uczestników webinaru Callpage - zdjęcie nr 2

Nigdy więcej błędów w kampaniach Google Ads – czyli odpowiedzi na pytania uczestników webinaru Callpage - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Nigdy więcej błędów w kampaniach Google Ads – czyli odpowiedzi na pytania uczestników webinaru Callpage

Zamknij

Masz pytania odnośnie Google Ads? Zerknij – może właśnie udzieliliśmy odpowiedzi!

30 października Daniel Chruściński – czyli jeden z naszych największych praktyków Google Ads – poprowadził cykliczny webinar firmy Callpage, która co tydzień opowiada o innych zagadnieniach marketingu – tak internetowego, jak i klasycznego. Dzięki tym spotkaniom, niezależnie od miejsca, w którym aktualnie jesteście, możecie dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy i przekuć te informacje na swoje powodzenie w biznesie. Po godzinnym spotkaniu padło sporo pytań do Daniela i niestety nie mogliśmy wówczas odpowiedzieć na wszystkie, dlatego zebraliśmy wszystkie i razem z odpowiedziami publikujemy w niniejszym poście. Zapraszamy do przeczytania – można się z tego dowiedzieć wielu konkretów!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jaki jest najlepszy sposób ustawienia konwersji dla zapytań telefonicznych? 

Ustawienie śledzenia konwersji telefonicznych zależy od branży w jakiej działa dana firma. Najprostszym sposobem jest ustawienie Połączenia z reklam. Aby liczenie konwersji w Google Ads było możliwe, należy ustawić rozszerzenie reklam – rozszerzenia połączeń i włączyć raport połączeń telefonicznych. Następnie połączenia te, są wykorzystywane podczas ustawiania konwersji – przy wyborze działań powodujących konwersje należy wybrać Połączenia telefoniczne.

„Uczenie się kampanii”: Czy warto często zmieniać kampanie czy lepiej rozwijać ciągle tę samą?

Jeżeli kampania Google Ads dotyczy tego samego obszaru, zawsze warto pracować na tej samej kampanii, ponieważ umożliwia to porównywanie danych z wcześniejszych okresów. Dzięki temu można na bieżąco oceniać skutki wprowadzanych zmian. Dane historyczne są również istotne ze względu na możliwość podpięcia takiej kampanii pod platformę optymalizacyjną wykorzystującą uczenie maszynowe.

Prowadzimy na jednym koncie 2 kampanie – jedną nastawioną na generowanie leadów, jedną nastawioną na sprzedaż. Czy w Google Ads powinniśmy uwzględniać dane o obu rodzajach konwersji? Jak optymalizować kampanię ze względu na różne rodzaje konwersji? 

Czy można ustawić konwersję, by się w adsach wyświetlała inna do każdej kampanii? tzn. Gdy jest kampania nastawiana na kontakt, to konwersją jest kontakt, a gdy jest nastawiona na sprzedaż, to konwersją jest zakup. Mnie się jakby we wszystkich kampaniach one zliczają. 

Działania powodujące konwersje ustalamy na poziomie konta. Na chwilę obecną nie istnieje możliwość rozdzielenia kategorii konwersji na poszczególne kampanie. Jednakże analizując kampanie warto stosować segment ‘Działania powodujące konwersje’ dzięki czemu dowiemy się jakie konkretnie konwersje przyniosła dana kampania.

Czy przełączać kampanie produktowe (PLA) na nowy typ kampanii z prezentacją produktów? Bo Google zaleca wyłączenie standardowych kampanii, gdy włączamy Inteligentną kampanią produktową.

Jeśli w inteligentnej kampanii produktowej planujemy reklamować te same produkty, co w kampanii prowadzonej ręcznie – zaleca się wyłączenie starych kampanii. Trzeba również pamiętać o tym, że inteligentna kampania nie będzie działać, jeśli nie osiągnęliśmy w dotychczasowej kampanii produktowej minimum 20 konwersji w ostatnich 30 dniach.

Jaki może być powód utraty udziału w wyświetleń sieci wyszukiwania, w przypadku, gdy nie zmienialiśmy nic w kampanii? Czy ostatnio Google wprowadziło nowe algorytmy? 

Google stale wprowadza aktualizacje swoich algorytmów. Kampania, aby utrzymywała, bądź poprawiała swoje wyniki musi być stale monitorowana i ulepszana Powodem utraty udziału w wyświetleniach może być pogarszający się ranking reklamy, na który wpływ ma jakość reklamy i stawka konkurencji. Jeśli konkurencja ulepsza swoje reklamy, bądź zwiększa stawki Wasz udział w wyświetleniach może spadać.

Jak podejść to kampanii produktowych inteligentnych oraz innych inteligentnych strategii proponowanych przez Google Ads? 

Inteligentne kampanie produktowe będą dobrym rozwiązaniem, jeśli osiągamy stabilną liczbę konwersji. Absolutnym minimum jest 20 konwersji w ostatnich 45 dniach, ale im więcej konwersji, tym algorytm będzie działał lepiej. Niestety największym minusem wszystkich inteligentnych strategii ustalania stawek(poza ulepszonym CPC) jest brak możliwości jakiegokolwiek ręcznego korygowania stawek, przez co całkowicie tracimy kontrolę nad tym co się dzieje. Google’owskie algorytmy potrafią również wprowadzać bardzo drastyczne zmiany w stawkach co nie zawsze działa na korzyść kampanii. W tym względzie przewagę mają zewnętrzne platformy optymalizacyjne, które pozwalają nam na pełną kontrolę stawek na pojedynczym produkcie lub słowie kluczowym i szybką reakcję, jeśli ‘coś pójdzie nie tak’.

Daniel, czy istnieje możliwość wyświetlenia w panelu Google Ads wszystkich fraz na jakie nasze reklamy zostały wyświetlone, a nie tylko te, na które została kliknięta?

Tak. W zakładce ‘Słowa kluczowe’ w kategorii ‘Wyszukiwane hasła’ znajdują się wszystkie frazy, na które wyświetliła się reklama w interesującym nas zakresie dat.

Wracając do poprzedniego pytania [Tutaj chodzi chyba o odpowiedź Daniela dot. „uczenia się kampanii” i tego, jak często zmieniać kampanie]. Co jest wskaźnikiem, że już ilość danych do oceny jest wystarczająca? Jak udowodnić, że w danej kampanii potrzeba więcej niż 1 miesiąca do oceny skuteczności?

Przede wszystkim dane powinny być stabilne – nie powinno być przestojów kampanii. Okres około 1 miesiąca pozwala ustabilizować się kampanii, przez co należy rozumieć brak dużych wahań w wydatkach. Inną ważną sprawą jest dobranie właściwych stawek w kampanii i wybranie najskuteczniejszych reklam i słów kluczowych. W przeciwnym przypadku może być problem z osiąganiem satysfakcjonujących rezultatów, ponieważ albo optymalizacja potrwa dłużej, albo będą się wyświetlać mniej efektywne reklamy. Trzecia rzecz to ilość tych danych – im więcej danych mamy (kliknięć, konwersji) tym bardziej precyzyjnie można określić skuteczność poszczególnych elementów kampanii.

Ostatnio zauważyłem, że w google pojawiają się reklamy konkurencyjnej dla mnie firmy na słowo kluczowe w postaci pełnej nazwy mojej domeny, na której znajduje się sklep internetowy. Czy mogę w jakikolwiek sposób zablokować takie nieuczciwe działania konkurencji?

Google zezwala na stosowanie nazwy konkurencji w słowach kluczowych kampanii, nie można natomiast stosować zastrzeżonych znaków towarowych w tekstach reklam. Jeśli ktoś wykorzystuje nasz zastrzeżony znak towarowy w nagłówkach lub opisie reklamy tekstowej, wówczas możemy taką praktykę zgłosić do supportu Google.

Kampania na hasła konkurencji – polecasz? Jak ją dobrze przygotować? Na co zwrócić uwagę? 

Powodzenie kampanii na hasła konkurencji zależy od etapu rozwoju firmy. Kampania na hasła konkurencji może pomóc wyświetlać się reklamom firmy na początkowym etapie rozwoju. Należy pamiętać, że jeżeli konkurencja również się reklamuje poprzez Google Ads to zawsze będzie się wyświetlał wyżej w wynikach wyszukiwania ze względu na lepszy wynik jakości. Czasami lepiej te środki zainwestować we własną kampanię brandową.

Jak dodać tę tabelkę z ilością procentową wyświetleń? 

Udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania można sprawdzić na poziomie grupy reklam jak i słów kluczowych. W tym celu należy w prawym rogu wybrać ikonę Kolumny i w zakładce Konkurencja wybrać Udział w wyśw. w sieci wyszukiwania.

Kampania optymalizowana regularnie 98% udziału w wyświetleniach, regularny spadek konwersji, co 2 tygodnie dodawane wykluczenia… spadki dalej… używam eCPC… co jeszcze mogę zrobić, aby poprawić konwersję?

W takiej sytuacji warto przeanalizować słowa kluczowe czy aby na pewno są skuteczne dla naszej branży. Dużo zależy też od tego czym w tym wypadku jest konwersja. Każdy taki przypadek należy analizować osobno, nie ma jednej uniwersalnej reguły, która pozwoli na zwiększenie liczby konwersji.

Jaki typ konwersji przy promowaniu filmu na Youtube? Nie prowadzimy e-commerce, więc działanie stricte wizerunkowe, dotarcie do obecnych i potencjalnych klientów firmy? Przejścia na stronę www? 

Przede wszystkim jeśli chcemy w kampanii wideo na YouTube nastawić się na konwersje, a nie na zasięg, warto skorzystać z nowego formatu reklamowego TrueView for Action. Przy standardowej reklamie wideo pojawi się przycisk Call-to-Action przygotowany przez z nas z poziomu panelu Google Ads. Konwersją może być w tym wypadku tak samo, jak i w przypadku reklam w Sieci Wyszukiwania, np. wysłanie formularza lub przejście na konkretną podstronę.

Jak mierzyć konwersję na osobach, które kopiują adres mailowy ze strony? Nawet nie chodzi o kliknięcie podlinkowanego „a href mailto” ale czy da się policzyć ilość kopiowania adresu mailowego?

Implementacja takiego rozwiązania jest możliwa za pomocą Google Tag Manager i niestandardowych skryptów JavaScript. Konieczne byłoby stworzenie skryptu JavaScript, który obserwowałby wszystkie zdarzenia związane z kopiowaniem elementów występujących na stronie. Następnie musielibyśmy ustawić regułę, aby skrypt wywoływał zdarzenie Analytics tylko w przypadku kopiowania konkretnej treści (np. adresu e-mail).

Czy google w jakiś sposób faworyzuje strony posiadające aktywny certyfikat SSL, oraz czy w jakiś sposób dyskredytuje takie strony które nie posiadają aktywnego certyfikatu SSL.

Google coraz większą wagę przykłada do certyfikatów SSL na stronach internetowych. We wszystkich najnowszych wersjach Chrome’a strony bez niego są oznaczone jako ‘Niebezpieczne’. Z pewnością brak certyfikatu SSL w sklepie internetowym uniemożliwia uruchomienie kampanii produktowej. Konto merchant powiązane z witryną, na której nie ma aktywnego certyfikatu może zostać zawieszone. Brak certyfikatu może wpływać również negatywnie na ocenę strony docelowej przy mierzeniu wyniku jakości w reklamach tekstowych.

Czy warto śledzić konwersje połączeń telefonicznych używając numeru Google? Czy lepiej nie śledzić i wyświetlać w reklamach nasz numer telefonu? 

Google nie zezwala na używanie numeru telefonu w reklamach tekstowych. Zdecydowanie zaleca się stosowanie rozszerzenia połączeń oraz śledzenie konwersji z połączeń, żeby badać ich skuteczność. Aktualnie w większości wypadków przekierowanie na numer Google’a nie występuje. Od czasu do czasu Google testuje swoje rozwiązania i w jednym na 20 przypadków przekierowanie może nastąpić, ale jest to rzadkość.

Co jaki czas firma prowadząca kampanię Adword powinna analizować tą kampanię? mnie zaoferowano że co miesiąc wystarczy. 

Wydatki oraz wyniki kampanii powinny być kontrolowane codziennie, natomiast częstotliwość wprowadzania zmian zależy od rozmiaru i celów kampanii oraz jej bieżących efektów. Gdy kampania nie wyświetla się, wydaje za dużo lub zdecydowanie za mało – powinniśmy reagować od razu. Zbyt duża ilość zmian nie zawsze jest dobra, gdyż często potrzeba czasu, żeby ocenić czy dana modyfikacja przyniosła dobre skutki.

Chcesz wiedzieć więcej? A może masz w zamyśle działania w Google Ads, ale nie wiesz co, jak i z kim? Chętnie pomożemy – napisz, a za darmo wycenimy działania dla Ciebie! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany