Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

4 komentarze

MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń!

MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń! - zdjęcie nr 1

MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń! - zdjęcie nr 2

MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń! - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń!

Zamknij

MOBILE FIRST INDEXING – przed mobile nie ma ucieczki!

Świat stał się mobilny, a Mobilegeddon to już nie tylko “jeden z” czynników rankingowych algorytmu wyszukiwarki Google… Od 4 listopada 2016 “Mobile First” przestało być jedynie hasłem do znudzenia powtarzanym właścicielom niemobilnych stron, a faktem który z pewnością zmrozi krew w żyłach niejednego Webmastera.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W piątek, 4 listopada na blogu Official Google Webmaster Central Blog pojawił się wpis, którym Google ogłasza początek testów, mających zmienić nasze dotychczasowe spojrzenie na algorytm wyszukiwania. Idąc z duchem czasu i trendami wyznaczanymi użytkowników Internetu na całym świecie, sposób rankingowania stron ma odwrócić priorytety i w pierwszej kolejności skupiać się na wersjach mobilnych witryn, znajdujących się w indeksie wyszukiwarki.

Do dnia dzisiejszego, roboty z logo Google, które odwiedzały nasze strony, oceniały przede wszystkim zawartość naszej desktopowej wersji witryny – title, nagłówki i teksty na niej się znajdujące. Ich wersje mobilne, a w zasadzie sama ich obecność, były jedynie dodatkowym plusem w całym szeregu ocen, jakie boty wystawiały każdej stronie. Rozpoczęcie testów pod hasłem Mobile First ma odwrócić te proporcje i w pierwszej kolejności brać pod uwagę wersje stron przewidzianych na urządzenia mobilne i z nich czerpać informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Co to oznacza dla właścicieli stron?

Przede wszystkim konieczność zadbania o mobile user experience. Posiadanie mobilnej wersji strony to w dzisiejszych czasach już nie tylko miły dodatek, a niezbędny element – nasze “być lub nie być” w wyszukiwarce. Ważnym również jest, aby odpowiednio zadbać o jej zawartość – okrojona treść z wersji desktopowej może okazać się niewystarczająca aby utrzymać się w top10. W notce na blogu, Google zwraca również uwagę na konieczność przygotowania danych strukturalnych, które ułatwiają robotom rozróżnianie typów informacji znajdujących się na stronie. Więcej o structured data można poczytać TU. Warto również zwrócić uwagę na prawidłowe przygotowanie pliku robots.txt oraz dodanie mobilnej wersji strony do Google Webmaster Tools, które właścicielom stron pozwoli na szybkie wyłapywanie ewentualnych błędów i przeszkód na drodze na szczyty SERPów.

Czas na testy!

Nie jesteście pewni, jak Wasze strony mobilne oceniane są przez Google? Czas na testy! Google udostępnia aż dwa narzędzia, dzięki którym dowiecie się jak wasza witryna wyświetla się na różnych urządzeniach:

  • Mobile Friendly Test – jego wynik jest również odpowiedzią na pytanie jak Google postrzega daną witrynę. Badanie przeprowadzane jest przez Google Bota, dlatego przed testowaniem strony warto sprawdzić czy przypadkiem nie blokujemy mu dostępu poprzez nieprawidłowe meta robots lub plik robots.txt;
  • TestMySite – powie wam, jak strona postrzegana jest przez użytkownika i wskaże błędy, które mogą wpływać na jej zły odbiór.

Testowanie tego modelu indeksowania będzie trwało przez kolejne miesiące, zanim na stałe zawita do wyszukiwarki. Właściciele i twórcy stron mają więc czas na odpowiednie przygotowanie się na zmiany i zabezpieczenie swoich pozycji przed gwałtownymi spadkami. Ignorancja i niechlujstwo wobec Mobilegeddonu z pewnością nie zostaną tak łatwo wybaczone…

Komentarze (4)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń! - zdjęcie nr 5

    Łukasz

    07 lis 2016, 12:40

    „Rozpoczęcie testów pod hasłem Mobile First ma odwrócić te proporcje i w pierwszej kolejności brać pod uwagę wersje stron przewidzianych na urządzenia mobilne i z nich czerpać informacje wyświetlane w wynikach” W wynikach mobilnych czy desktopie będą wyświetlane informacje zaciągane z mobile?

    • MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń! - zdjęcie nr 6

      Barbara Grodzicka

      07 lis 2016, 12:58

      Strona mobilna będzie pierwszą, którą Google będzie oceniać – strona wyświetlana będzie dostosowana jednak do urządzenia, z jakiego będziemy korzystać. Innymi słowy – zmiana rankowania stron nie wymusi na użytkowniku desktopowym korzystania ze stron mobilnych.

      • MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń! - zdjęcie nr 7

        Łukasz

        07 lis 2016, 13:13

        Czyli;) Wersja mobilna nie będzie miała wpływu na wyniki desktopowe?

      • MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń! - zdjęcie nr 8

        Barbara Grodzicka

        07 lis 2016, 13:17

        Na wyświetlanie nie. Ale kiepska mobilna strona może pogrzebać w wynikach wyszukiwania nawet najpiękniejszą pełną wersję strony, bo to mobilna będzie tą, na którą najpierw zajrzy googlowski bot.